הרשות להגנת הצרכן

כתבות אחרונות

 
מטוס ממריא בנמל תעופה / צילום: shutterstock
ביטול עסקה | שאלות ותשובות

מבטלים טיסה בגלל הקורונה? הרשות להגנת הצרכן פרסמה מדריך מיוחד

על רקע בהלת הקורונה, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עושה סדר בעקבות מידע שגוי רב שמופץ ברשתות החברתיות בכל הנוגע לביטולי טיסות וחופשות • מתי מותר לבטל, האם מותר לגבות דמי ביטול, ומה קובע החוק לגבי אזרחים ותיקים?

מיכל רז-חיימוביץ' 27.02.2020
מיכאל אטלן. מבין 60 מועמדים / צילום: דוברות משרד הכלכלה

ברשות להגנת הצרכן מקדמים צעדים שיאפשרו לרשתות שמוכרות במחיד אחיד לוותר על סימון המחיר

ברשות להגנת הצרכן קידמו תחילה תיקון חקיקה להקלה על רשתות שמוכרות את כל המוצרים במחיר אחיד, אלא שמבדיקת הגורמים הרלוונטיים עולה כי אין בישראל ככל הנראה רשתות שפועלות במודל זה • כעת בוחנים ברשות הפצה של מסמך מדיניות אכיפה מקל

שני מוזס 05.02.2020
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין / צילום: שאולי לנדנר

הרשות להגנת הצרכן: אמבולנט הטעתה קשישים - ותיקנס ב-340 אלף שקל

אמבולנט עוסקת במתן שירותי רפואה דחופה • לטענת הרשות, בשלב המכירה התגלו הפרות של החברה מול הצרכנים, בין היתר בכל הנוגע לתנאי ביטול העסקה או למסירת חוזה התקשרות המפרט את פרטי העסקה

מיכל רז-חיימוביץ' 14.01.2020
משכנתא / צילום: שאטרסטוק
ניתוח

הצרכנים הישראלים לא מרוצים מהשירות - בעיקר בענף תיווך הנדל"ן

לפי סקר שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הישראלים לא מרוצים מהשירות שהם מקבלים, לא מרוצים מאי-היכולת להשוות מחירים, לא מרוצים מרמת התחרות ומהיכולת לעבור בין חברות באותו ענף

מיכל רז-חיימוביץ' 05.01.2020
בניין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר, גלובס

"מטעה צרכנים": הרשות להגנת הצרכן תקנוס את ג'רוזלם פוסט

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת ג'רוזלם פוסט על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי של כ-400 אלף שקל • לטענת הרשות, ג'רוזלם פוסט הסתירה מלקוחותיה את תנאי הביטול של קורס אנגלית שרכשו באלפי שקלים

מיכל רז-חיימוביץ' 19.11.2019
סרטן הלבלב. הטיפול הרופתי החדש מעניק תקווה/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הציגה מצג-שווא במוצר לחולי סרטן - ותיקנס ב-242 אלף שקל

הרשות להגנת הצרכן טוענת כי חברת נאוקן, המשווקת את תוסף התזונה "ואלור הומאני", הטעתה את הצרכנים ע"י ייחוס סגולות רפואיות שאין להן תימוכין, כשפרסמה כי שימוש במוצר ישפר את מצבם הבריאותי של חולי סרטן

מיכל רז-חיימוביץ' 10.10.2019
לוגו גולן טלקום

שוב: ביהמ"ש ביטל קנסות של הרשות להגנת הצרכן על חברת סלולר

אל סלקום שתקבל 3.4 מיליון שקל חזרה, ואל פרטנר ופלאפון שיקבלו יחד כמיליון שקל - מצטרפת כעת גולן טלקום, שתקבל חזרה 612 אלף שקל ששילמה כקנס בטענה להפרת חוק הגנת הצרכן – כך לפי פסיקת בימ"ש השלום בת"א

מיכל רז-חיימוביץ' 02.10.2019
מיכאל אטלן. מבין 60 מועמדים / צילום: דוברות משרד הכלכלה

אכיפה עצמית של חוקי הצרכנות: האם העסקים בישראל יעמדו בזה?

