נוף יפהפה, אוכל ביתי טעים ושירות אדיב: זו אחת המסעדות הטובות בשוק תלפיות בחיפה

בצהריים "מלמעלה" בשוק תלפיות בעיר פועלת כמסעדת פועלים עכשווית ובערב כמסעדה אלגנטית על טהרת המנות המוקפדות

מנת קרפלך תפוחי אדמה ב''מלמעלה'' / צילום: רבקה ויזנפלד
מנת קרפלך תפוחי אדמה ב''מלמעלה'' / צילום: רבקה ויזנפלד

על "מלמעלה"

שפית: רבקה ויזנפלד
סוג מטבח: ביתי מוקפד
כשר: לא
עיצוב פנים: דנה ברוזה
כמה מנות בתפריט: 10־12
טווח מחירים: 46־78 שקלים (ערב); 35־68 שקלים (צהריים)
כתובת: סירקין 21, שוק תלפיות, חיפה
טלפון: 058-7896033
שעות הפתיחה: ראשון, שלישי־חמישי: 11:00־23:00; שישי: 08:00־17:00; שבת: 10:00־17:00
צריך להזמין מראש: כן

"מלמעלה" היא "מסעדנייה", כלשון הבעלים - מעדניה ומסעדה בשוק תלפיות בחיפה. את "מלמעלה" מובילה השפית רבקה ויזנפלד (לשעבר "חמארה תלפיות") יחד עם שותפיה מיכאל נודל וטל פרידמן. המסעדנייה, המעוצבת בצבעי ורוד ובז', שוכנת במרפסת יפה ורחבה ברחוב הראשי של השוק, בבניין המאוכלס בבתי קפה, ברי יין, חנויות מעצבים ומשתלה.

בשעות הצהריים "מלמעלה" היא מעין מסעדת פועלים עכשווית, עם מנות בראנץ' ואוכל ביתי כיפי. בערב התפריט מצטמצם לכעשר מנות והמקום הופך לאלגנטי.

למה בחרנו בה

על הלוגו של "מלמעלה" כתוב שהיא "מעדנייה מקומית". ואכן, על מדפיה תמצאו רק מוצרים מקומיים, עם דגש על כאלה המיוצרים באזור חיפה וצפון הארץ: יינות, תזקיקים, גבינות וממתקים. אל תוך התמהיל הזה ויזנפלד מביאה את האוכל האישי שלה, שהוא קצת שיר הלל למטבחי חיפה (רוסי, רומני, ערבי ועוד) ולשוק שבו המקום פועל. תמצאו פה אוכל חם, ביתי ומאוד טעים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ביו שפית

שפית רבקה ויזנפלד, 39, נולדה בהוד השרון ובשנים האחרונות מתגוררת בחיפה. היא מעידה על עצמה כעל אישה שלא יכולה לשבת: "אני צריכה להיות בפעולה כל הזמן, לעבוד בטורים גבוהים. הצורך שלי להפעיל את הגוף בצורה נכונה הכניס אותי למטבח". בגיל 18 היא עברה לתל אביב והחלה לעבוד בבתי קפה ומסעדות שונות בעיר, ביניהן "רדיו רוסקו", תחת השף מנה שטרום. לאחר לימודי קולנוע היא חזרה למטבחים, אבל לא הרגישה בהם בבית, והחלה לעבוד במטבחים שהובילו נשים: "אוזרייה" של השפית אביבית פריאל ו"ג'וז ולוז" תחת השפית נועה לוי. בגיל 33 היא עזבה את תל אביב, התמקמה בקיבוץ לוחמי הגטאות ועבדה ב"סבידה" שבעכו. כש"סבידה" נסגרה היא עברה לחיפה ועבדה במטבח של "חמארה תלפיות", מחלוצות השוק החיפאי. אחרי שנתיים וחצי היא עזבה לטובת הקמת המטבח של "סלינה" בקיבוץ בית אורן. בקורונה התקשר אליה מיכאל נודל, שותפה, ואמר לה: "יש לי נכס; שמעתי שיש בעיר שפית שמסתובבת ורוצה לפתוח מקום". ויזנפלד באה לראות את הנכס וקבעה: "פה נפתח מעדנייה".

