ירידת מחירי הנדל"ן בארה"ב הביאה לגל פיטורים שני בהאוז: תיפרד מ-160 עובדים

החברה יוצאת לסבב פיטורים שני במספר בתוך חצי שנה, אשר צפוי להשפיע גם על 19 עובדים במגדלי עזריאלי בתל אביב • האוז: "נציע פיצויים מוגדלים כמו ביטוח בריאות ואופציות. לאחר המהלך נהפוך רווחיים"

מתוך סרטון תדמית של Houzz / צילום: אתר houzz
מתוך סרטון תדמית של Houzz / צילום: אתר houzz

פורטל שיפוץ הבתים האמריקאי האוז (Houzz) של היזמים הישראלים עדי טטרקו ואלון כהן ממשיך לסבול מהירידה במחירי הדיור בארה"ב ומהמשבר הכלכלי המתמשך, וביום רביעי האחרון יצא בגל פיטורים שכלל כ-160 עובדים בכלל החברה, מתוך כ-1,100 עובדים. מתוכם פוטרו 19 עובדים במרכז הפיתוח במגדלי עזריאלי בתל אביב, מהם ארבעה בצוות הבדיקות (QA) שנסגר.

קפיצה של 180 מיליארד דולר ביום: המניה שהדהימה את וול סטריט 
עוד מותג רכב סיני חדש בדרך לישראל | בלעדי 
עוד מרכז פיתוח מפטר: 60 עובדים בישראל יעזבו את ווסטרן דיגיטל 

זהו סבב הפיטורים בחברה בתוך חצי שנה בלבד. בחודש דצמבר דיווחנו כאן על פיטורי 100 עובדים מתוך כ-1,250 איש. בחברה אישרו את המספרים והוסיפו: "של ההשפעה המתמשכת של התנאים המאקרו-כלכליים על שוק עיצוב ושיפוץ הבתים, קיבלנו החלטה קשה להיפרד מהעובדים. אנחנו מתמקדים במקומות בהם אנחנו רואים צמיחה רווחית ומארגנים מחדש את הצוותים שלנו מסביב להם ולסדרי העדיפויות העסקיים שלנו. העובדים שהושפעו הם עמיתים וחברים שלנו. אנחנו מחויבים לתמוך בהם ואסירי תודה לתרומתם להאוז".

בחברה מציעים פיצויים מוגדלים למפוטרים: "נציע לעובדים שהושפעו מהמהלך פיצויים המבוססים על ותק בחברה וכן תכנית ביטוח בריאות מורחבת. נאיץ את תקופת ההבשלה של מניות חסומות עבור עובדים שמחזיקים בהן (RSUs). על ידי הפעולות הללו אנחנו שמים את החברה על פסים של רווחיות וצמיחה - עכשיו ולטווח הארוך".

האוז תכננה לצאת להנפקה לפי שווי של 4 מיליארד דולר ב-2017

בחברה ראו ימים יפים יותר: בשנת 2017 תכננו בחברה לצאת להנפקה לפי שווי של 4 מיליארד דולר, תכנית שהתקיימה על הנייר עד שנת 2021, אך נזנחה בסוף אותה השנה בשל המשבר בשוק ההון וסגירת שערי ההנפקות.  עד לפני חמש שנים היא העסיקה כ-1,600 עובדים. עם פרוץ מגפת הקורונה ירדה מצבת העובדים שלה לכ- 1,500 ולאחר גל פיטורים של 155 עובדים, נותרו בה כ-1,340 עובדים. כאמור, לפי ההערכה, לאחר הגל הנוכחי אמורים להיוותר בה כ-940 עובדים, 58% ממספר עובדיה בשנת 2017. 

האוז נוסדה ב-2009 בפאלו אלטו על ידי טטרקו וכהן, בני זוג ישראלים המתגוררים בארה״ב, שהקימו את החברה לאחר שהתקשו לאתר קבלני שיפוץ ואדריכלים באינטרנט. השניים סברו שהצגת תיק עבודות של אדריכלי בתים וגנים ומעצבי פנים בממשק ידידותי למשתמש יקל עליהם לבצע הזמנות, ולבעלי המקצוע היא תספק יותר לקוחות. התוצאה היתה שוק של מעצבים ואדריכלים המדורגים לפי ציוני הלקוחות, בדומה לאתרי מסחר אלקטרוני.

את ההון הראשוני גייסו בחברה מאורן זאב, המשקיע הסדרתי הישראלי שבין השקעותיו גם טריפאקשנס וטיפלתי, ומישראלים נוספים דוגמת כוכב התכנית "הכרישים" אורן דוברונסקי ועמוס וילנאי. בהמשך גייסה האוז גם מקרנות הצמרת של עמק הסיליקון כגון סקויה, קליינר פרקינס, NEA ו-DST של יורי מילנר. בהמשך החלו לספק בהאוז שירותים נוספים כמו ממשק מסחר מקוון לרהיטים ומוצרים לבית.

כמו בישראל, גם שוק המשכנתאות בארה״ב סובל מריביות גבוהות ומירידה בביקושים לרכישת דירות, לא כל שכן בתים פרטיים בתמחור גבוה - שוק היעד המרכזי עבור שירותים כגון האוז. מחירי הדירות החלו לרדת בחודש פברואר, לראשונה מזה 11 חודשים, והם ממשיכים לרדת עד עתה, לאחר שהגיעו לשיא של כל הזמנים באביב 2022 עם למעלה מחיר חציוני של למעלה מ-400 אלף דולר לדירה בארה״ב.