במקום הכי רומנטי וקסום בכנרת שוכנת מסעדה ים תיכונית שמציעה אוכל משובח

"אלטה" על מי הכנרת ומול הרי גולן מציעה אוכל טעים, טרי מאוד, מתובל היטב, התואם את הרוח הים תיכונית של המקום

מנת סשימי דג ים / צילום: נועם פריסמן
מנת סשימי דג ים / צילום: נועם פריסמן

על "אלטה"

שף: גיא בן דוד
סוג מטבח: דגים, ים תיכונית
סוג תפריט: צהריים וערב
כמה מנות בתפריט: 23
טווח מחירים: 18-196 שקלים
כשר: לא
עיצוב פנים: ניר רן
כתובת: חוף שלדג, צומת כנרת
טלפון: 04-8870040
ימים ושעות: ראשון-שישי 12:00-16:00 ו-18:00-23:00; שבת: 13:00-22:00
להזמין מקום מראש: כן

"אלטה" ("סנפיר" בספרדית) היא מסעדה ים תיכונית בחוף שלדג בכנרת. פתחו אותה ב־2020 האחים נדב ונאור דיין, מושבניקים ממנחמיה שבעמק הירדן והבעלים של המוסד הקולינרי "על הנהר", שמעל סכר דגניה. בתחילת דרכה הייתה "אלטה" מסעדת שף יוקרתית ואלגנטית, עם מפות לבנות ומפיות בד, אך מהר מאוד הבינו האחים דיין שהקונספט הזה לא מתאים למקום ולסועדים שפוקדים אותו. הם הסירו את המפות, החליפו שף ופשטו את התפריט, כך שיתאים לכל המשפחה ולכל אירוע. היום מי שמוביל את המטבח של אלטה הוא שף גיא בן דוד, שמגיש בה אוכל ים תיכוני, עם נגיעות אסייתיות.

למה בחרנו בה

ראשית - המיקום: על המים, מול הרי גולן. ספוט רומנטי ומלא קסם, שאין דומה לו. כמעט מתבקש בהקשר זה לכתוב שהאוכל באלטה הוא בונוס - אבל האוכל כאן הוא הרבה יותר מזה: מסלט הגינה, דרך הבריוש המרוקאי ועד למנות הדגים הנאים והצלויים - הכל טעים, טרי מאוד, מתובל היטב ותואם את המקום, את הקונטקסט ואת האווירה הים תיכונית-טרופית ששורה על המקום. ועוד משהו: בצד התפריט הרגיל, המסעדה מציעה גם מסלול טעימות זוגי סופר משתלם של שמונה מנות (275 לסועד, כולל מים מינרלים או מוגזים).

ביו שף

השף גיא בן דוד, 25, נולד במושב אניעם שברמת הגולן ומתגורר כיום בפוריה עילית. הוא גדל בבית שאוכלים ומבשלים בו - בין אם בין הסירים של סבתו המרוקאית, ובין אם באירועים משפחתיים, "האוכל תמיד היה במרכז", הוא אומר. במהלך השירות הצבאי הוא עבר להתגורר בקיבוץ דגניה א', ונכנס לעבוד במטבח של מסעדת 1910 המוערכת בקיבוץ. במשך חמש שנים הוא עבד שם לצד השף והבעלים עודד שוורצברד, עד שהחליט לעזוב לתל אביב כדי לנסות קצב חיים אחר. הוא הצטרף לצוות הטבחים של מסעדת "תמנע" ואחרי שנה החליט לחזור הביתה, לצפון. חברו הטוב, נדב, הציע לו לקחת את המטבח של "אלטה" ולהוביל יחד את השינוי שהם מבקשים לחולל במסעדה. בן דוד נענה להצעה ומאז הוא שם, מתווה את הקו הקולינרי החדש של המסעדה: אוכל מזרח־ים תיכוני עם נגיעות אסייתיות.

מנת הדגל

● בר ים פתוח בגריל פחמים

מנה המתארת את השינוי שעבר התפריט של "אלטה" - ממפונפן לבלאדי. בן דוד פותח בר ים (ממשפחת הלברק) לצורת פרפר, מושח אותו בטימין ובשמן זית מבית הבד המקומי "אלעד" וצולה אותו בגריל פחמים מסיבי ששומר על עסיסיות הדג ומעניק לו טעמי עישון נהדרים. בהגשה, הדג מקבל עוד זילוף של שמן זית טרי וסלטון שמלווה אותו בחוכמה, כמעין סלסה פרשית. פשטות ההכנה מחמיאה כל כך ללברק - שלא יכולתי לחשוב על דרך מהנה ונכונה יותר לאכול דג בכנרת (129 שקלים).

מנת בר ים פתוח בגריל פחמים ב''אלטה'' / צילום: נדב דיין
 מנת בר ים פתוח בגריל פחמים ב''אלטה'' / צילום: נדב דיין

מנת האינסטגרם

● סשימי דג ים

חיבתו של השף למטבח האסייתי מתבטאת היטב במנת הפיוז'ן הזאת: סשימי של טונה מקומי, אצות וואקמה שהושרו בסוכר דקלים ובפונזו הדרים תוצרת בית (תערובת של מיצי הדרים שנסחטו במקום עם מירין , סויה, ג'ינג'ר ואצת קומבו), מלפפונים פריכים, צנונית, בצל ירוק, צ'ילי, ויניגרט ירוקים מרענן מבוסס נענע, בזיליקום וליים, מעט שמן זית ופרחי בזיליקום שפורחים עכשיו בגינת המסעדה. מנה יפה מאוד, מאוזנת וטעימה (68 שקלים).

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הקינוח

● קוקוס חלבה וליים

קינוח טבעוני ומספק: קציפת קוקוס, גרנולת תבלינים תוצרת בית, עשירה באגוזים ומקורמלת היטב, סורבה לימונענע מרענן וכיפי, מעט פטל מיובש (או פירות יער טריים בעונה) ושערות חלבה שנותנות טקסטורה מעניינת בפה. טרופי, קליל והכי מתאים לאירוע (48 שקלים).

תפריט היין

הסומלייה ואיש היין עומרי יצחק אחראי על תפריט היין של אלטה, והוא לקח אותו לכיוון אגן הים התיכון: יינות רוזה ויינות לבנים, מינרליים, חדים ומלוחים, מכרתים, סיציליה וצפון ספרד (גליסיה) - יינות שהולכים טוב עם המזג אוויר בעמק ועם הדגים המוגשים במסעדה. בצד היינות הללו, יצחק, תושב האזור בעצמו, משלב בתפריט גם יינות ישראליים מיקבי האזור, בהם "תל" ו"מיקה" שבצפון ובדרום רמת הגולן (בהתאמה).

השירות

המלצריות, ותיקה ומתלמדת, הקסימו באדיבותן, אך לא העיקו. הן היו קשובות וזורמות וניכר שהיה להן חשוב שכולם יצאו מרוצים. ואכן, יצאנו מרוצים, מסופקים ובלי חור בכיס. שורה תחתונה: "אלטה" היא הכל - חוץ ממלכודת תיירים על הכנרת.

מה עוד אכלנו?

בריוש מרוקאי עם מטבלים - 32 שקלים
סלט גינה - 58 שקלים
סשימי דג ים - 68 שקלים
ארנצ'יני גבינות - 54 שקלים
בר ים פתוח בגריל פחמים - 129 שקלים
עוגת גבינה בסקית - 48 שקלים
קוקוס, חלבה וליים - 48 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה): 389 שקלים