הרווח הנקי של חנן מור נחתך בחצי, החברה חושפת תוכנית מימושים להרגעת מחזיקי החוב

יזמית הבנייה למגורים חנן מור, שרכשה מגרש באזור שדה דב בצפון ת"א ב-1.5 מיליארד שקל, מציינת כי תתחיל לשווק אותו ברבעון הנוכחי לנוכח התקדמות משמעותית מול העירייה • מימוש הנכסים שהיא מבצעת מסייע להרגעת מחירי האג"ח שלה

''הקורונה החזירה את הצורך במרחב הביתי'' / צילום: איל יצהר
''הקורונה החזירה את הצורך במרחב הביתי'' / צילום: איל יצהר

קבוצת חנן מור, יזמית הבנייה למגורים בראשותו ובשליטתו של האיש שהיא נושאת את שמו, רשמה חיתוך של כמחצית בהכנסות ובשורת הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2023. החברה, שרכשה מגרש יקר באזור שדה דב בצפון תל אביב בשלהי 2021, בעידן הריביות הנמוכות, נקלעה למצוקה בשוק ההון, כאשר אגרות החוב שלה זינקו לרמה דו-ספרתית גבוהה. מהלכי מימוש נכסים סייעו בהפגת חלק מחששות המשקיעים בשבועות האחרונים. 

זיהום אוויר בלתי סביר מבסיס תל השומר מאיים על בניית אלפי דירות חדשות | בלעדי
הסחרור של חנן מור: כך אילץ שוק ההון את טייס האפאצ'י לבצע נחיתת חירום על חורבות שדה דב | ניתוח
יזמיות הנדל"ן הממונפות חנן מור וישראל קנדה פועלות לממש נכסים

בדוחות הכספיים, ההכנסות ברבעון שחלף הסתכמו ב-119.7 מיליון שקל, ירידה של 45% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון נבע מירידה בהכנסות ממכירת דירות ושטחי מסחר. שיעור הרווח הגולמי של החברה נשחק בצורה חדה יותר של 39% לכ-100.9 מיליון שקל. אך החברה רשמה שיערוך חיובי של נכסים שהיא בונה בהיקף של 13 מיליון שקל, מול 1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, דבר שמיתן את הירידה ברווח הנקי. זה ירד ב-53% ביחס לרבעון המקביל ועמד על 13.4 מיליון שקל.

הקרקע שרכשה הקבוצה בשדה דב בקיץ 2021, תמורת סכום של כ-1.5 מיליארד שקל, נחשבת בשוק כגורם שמדאיג את המשקיעים. הקרקע נרכשה בריבית משתנה, שהלכה וזינקה מאז עד היום. כאמור, החברה נמצאת במסע מימוש נכסים בחודשים האחרונים ומכרה שטחי מסחר במודיעין ובראשון לציון בתמורה ל-143 מיליון שקל, מעל לשוויים בספרים.

נראה כי מהלכי המימוש האלה הצליחו לייצב במידת מה חלק מהבהלה שאחזה במחירי אגרות החוב שלה. חלקן אמנם נסחרות בתשואה דו-ספרתית, אך זו נמוכה יותר מאשר בשיא המשבר. כך למשל אג"ח חנן מור מסדרה י"ד נסחרת כיום בתשואה לפדיון של 11.9%, כאשר לפני חודש וחצי היא כבר נשקה ל-17%.

ברבעון הראשון ניכרת המגמה של ההאטה בענף הנדל"ן בארץ, גם בתוצאות החברה. הקבוצה מכרה 19 יחידות דיור וקרקעות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, ירידה של 70% לעומת מכירה של 65 דירות בתקופה המקבילה אשתקד, תמורת 118 מיליון שקל. לאחר תאריך המאזן, כלומר במהלך החודשים אפריל-מאי, מכרה החברה עוד 9 יחידות דיור. 

התקדמות בפרויקט בשדה דב 

הקבוצה מייעדת להקים בשדה דב פרויקט נרחב שיכלול 458 דירות מגורים, בית מלון עם 70 חדרים ושטחי מסחר בשטח של 1,500 מ"ר. היא מדווחת כעת כי רשמה התקדמות משמעותית, שכן עיריית תל אביב אישרה את העיצוב האדריכלי של הפרויקט, המבטיח לדבריה "רמת ודאות גבוהה לתכנון הסופי". בכוונתה להתחיל לשווק אותו ברבעון הנוכחי. במקביל מציינת החברה כי היא עשויה להכניס שותף בפרויקט, שכן היא "בוחנת מכירת חלק מרכיב הקרקע בפרויקט".

הקבוצה ציינה כי היא פועלת למכירת נכסים נוספים שברשותה בחריש ובאור עקיבא (אור-ים). בקבוצה ציינו עוד כי "בחודשיים הקרובים ייכנסו לשיווק הפרויקטים בבאר יעקב וחיפה עם למעלה מ-1,000 יחידות דיור. מהלכים אלה ואחרים תומכים בהפחתת המינוף והיקף החוב ובחיזוק הפרופיל הפיננסי לטובת בעלי העניין של הקבוצה".

חנן מור הצליחה לשפר את ההון העצמי שלה בשנה האחרונה, זה עלה מ-652 מיליון שקל ל-752 מיליון שקל כיום. מניית חנן מור  נסחרת בירידות קלות, לאחר שירדה בכמעט 70% בשנה החולפת. שווי השוק עדיין נמוך משמעותי מההון העצמי של החברה ועומד על 234 מיליון שקל.