בחירתו של יו"ר: אבי זלדמן מדלג מפוקס למזרחי טפחות ויהנה מקפיצת שכר

12 שנים אחרי שהחליף את הראל ויזל בתפקיד יו"ר פוקס, הגיעה כהונתו של אבי זלדמן לסיומה • זלדמן ייכנס לתפקיד יו"ר מזרחי טפחות באמצע חודש יוני כשהוא כבר מכהן כחבר דירקטוריון, שם יחליף את משה וידמן • בעוד עלות התגמול השנתית בפוקס הייתה 512 אלף שקל, בבנק הוא צפוי להרוויח הרבה יותר

אבי זלדמן / צילום: איל יצהר
אבי זלדמן / צילום: איל יצהר

הראל ויזל הוא כמובן האיש החזק בקבוצת פוקס, אך בכל זאת הגיע היום (ה') לסיום פרק בחברה, כשהיו"ר ב-12 השנים האחרונות, אבי זלדמן, סיים באופן רשמי את כהונתו. זלדמן, שהחליף בתפקיד היו"ר את ויזל עצמו בשנת 2012, ייכנס ב-16 ביוני לתפקיד יו"ר בנק מזרחי טפחות, שם הוא יחליף את היו"ר הנוכחי משה וידמן. האחרון, אגב, מכהן בתפקיד יו"ר הבנק מאותה שנה בה מונה זלדמן ליו"ר פוקס. 

אחרי ראלי של 30% בפוקס: הראל ויזל מוכר מניות ב-35 מיליון שקל
אבי זלדמן ימונה ליו"ר בנק מזרחי טפחות

זלדמן מכיר את עולם הבנקאות היטב, והוא אחד מאנשי המקצוע הוותיקים בישראל. הוא מכהן כדירקטור במזרחי טפחות מאז 2015, כשבין תפקידיו בדירקטוריון הבנק הוא חבר בוועדת אד-הוק שהוקמה כדי לקלוט את בנק אגוד שנרכש ומוזג עם מזרחי טפחות.

לפני כן שימש זלדמן במגוון תפקידים בקבוצתבנק  לאומי במשך מעל לארבעה עשורים. בעברו שימש בתפקיד מנכ"ל לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי. הוא מכיר היטב גם את העולם העסקי, לאחר שצבר ניסיון עשיר כדירקטור בגופים עסקיים רבים ומגוונים כמו פרטנר, אלקטרה צריכה וסופר-פארם.

המעבר לכס היו"ר בבנק צפוי גם להשתלם לזלדמן מבחינה כלכלית. על-פי דוחות פוקס, עלות התגמול השנתית שלו בקבוצת האופנה הסתכמה ב-512 אלף שקל, אותם קיבל בדמי ניהול (תשלום חודשים של 45 אלף שקל).

לעומתו, מבט על דוחות מזרחי טפחות מגלה כי לפי הסכם ההעסקה המתוקן שנחתם עם וידמן, יו"ר הדירקטוריון יהיה זכאי לשכר חודשי בסך של 189,660 שקל בנוסף לתנאים סוציאליים מיטיבים. עלות שכרו השנתית של וידמן הסתכמה ב-3.9 מיליון שקל והורכבה משכר של 3.11 מיליון שקל והיתרה בהפרשות סוציאליות. שכרו הסופי של זלדמן צפוי להיות מאושר בימים הקרובים, כשאר אתמול (ד') הודיע המפקח על הבנקים לבנק שאינו מתנגד למינויו של זלדמן.