כך תרם שירות הסטרימינג דיסני פלוס לעלייה בהכנסות בזק

הכנסות בזק ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל - רמת שיא של 5 שנים • מנכ"ל בזק, רן גוראון: "רבעון שובר שיאים עם גידול של 48 אלף לקוחות. תנופת הסיבים אדירה" • גם סלקום מסכמת רבעון של צמיחה

רן גוראון / צילום: רמי זרנגר
רן גוראון / צילום: רמי זרנגר

המעבר לסיבים בפעילות הקווית של בזק , המעבר לדור החמישי בסלולר בפלאפון והסכם התוכן של yes עם דיסני (ערוץ דיסני פלוס), היו בין הגורמים שהובילו לצמיחה של 2.4% בהכנסות קבוצת התקשורת ברבעון, שהסתכמו ב־2.3 מיליארד שקל - רמת שיא של 5 שנים. הרווח הנקי של קבוצת בזק צמח ב־10.3% ל־311 מיליון שקל, וה־EBITDA המתואם ירד ב־2.3% ל־936 מיליון שקל.

●  Wix צופה שיפור ברווחיות: "אנחנו עדיין תופסים את עצמנו כקטנים"
ההכנסות מריבית זינקו: רווחי שיא לדיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי
ברבר צדיק נפרדת מהבינלאומי עם תוצאות שיא והון של 70 מיליון שקל

"לפני שנה וחצי הצגנו את האסטרטגיה של הקבוצה תחת הכותרת 'חזרה לצמיחה', ואנחנו עושים זאת רבעון אחר רבעון", אמר יו"ר בזק, גיל שרון. "לא רק זאת, אלא שההכנסות צמחו בכל מגזרי הפעילות".

\לדבריו, המעבר לתשתית סיבים "מחוללת מהפכה" מוביל לצירוף מנויים ומגדיל את ה־ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) בבזק קווי. בפלאפון המגמה דומה לדבריו, עם המעבר ההדרגתי לדור 5, אך העלייה ב־ARPU מתונה יותר בשל התחרות בשוק.

הכנסות בזק קווי עלו ב־1.4% ל־1.1 מיליארד שקל, והרווח הנקי עלה ב־14.2% ל־249 מיליון שקל. המנכ"ל רן גוראון הדגיש את גיוס הלקוחות: "היה לנו רבעון שובר שיאים עם גידול של 48 אלף לקוחות. תנופת הסיבים אדירה".

אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו־yes, אמר כי שתי החברות־הבנות מסכמות רבעון מצוין וממשיכות להשקיע בעתיד. מהדוחות עולה כי הרווח של השתיים ירד מהרבעון המקביל אשתקד אך עלה מהקודם - בפלאפון הוא עמד על 44 מיליון שקל, כשההכנסה הממוצעת ממנוי עמדה על 57 שקל, זהה לרבעון הקודם והמקביל. ב־yes עמד הרווח הרבעוני על 5 מיליון שקל (ה־ARPU עלה ב־4 שקלים מהרבעון הקודם ל־185 שקל). בהכנסות חברת הלוויין נרשמה עלייה של 4.1% ל־329 מיליון שקל ברבעון, "בעיקר מגידול בהכנסות מחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, וכן מהכנסות מחבילות תוכן חדשות", הסביר סיגל.

בהתייחס להשפעת מצב המאקרו־כלכלה על החברה, אמר סמנכ"ל הכספים טובי פישביין כי "קבוצת בזק מספקת שירותים בסיסיים. בסקרים ראינו שאנשים מדרגים את חשיבות האינטרנט אחרי חשמל ולפני מים חמים, ולכן גם בתקופות פחות טובות לצמיחת המשק, אנחנו לא חושבים שתהיה השפעה משמעותית עלינו".

סלקום מסכמת רבעון של צמיחה

חברת תקשורת נוספת שפרסמה דוחות היא סלקום , שהציגה ברבעון הראשון הכנסות של כ־1.1 מיליארד שקל, עלייה של 2.5% מהרבעון המקביל, לצד עלייה של 53.6% ברווח הנקי ל־43 מיליון שקל. ה־ARPU עלה מ־47.7 שקל ברבעון המקביל אשתקד ל־48.6 שקל ברבעון המדווח.

מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, אמר כי החברה פותחת את 2023 עם תוצאות מצוינות בהמשך לתוכנית האסטרטגית שהשיקה אשתקד, ועם גידול משמעותי ברווח ובתזרים, גידול בלקוחות הסיבים וצמיחה בסלולר.