דמרי מציעה 1.1 מיליארד שקל על המגרש של חנן מור בשדה דב

למנהל הסדר החוב של קבוצת חנן מור, הוגשה על ידי חברת הבנייה דמרי הצעה לרכישת המגרש בצפון תל אביב • המחיר בהצעה נמוך בכ-400 מיליון שקל מזה שחנן מור שילמה עליו במקור

פרויקט שדה דב של חנן מור / הדמיה: סטודיו 84
פרויקט שדה דב של חנן מור / הדמיה: סטודיו 84

חברת הבנייה י.ח דמרי  שבשליטת יגאל דמרי רוצה לרכוש את הקרקע של קבוצת חנן מור  בשדה דב תמורת 1.1 מיליארד שקל. היום (ד') הודיעה חנן מור, הנמצאת בשלבי יישומו של הסדר חוב, כי לעו"ד אהוד גינדס, מנהל הסדר החוב שלה מטעם ביהמ"ש, הוגשה על ידי דמרי הצעה לרכישת המגרש בצפון תל אביב במחיר שנמוך בכ-400 מיליון שקל מזה שהיא שילמה עליו בקיץ 2021. 

ראיון | הכלכלן הפסימי שבטוח: זו הבעיה הכי גדולה של ישראל
רשות נ"יע צפויה לבדוק: למה מניית תמר פטרוליום קפצה יום לפני עסקת ענק

על הקרקע בשדה דב אמורות לקום 458 יחידות דיור, בתוספת שטחי מסחר וגם בית מלון קטן. מדובר בקרקע בשטח של 7.5 אלף מ"ר שמוכרת גם כמגרש מספר 107 בפרויקט. כנגד אותה קרקע נטלה חנן מור הלוואה בסך של 1.3 מיליארד שקל בשנת 2021, מקונסורציום שכלל את הבנקים דיסקונט ולאומי, בית ההשקעות מיטב וחברת הביטוח הפניקס. ההלוואה נלקחה בריבית משתנה צמודה לריבית הפריים, שזינקה משמעותית עם עליית הריבית בעולם ולבסוף הייתה בין הגורמים שהובילו לקריסה הפיננסית של החברה. 

חנן מור המנוהלת על ידי דודו זבידה, מציינת כי כדי להתקדם עם ההצעה שקיבלה מדמרי יש צורך לקבל את אישור בית המשפט להסכם שיחתם בין החברה לבין דמרי. כמו כן יש צורך בקבלת אישור רשות מקרקעי ישראל לעסקה, ככל שזה יידרש. חנן מור מוסיפה כי נמסר לה על ידי מנהל ההסדר כי "בכוונתו להגיש את הצעת החברה לאישור בית המשפט".

יש לציין כי עשוי להיות פתח למחלוקת עם הנושים בקונסורציום, שחלקם עשויים להחליט שהליך התמחרות בנוגע למגרש עשוי להוביל להצעה כספית טובה יותר. אך לפי שעה לא ידוע אם צפויה פעולה משפטית של מי מהצדדים בעניין.