הרשות להגנת הצרכן יוצאת במהלך ראשוני, במסגרתו היא מציעה לחברות ליישם מנגנון של רגולציה עצמאית בשיתוף-פעולה עם הרגולטור • בשלב זה התוכנית מיועדת לעוסקים בתחום התיירות בלבד

10.09.2019
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

ביהמ"ש ביטל את הקנס - והרשות להגנת הצרכן תחזיר לפרטנר ולפלאפון 968 אלף שקל

מדובר בעיצום כספי שהרשות השיתה על החברות בינואר 2017, בטענה כי הטעו את הצרכנים כשקראו להם להצטרף אליהן ולקבל שירותי סלולר דור 4 ללא תשלום • השופטת מתחה ביקורת על התנהלות הרשות בכל הנוגע לאיסוף הראיות והממצאים וקבעה כי יש לבטל את ההחלטה, אותה הגדירה כשגויה

מיכל רז-חיימוביץ' 26.08.2019

אחרי הספקים, יינות ביתן מסתבכת גם עם הרגולטור: תשלם את הקנס הגבוה ביותר על חוסר שקיפות במחירים

הרשות להגנת הצרכן דיווחה היום על כוונה להטיל קנסות בהיקף של 2.6 מיליון שקל על 10 רשתות שהפרו את החוק שמחייב שקיפות מחירים, לאחר שמחיריהן לא שודרו לאתרי השוואת המחירים • מי שספגה את מספר ההפרות ואת הקנס הגבוהים ביותר היא רשת יינות ביתן, עם קנס בהיקף של כחצי מיליון שקל על 13 הפרות

שני מוזס 22.08.2019
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

הרשתות לא הציגו מחירים באינטרנט - וייקנסו ב-2.6 מיליון שקל

הרשות להגנת הצרכן הודיעה ל-10 רשתות מזון בולטות כי יוטל עליהן קנס כולל של 2.6 מיליון שקל, בטענה כי הפרו את חוק המזון בסעיפים הנוגעים להצגת מחירים באינטרנט

מיכל רז-חיימוביץ' 22.08.2019

רוצים לדעת כמה עולה קילו עגבניות? בקרוב כנראה לא תמצאו את מדבקת המחיר, ולא בטוח שזה דבר רע

התנגדות פוליטית לשינויים בחוק סימון המחירים? כבר יש ניסיון לקבוע עובדות בשטח • "גלובס" חושף את המהלכים, ההשקעות, האינטרסים והדילמות סביב חוק סימון המחירים • את מי בכלל משרתת הטכנולוגיה - את הרשתות או את הצרכנים, והאם היא תסייע בהפחתת יוקר המחיה?

שני מוזס 14.08.2019
מרכז מכירות טלפוניות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

מיום חמישי חברות יצטרכו לתת מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות. מי לא נכלל בחוק?

ביום חמישי ייכנס לתוקפו תיקון לחוק מענה טלפוני לצרכנים: המענה האנושי יוגבל לטווח זמן של 6 דקות ויינתן גם בפניות במקרים של טיפול בתקלות, בירור חשבון וסיום התקשרות • התיקון אומנם מכליל עוד חברות שעד כה לא נכללו בחוק מענה של עד 3 דקות, אך עדיין מחריג לא מעט גופים ובראשם המוסדות הציבוריים ומשרדי הממשלה

מיכל רז-חיימוביץ' 21.07.2019
מגרש מכוניות של אלבר / צילום : איל  יצהר

הרשות להגנת הצרכן הודיעה לאלבר כי בכוונתה לקנוס אותה ב-3.5 מיליון שקל

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את חברת הליסינג והשכרת הרכב אלבר בעקבות הטעיית צרכנים - 86 המכוניות שנמכרו לצרכנים שונים בליסינג למרות שבפועל הן שימשו בעבר להשכרה

מיכל רז-חיימוביץ' 18.07.2019

קריסת באליגם: הרשות להגנת הצרכן פתחה בחקירה נגד מפעילת האתר

לפי הודעת הרשות, החשד העולה הוא הטעיה והפעלת השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן • בנוסף, הרשות להגנת הצרכן מזמינה את נפגעי באליגם להיכנס לאתר הרשות ולהגיש תלונה

מיכל רז-חיימוביץ' 30.06.2019
אישה מבוגרת / צילום: shutterstock

ניסו להטעות ולהונות קשישים - ועשויים לשלם על כך מיליונים

הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 3.18 מיליון שקל על "אופק המרכז למימוש זכויות בע"מ" (ובשמה הקודם "תקווה – מרכז הכוונה וסיוע לזכויות בע"מ"), וזאת בעקבות הטעיית צרכנים לגבי רכישת שירותי הכוונה וסיוע למימוש זכויות

מיכל רז-חיימוביץ' 26.05.2019

   1234567891011121314   

   נמצאו 209 כתבות   |   עמוד 4 מתוך 14