מניית אנבידיה זינקה השנה, והמנכ"ל הפך לאחד מ-30 האנשים העשירים

רוב ההון של מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מורכב מ-3.5% ממניות החברה • המניה זינקה ביותר מ-200% מתחילת השנה, ואיתה גם שווי ההון האישי של הואנג • אבל הואנג לא המנכ"ל היחיד המשקיע בחברה בשליטתו, גם ביל גייטס, מארק צוקרברג ואילון מאסק מרוויחים ומפסידים בהתאם לביצועי המניות

מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Reuters, Rick Wilking
מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: Reuters, Rick Wilking

המונמטום החיובי של אנבידיה מתבטא גם בכיס של המנכ"ל ג'נסן הואנג, שבשבוע שעבר התמקם במקום ה-29 ברשימת האנשים העשירים בעולם, לפי מדד בלומברג. 

רק לפני חודשיים, הואנג היה מדורג במקום ה-38 במדד, עם הון שעמד על 34 מיליארד דולר. מאז זינק השווי שלו ב-7 מיליארד, לא מעט בגלל הזינוק של אנבידיה, בה הוא מחזיק בכ-3.5% ממניותה, שמהוות את מרבית הונו.

הסיפור המדהים על שלושה חברים שהקימו חברה ששווה טריליון דולר
ניתוח | שתי מניות היכו את המדדים בת"א, והקשר לחברה ששברה כל שיא אפשרי
פרשנות | הספירה לאחור החלה: כך תאבד אנבידיה את מעמדה כמונופול

לרגע אחד בשבוע שעבר, לפני פרסום דוחות אנבידיה, זינקה המניה ב-8%, ואיתה זינק שווי ההון הפרטי של הואנג ל-42 מיליארד דולר.

אבל יש גם חיסרון לכך שמרבית ההון של הואנג תלויה בביצועי המניה. לאחר פרסום הדוחות ביום רביעי, מחיר המניה ירד ובהסתכלות שבועית, איבדה המניה 2%. עם הירידה בשווי המניות ביום שישי, הונו של הואנג נפל בכמיליארד דולר, והוא עומד כעת 41.1 מיליארד דולר.

אבל התיקון הקל במחיר המניה לא צריך להדאיג את המשקיעים יותר מדי. במבט שנתי, המניה זינקה ב-221%, ועקפה את הצמיחה השנתית של מטא (160% באותה תקופה), אמזון (55%), ומיקרוסופט (83%).

אם הצמיחה שנראתה עד כה במניה תימשך, ואיתה גם הצמיחה בהון של הואנג, המנכ"ל הוותיק צפוי לטפס למקום ה-25 ברשימת המיליארדרים של בלומברג. בשביל להגיע לנקודת הציון הזו, על ההון שלו להגיע ליותר מ-45 מיליארד דולר, ובכך הוא יעקוף את אלן ורטהיימר, איש העסקים הצרפתי ובעל מותג האופנה עילית שאנל.

מוביל את אנבידיה כבר 30 שנה

ג'נסן הואנג הוא אחד המנכ"לים הוותיקים ביותר בתעשיית הטק. עם תואר ראשון בהנדסת חשמל מאונ' אורגון, ותואר שני בהנדסת חשמל מאונ' סטנפורד. הואנג בין ה-60 מוביל את חברת אנבידיה מאז הקמתה בשנת 1993.

נראה כי ההובלה של הואנג משתלמת לאנבידיה, שהונפקה ב-1999. בדוח שלה לרבעון השני לשנת 2023, דיווחה החברה על הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 11.17 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, חברת השבבים דיווחה על 2.7 דולר למניה, ועקפה את הצפי המוקדם שעמד על 2.07 דולר למניה.

הואנג לא לבד, הזינוק במניות הקפיץ גם את ההון של צוקרברג וגייטס

הואנג הוא לא המנכ"ל הראשון שקושר את הונו לצמיחה של החברה בשליטתו, וככל הנראה לא יהיה האחרון. באפריל, זינק הונו של ביל גייטס, המחזיק ב-1% ממניות מיקרוסופט, ב-2 מיליארד דולר, לאחר שצמד המילים "בינה מלאכותית" הוזכר לא פחות מ-50 פעמים בדוח הכספי של מיקרוסופט, לפי ספירה של ג'יי.פי מורגן, ושווי השוק של החברה זינק ב-174 מיליארד דולר, או 9%.

מארק צוקרברג הוא דוגמה נוספת לכך. מעבר לתפקידו כמנכ"ל מטא (פייסבוק), הוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בחברה עם כ-13% מהמניות, והון של 104 מיליארד דולר.

מנכ"ל נוסף ברשימת העשירים הוא אילון מאסק, המחזיק 23% מטסלה במניות ואופציות, ועם הון מוערך של221 מיליארד דולר לפי מדד בלומברג, הוא נמצא בראש רשימת המיליארדרים.

אבל לפני כ-8 חודשים המצב נראה אחרת. בדצמבר פינה מאסק את המקום הראשון לברנרד ארנו, יו"ר מותג היוקרה לואי ויטון. מאסק איבד בתקופה זו לא מעט מהונו משילוב של מספר גורמים, בינהם צניחת מניות טסלה ב-6%, ומכירת מניות מצד מאסק - כדי לממן את עסקת טוויטר. מאז הספיקה מניית טסלה לזנק בכ-40% ומאסק סיים את תהליך הרכישה של הרשת החברתית ואף הוציא אותה מהמסחר בבורסה.