הסנסציה החדשה בוול סטריט והסיכוי שתגיע לשווי של טריליון דולר

מועדון טריליון הדולר של וול סטריט מונה 6 חברות בלבד • למרות שהכניסה אליו לא פשוטה בכלל, המשקיעים מאמינים כי חברת השבבים סופר מיקרו קומפיוטר, בעלת שווי של 52 מיליארד דולר בלבד, עשויה להיכנס אליו

מניית השבבים סופר מיקרו קומפיוטר / צילום: Shutterstock
מניית השבבים סופר מיקרו קומפיוטר / צילום: Shutterstock

בשוק המניות האמריקאי קיימות מספר חברות מצומצם שמרכיבות את המועדון הכי נחשק בארה"ב - מועדון טריליון הדולר. המועדון מורכב משש חברות שנסחרות בשווי שוק של מעל טריליון דולר: אפל  (3.5 טריליון), מיקרוסופט  (3.41 טריליון), אנבידיה  (3.23 טריליון), גוגל  (2.34 טריליון), אמזון  (2.07 טריליון) ומטא  (1.34 טריליון).

כבר לא בעלת עניין: בלקרוק מכרה מניות נייס בשווי של כ-100 מיליון דולר 
צניחה חופשית של למעלה מ-80%: תחזית האימה לשוק האמריקאי 
משאירה אבק לאנבידיה: המניה שזינקה ב-1,000% בשנה

אין ספק שהזרז המרכזי של רוב חברות המועדון הוא תחום הבינה המלאכותית, שבעזרתו, ענקיות הטק ממשיכות בזו אחר זו לשבור שיאים במונחי שווי שוק, ודוחפות למעלה את המדדים המרכזיים - S&P 500 ונאסד"ק. לצד ענקיות האלו, יש חברות נוספות שהמשקיעים בוול סטריט מסמנים כמועמדות ראויות שצפויות להיכנס למועדון טריליון הדולר.

בין אלה נמצאת סופר מיקרו קומפיוטר . יצרנית השרתים כיכבה בכותרות בחודשים האחרונים לאור ההייפ סביב תחום ה-AI וביצועי המניה המרשימים לא איחרו להגיע: מתחילת השנה מניית החברה זינקה בלא פחות מ-210%, ואפילו הצליחה לעקוף את מניית אנבידיה שטיפסה בכ-172% באותה תקופה. עם זאת, מדובר בחברה קטנה יחסית שנסחרת בשווי שוק של 52 מיליארד דולר בלבד.

על פניו נראה כי לפני סופר מיקרו ישנן חברות אחרות שעשויות להיכנס למועדון הנחשק כמו ברקשייר הת'אוויי  של וורן באפט שנסחרת בשווי של 888 מיליארד דולר, איליי לילי  ששווי השוק שלה עומד על 878 מיליארד דולר או ברודקום  וטסלה  ששווי השוק שלהן עומד על 816 מילארד דולר ו-813 מיליארד דולר בהתאמה. אז מדוע דווקא סופר מיקרו סומנה כמועמדת ראויה?

איך דווקא סופר מיקרו סומנה כמועמדת?

סופר מיקרו כבר קיימת למעלה משלושה עשורים, ועד לא מזמן נחשבה לחברה אנונימית מקליפורניה שמתמקדת בפיתוח ומתן פתרונות מחשוב למרכזי נתונים, מחשוב ענן, ומחשבי על. עם זאת, השרתים ותשתיות החומרה שהיא מספקת הפכו לכלי הכרחי עבור טכנולוגיות AI ובפרט המעבדים של אנבידיה, והוציאו את החברה מהצללים. 

חברות שמשתמשות בכלים המונעים על ידי בינה מלאכותית ובשבבי AI, שדורשים כוח מחשוב רב, זקוקות לשרתים שיפעילו את השבבים החדשים שלהן במהירות, בבטחה וביעילות. סופר מיקרו מייצרת שרתים ותשתיות חומרה שמקלים ומייעלים פריסה של מודלים של AI. לצד זאת, טכנולוגיית הקירור של החברה מייעלת עבור חברות ענק שמנהלות מרכזי נתונים את ביצועי שבבי ה־AI.

ההתלהבות סביב החברה באה לידי ביטוי גם בדוחות שהציגה ברבעון השלישי הפיסקאלי של 2024 (הסתיים ב-31 במרץ), ההכנסות של סופר מיקרו זינקו ב-200% בהשוואה לתקופה המקבילה, ל-3.85 מיליארד דולר, בעוד שהרווח למניה (EPS) עמד על 6.65 דולר וזינק ב-308%. במבט קדימה, בחברה צופים כי הצמיחה התלת-ספרתית שלה תימשך, והיא מעריכה כי הכנסות השנה יסתכמו בכ-15 מיליארד דולר עם רווח רווח למניה מותאם של 23.69 דולר, שייצגו צמיחה של 109% ו-100%, בהתאמה.

במקביל, באתר הפיננסים וההשקעות Motley fool דווח כי החברה צומחת בכמעט פי 20 לעומת שאר חברות התעשייה, מה שמצביע על כך שסופר מיקרו נוגסת בנתח השוק של מתחריה. גם בבנק אוף אמריקה מעריכים כי סופר מיקרו צפויה להגדיל את נתח השוק שלה בתעשיית מ-10% עד ל-17% עד שנת 2026. 

ההערכות: סופר מיקרו תיסחר בשווי שוק של טריליון דולר עד 2029

כאמור, שווי השוק של סופר מיקרו עומד כיום על כ-52 מיליארד דולר בלבד, ועל פניו, נראה כי הדרך להיכנס למועדון טריליון הדולר עוד ארוכה. עם זאת, בוול סטריט מעריכים כי השותפויות שיצרה סופר מיקרו עם יצרניות השבבים הגדולות יתמכו בביקוש המואץ לשירותיה של החברה, ויתנו רוח גבית לביצועי המניה. 

זה אומנם נשמע מופרך, אבל על פי ההערכות, במידה וסופר מיקרו תמשיך לשמור על קצב הצמיחה התלת ספרתי שלה, תשמור על מכפיל מכירות של 3.3 ותצליח להגדיל את הכנסותיה לכ-305 מיליארד דולר בשנה, החברה צפויה להיסחר בשווי שוק של טריליון דולר כבר ב-2029.

נראה כי הסיכויים לכך בכלל לא קטנים: האנליסטים של בנק אוף אמריקה טוענים ששוק מרכזי הנתונים בבינה מלאכותית צפוי לגדול ב-50% בשלוש השנים הקרובות, ומעריכים שההכנסות של סופר מיקרו עשויות "לגדול אפילו מהר יותר". גם מנכ"ל ומייסד חברת השבבים אנבידיה, ג'נסן הואנג, מאמין ששוק מרכזי הנתונים יוכפל ל-2 טריליון דולר במהלך 4-5 שנים הקרובות, על מנת לתמוך בביקוש הגבוה לבינה המלאכותית. בהמשך לכך, במידה וסופר מיקרו תצליח לכבוש אפילו חלק קטן מאותו שוק שצומח במהירות, סביר שהדרך של החברה למועדון טריליון הדולר בכלל לא רחוקה.