מנת הדגל

● קרפלך תפוחי אדמה

בהקמה של "מלמעלה", כששאלו את ויזנפלד מה יהיה בתפריט, הדבר הראשון שהיא אמרה: "קרפלך". היא מעולם לא הכינה קודם בצק קרפלך, אבל היא ידעה להכין בצק לרביולי, אז היא חשבה שזה יהיה קל. אחרי ניסיונות רבים - כשהיא חדורת מוטיבציה להכין את הקרפלך הכי טובים בארץ - היא הגיעה למתכון הנוכחי הנהדר, והחלה להגיש את כיסוני הבצק שהפכו במהרה למנת הדגל הבלתי מעורערת של המסעדנייה: בצק רבוך ומילוי של תפוחי אדמה ובצל מטוגן שמבושל ממושכות עד לקרמול. בהגשה הקרפלך נעטפים בחמאה ומוגשים עם שמנת חמוצה, בצל מטוגן וגרמולטה של שמיר (46 שקלים).

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Milé Mala‎‏ (@‏‎mile_mala‎‏)‎‏

מנת האינסטגרם

● פפרדלה טרייה עם לחי בקר בבישול ארוך

את ההשראה למנה הזאת קיבלה ויזנפלד במסעדת "ג'וז ולוז" שבה עבדה, שם הגישו מנת לחי בקר צרובה בסמנה (חמאה מזוקקת) מעל תפוחי אדמה צלויים בחמאה עם סלט של כוסברה וצלפים. היא נדלקה על המרקם הג'לטני ועל הטעמים העמוקים של בשר הראש והתחשק לה גם להכין משהו מהנתח, שדורש בישול ארוך ומקושר אצלה לתבשילים של בית. היא חיברה אותו לפסטה טרייה שמוגשת בציר שבו בושל הבשר, עם שום קונפי, עגבניות שרי צלויות, תרד גוליבר בשרני וגרידת לימון שמאזנים את המנה, ופירורי לחם מטוגנים שמעניקים לה מעט קראסט (78 שקלים).

פפרדלה טרייה עם לחי בקר בבישול ארוך / צילום: רבקה ויזנפלד
 פפרדלה טרייה עם לחי בקר בבישול ארוך / צילום: רבקה ויזנפלד

הקינוח

● עוגת שוקולד ללא קמח

ויטרינת הקינוחים של "מלמעלה" מצומצמת, ומי שממונה עליה היא השף-קונדיטורית מיכל אקרלינג, הבעלים של "השומר 8", חלל אירוח בשוק תלפיות המגיש בראנצ'ים. אקרלינג מכינה ל"מלמעלה" קינוחים שונים, כמו למשל עוגת שוקולד ללא קמח, עוגת גבינה בסקית, עוגת גזר עם קרם שמנת ולעתים גם טארטים וברד פודינג. אנחנו טעמנו את עוגת השוקולד הנימוחה והטובה, שבלילתה מכילה קרמל מלוח (44 שקלים).

תפריט היין

מדפי המעדנייה מעוטרים בהרבה יין - ורק ישראלי, שמגיע ברובו מיקבים קטנים ואזוריים או מייננים בראשית דרכם העצמאית. תמצאו כאן יינות רבים עם מינימום התערבות (טבעיים, למשל), וגם יינות צעירים ללא תווית, שזה עתה בוקבקו. בשעות הערב המוקדמות, בין 18:00-20:00, נמכרים יינות ב-25 שקלים לכוס ועל הבקבוקים ניתנת הנחה של 20 אחוז בישיבה במקום.

השירות

כיאה למקום ביתי, המגיש אוכל מבושל ולא מצולחת, השירות של מלמעלה הוא חם, קרוב ובקיא מאוד. הוא מתעניין, פמיליארי ואדיב, ומייצר נוחות ואינטימיות.

מה עוד אכלנו?

קרפלך תפוחי אדמה - 46 שקלים
סלט כוסמת - 57 שקלים
דג ים נא על תאנים - 62 שקלים
פפרדלה טרייה עם לחי בקר בבישול ארוך - 78 שקלים
עוגת שוקולד ללא קמח - 44 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה): 287 שקלים