מכונת ה-TBM הראשונה שתכרה מנהרה לקו האדום של הרכבת הקלה תתחיל לפעול ביום ראשון הקרוב, 4 חודשים לפני המועד המתוכנן ■ ישראל כץ: "חזון הרכבת הקלה במטרופולין ת"א שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות"
מכרז הפעלת הקו האדום ברכבת הקלה מתחמם: קווים חברה לדויטשה באן הגרמנית ולחברת קונקט-ירושלים, בעוד דן תיגש למכרז בשותפות עם חברת הרכבות הצרפתית SNCF ומפעילת הרכבת התחתית בבייג'ין Beijing Subway
על התקציב התמודדו גם גיתם BBDO, באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי, ענבר-מרחב G ואשכנזי-זלצמן ■ המהלך המשמעותי הגדול ביותר של נת"ע הוא בניית הרכבת הקלה בת"א
החברות טוענות כי ההתבססות של נת"ע על אומדן העלויות של המכרז לשם ביטולו נעשתה ללא סמכות ■ השופט קובי ורדי דחה את בקשת העותרות לצו ביניים להקפאת המצב, וקבע דיון בעוד שלושה שבועות
חפירת המנהרות מוקדמת בכמה חודשים, וכדי לייצב את הקרקע באיזור גני גיל מבוצעות עבודות תשתית ■ רחוב שפט טל ייחסם לנסיעה צפונה למשך חצי שנה
בסקר הדו-שנתי של העירייה נמצאו נתונים מאכזבים על מהפכת התחבורה שמובילה תל-אביב ■ גם כמות הנסיעות בתחבורה ציבורית יורדת, אם כי שיעור ההולכים ברגל לעבודה עולה
נת"ע צפויה לפצל את המכרז לעבודות אזרחיות, שעיקרן הנחת מסילות, ולמערכות אלקטרוניות, ולהכריז על הזוכות בו עד סוף השנה
תושבי המושבה הגרמנית בירושלים גילו לפני כחצי שנה על הרכבת הקלה שמתוכננת לעבור ברחוב הראשי שבעמק רפאים ■ ואז הכול הסתבך
תנאי מכרז ההפעלה שונו בעקבות בקשת מפעילות זרות לתת את הובלת הקבוצות לחברות ישראליות ■ ההצעות יוגשו עד סוף מארס השנה, כדי לאפשר לזוכה ללוות את הקמת הקו האדום
בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר בראון כי הקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול ב-2021 כמתוכנן ■ נשיא להב: 50% מהעסקים בתוואי הרכבת כבר קרסו; "תושבי עמונה בנו בלי אישור ויקבלו פיצוי של מאות מיליונים כי יש להם מפלגה, והעסקים הקטנים נזרקים לכלבים"
מדובר בקווי אוטובוס בעלי תכולה רבה במיוחד - בדומה למטרונית ולקו 1 בגוש דן - שייסעו בהקדם על תוואי הקווים המתוכננים של הרכבת הקלה בגוש דן ■ משרד התחבורה: חצי מהמכוניות החדשות על הכבישים משועבדות לבנקים
קבינט הדיור אישר את המקטע המערבי של הקו הסגול ואת המקטעים הדרומי והמרכזי של הקו הירוק ■ שני הקווים מתוכננים לפעול החל מ-2024 ולשרת יותר מרבע מיליון נוסעים ביום
בשימוע תשתתף קבוצת אלסטום-מנרב, שלפי הערכות מוכנה להתפשר על לפחות מיליארד שקל מהצעתה המקורית, תמורת גידור סיכונים ■ פשרה זאת עדיין רחוקה במיליארד שקל נוספים ממה שמוכנה נת"ע לשלם
כבר יותר משנה שתושבי רמת גן מנהלים מאבק יחד עם העירייה בתוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בטענה שהוא אסון תחבורתי לרמת גן ומתכננים לפנות לבג"ץ אם לא יינתן פתרון לבעיות התחבורה הצפויות ■ ראש העיר: "הטעו אותנו. המידע על הקו הסגול לא הגיע בזמן"
גם בעולם העתידני שבו חי האזרח י', מספר דברים נותרו ללא שינוי
קבוצת אלסטום-מנרב מוכנה להסכים על מחיר "שיתכתב עם אומדן העלות העדכני" של מכרז המערכות והמסילות של הרכבת הקלה בגוש דן
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: נדל"ן למגוריםנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה