הפסדים של מיליארדים: האיש העשיר באסיה איבד את התואר שלו

המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, בעלי קבוצת אדאני והבעלים החדש של נמל חיפה, איבד היום את תואר האיש העשיר ביותר באסיה • הסיבה: ירידות במניות הקבוצה שהעמיקו ל-74 מיליארד דולר, זאת לאחר שמשקיעה אמריקאית האשימה את אדאני בכך שביצע מניפולציה במניות

גאוטם אדאני. כבר לא האיש הכי עשיר באסיה / צילום: APSEZ
גאוטם אדאני. כבר לא האיש הכי עשיר באסיה / צילום: APSEZ

עשיר - אבל פחות: המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, בעלי קבוצת אדאני והבעלים החדש של נמל חיפה, איבד היום (ד') את תואר האיש העשיר ביותר באסיה, בעקבות ירידות במניות הקבוצה שלו שהעמיקו ל-74 מיליארד דולר לאחר דיווח על שורט. 

משקיעה אמריקאית נגד האיש העשיר באסיה: "ביצע הונאה במניות" 
האנליסט שחושף תרמיות יוצא לקרב מול ההודי הכי עשיר בעולם
● "מניפולציה של מניות וזיוף פנקסים": האם קבוצת אדאני היא תרמית פירמידה? 
אחרי שאיבד 22 מיליארד דולר ביום אחד: גאוטם אדאני מגיע לישראל

דוח של הינדנבורג ריסרץ' שפורסם בשבוע שעבר טען כי אדאני עשה שימוש לא נכון במקלטי מס בחו"ל, והביע חששות לגבי חוב גבוה והערכות שווי של שבע חברות בקבוצת אדאני. המשקיעה האמריקאית חשפה כי היא בפוזיציית שורט על קבוצת אדאני והאשימה את הקונגלומרט בהונאה חשבונאית ומניפולציה במניות. הדבר הביא לבדיקה מוגברת של הקבוצה על-ידי רגולטור אוסטרלי, שאמר היום כי יסקור את ההאשמות כדי לראות אם יש צורך בבירורים נוספים. 

קבוצת אדאני הכחישה את ההאשמות, טענה כי הן חסרות בסיס ואמרה שהיא תמיד פרסמה גילויים רגולטוריים נחוצים. 

ההפסדים במניות הקבוצה היום גרמו לגאוטם אדאני לרדת למקום העשירי ברשימת עשרי העולם של "פורבס" עם הון מוערך של 84.1 מיליארד דולר - ממש מתחת ליריב שלו, מוקש אמבאני, יו"ר רילייאנס תעשיות בע"מ, שלו הון מוערך של 84.4 מיליארד דולר. לפני פרסום הדוח של הינדנבורג ריסרץ', אדאני דורג במקום השלישי ברשימת עשירי העולם ובמקום הראשון באסיה. 

הפסדים של מיליארדי דולרים

הירידה במניות קבוצת אדאני מגיעה למרות שהקבוצה הצליחה אתמול (ג') לגייס תמיכה ממשקיעים כדי לגרור מכירת מניות לחברת הדגל Adani Enterprises Ltd מעבר לקו. "הייתה קפיצה קלה אתמול לאחר שמכירת המניות עברה, אחרי שנראתה בלתי סבירה בשלב מסוים, אבל כעת הסנטימנט החלש חזר לאור הדוח החמור של הינדנבורג ריסרץ'", אמר אמבריש באליגה, אנליסט ממומבאי. 

מניית Adani Enterprises איבדה היום 5%, מה שהביא את ההפסדים שלה מאז  פרסום דוח הינדנבורג ליותר מ-8 מיליארד דולר. מניית Adani Power ירדה ב-5%, בעוד מניית Adani Total Gas צנחה ב-10%, ירידה של תקרת המחיר היומית שלה. Adani Total Gas, מיזם משותף עם קבוצת אנרגיה צרפתית, הייתה הנפגעת הגדולה ביותר בדוח המוכר בחסר, והפסידה כ-27 מיליארד דולר. 

הנתונים הראו גם שמשקיעים זרים מכרו מניות הודיות בשווי 1.5 מיליארד דולר נטו מאז פרסום דוח הינדנבורג - התזרים הגדול ביותר במשך ארבעה ימים רצופים מאז 30 בספטמבר. 

כאמור, אדאני הוא הבעלים החדש של נמל חיפה, לאחר שיחד עם חברת גדות הישראלית זכה בחודש יולי האחרון במכרז לרכישת הנמל והדהים את בכירי המשק עם נכונותו לרכוש את הנמל במלואו לפי תג מחיר כולל של 4.1 מיליארד שקל. העברת הבעלות בנמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות הושלמה בחודש שעבר, ואדאני עצמו אף הגיע השבוע לישראל לטקס העברת הבעלות בנמל.