בשווי 732 מיליון דולר: חברת הביטוח הישראלית שהפכה לבעלת עניין בטבע

חברת הפניקס הפכה לבעלת עניין היחידה כיום בטבע עם החזקה של 5.4% בשווי נוכחי של 732 מיליון דולר • השבוע נודע שהפניקס הפכה לבעלת עניין גם בחברת ישראכרט

מעבדות המו''פ של טבע בנתניה / צילום: יח''צ טבע
מעבדות המו''פ של טבע בנתניה / צילום: יח''צ טבע

חברת הביטוח הפניקס  הפכה לבעלת עניין בחברת התרופות טבע , עם החזקה של 5.4% ממניות טבע נכון לסוף 2023, כך עולה מדיווח שהועבר היום (ה') ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב.

הסדר מקל לבזק בתיק 4000: התיק ייסגר, החברה תודה בדיווח מטעה ותשלם 800 אלף שקל 
לקראת רפורמת הקנאביס: אינטרקיור קונה את רשת בתי המרקחת לאון פארם 

הפניקס מחזיקה בכ-60.5 מיליון מניות טבע, ששווין הנוכחי מגיע ל-732 מיליון דולר. לפי הדיווח, הפניקס מחזיקה במניות באמצעות מספר גופים שלה. הפניקס היא משקיעה פסיבית במניות ואינה מחויבת לדווח באילו מחירים רכשה את המניות ומתי רכשה אותן. מניית טבע נסחרה במהלך שנת 2023 בטווח שנע בין 7.2-11.4 דולר למניה, וכיום נסחרת במחיר של 12.1 דולר המשקף לחברה שווי שוק של כ-13.6 מיליארד דולר.

הפניקס הפכה לבעלת עניין היחידה כיום בטבע

בכך הפכה הפניקס לבעלת העניין היחידה כיום בטבע (אם כי ייתכן שגופים נוספים ידווחו בזמן הקרוב על החזקות נכון לסוף 2023). בשנים האחרונות, מי שהיו בעלי עניין בטבע היו בעיקר גופים מחו"ל. עד לפני מספר חודשים, חברת ההשקעות האמריקאית Capital Research הייתה בעלת המניות הגדולה בטבע עם החזקה של 10.3% בחברה, אך בחודשים אפריל-מאי 2023 היא מכרה את כל מניות טבע שהיו לה.

טבע, המנוהלת על ידי ריצ'רד פרנסיס, פרסמה אתמול (ד') את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של שנת 2023, שנה בה היא חזרה לצמיחה לאחר מספר שנות שחיקה בהכנסות. על תוצאות הרבעון הרביעי השפיע לטובה תשלום ראשון שקיבלה טבע מחברת סאנופי שאיתה חתמה על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מוצר לטיפול במחלות מעי דלקתיות.

במקביל, טבע פרסמה תחזית מעורבת לתוצאות 2024: הכנסות החברה צפויות לעמוד על 15.7-16.3 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי Non-GAAP למניה צפוי לעמוד על 2.2-2.5 דולר, נמוך מהתחזיות. טבע עדכנה גם על כוונתה למכור את חטיבת חומרי הגלם שלה (TAPI), והיא תוכל להשתמש בכספי המכירה לצורך הקצאת הון במנועי צמיחה חדשים, מה שלא יכלה לעשות בשנים האחרונות על רקע החובות הגבוהים שלה. בסוף 2023 היקף החוב של טבע עמד על 19.8 מיליארד דולר, או 16.6 מיליארד דולר חוב נטו.

השבוע נודע שהפניקס הפכה לבעלת עניין גם בחברת ישראכרט. במקביל דווח כי היא משקיעה בחברה הבת של ג'נריישן קפיטל.