המותגים הפרטיים פורחים - והחברות הגדולות בלחץ ■ גזי קפלן, מנכ"ל אסם, שהודיע על מבצע הוזלות בכל מוצרי החברה: "יש לי מתחרה, ואני צריך להיות יותר טוב ממנו כדי לנצח"
מסתבר שהתעשייה הקיבוצית צלחה את המשבר הכלכלי לא רע - אבל זה לא אומר שמצבה טוב ■ כדי לשרוד בשווקים העולמיים החדשים שהוליד המשבר, עליה להתמודד עם כמה אתגרים מאוד לא פשוטים
בניגוד להצהרות על יציאה מהמיתון, מכירות מוצרי הצריכה השוטפת המשיכו לרדת ברבעון השלישי ■ ירידות בולטות נרשמו במכירות השמן, החטיפים והחלב
מתחם משקאות האנרגיה היה למתחם התוסס ביותר בתערוכת המזון העולמית אנוגה: 45 מותגים נלחמו על תשומת-לב המבקרים ולא בחלו בשום אמצעי כדי לכבוש את עיניהם, לרבות רקדניות וחשפניות
טכנולוגיות העתיד ישנו את חוויית הקנייה ■ את התורים, רשימות הנייר ובעיות ההתמצאות בסופרמרקט יחליפו סריקת מוצרים בבית, עדכון הרשימה באמצעות מסך-מגע במטבח, והפיכת הקונה לקופאי של הקנייה
באיגוד מציינים כי העלייה הצפויה השנה מתונה מזו של חודש החגים ב-2008, שעמדה על 10%, אולם עם זאת היא משקפת גידול בהשוואה לממוצע השנתי
עזרא, בעל השליטה בקבוצת נטו, יורה לכל הכיוונים ■ על מעדנות: "הרווחנו מהפנצ'ר של תנובה" ■ על טירת צבי: "שופרסל הורידה את מוצרי הקבב שלהם מהמדף" ■ ויש לו גם כוונה להיכנס לתחום חדש: ירקות קפואים
חלק מהיצרנים מבקשים לנצל את אווירת היציאה מהמיתון ■ תנובה וטרה כבר העלו מחירים ■ מנכ"ל חברת מזון: "יצרנים ימצאו צידוק בעלייה במחירי הסחורות כדי להעלות מחירים וגם כדי לגשר על הפערים במכירות"
זאת לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ הכנסות פרוטרום ברבעון השני הסתכמו ב-106.7 מיליון דולר - ירידה של 19.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד
נקודות האור: החברה שיפרה את הרווחיות התפעולית בישראל ושמרה על יציבות בתחום הקפה, למרות המצב הכלכלי הקשה במדינות היעד ■ המנכ"ל גדי לסין: "אנחנו מבינים שתקופת המיתון היא זמנית"
סיור בשווקים המרכזיים בארץ מגלה כי לצד הדוכנים המסורתיים צצו בשנים האחרונות גם דוכני בוטיק, חנויות אווירה וחנויות מתמחות ■ "גלובס" יצא לבדוק כיצד המגוון משפיע על חוויית הקנייה - וכמה זה עולה לנו
סטורנקסט: במחצית 2009 רשם המזון ירידה של כ-3% במכירות, וגם המשקאות ירדו בשיעור דומה ■ התחרות לא הביאה לירידה משמעותית במחיר כלל מוצרי המזון, והספקים הבינוניים התחזקו על חשבון הספקים הקטנים
יצרני המזון מחזרים אחר ילדים בגילאי 8-13 שהפכו פתאום להיות מומחים לבישול
זאת בהמשך לעלייה של 3.9% ברבעון הראשון של השנה ■ מכירות המזון ברשתות השיווק עלו ברבעון השני ב-4.9%, לאחר עלייה של 3.2% ברבעון הראשון
במקביל נמשכה ב-12 החודשים האחרונים העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים - 19.1% כיום לעומת 15.1% לפני שנה
40% מהישראלים קיצצו מאז המשבר הכלכלי בהוצאות עבור תרבות ופנאי, ו-17% קיצצו בהוצאות על חינוך והעשרה - כך עולה מסקר שערכה חברת מאגר מוחות עבור ביה"ס לחברה ולממשל במכללה האקדמית בית-ברל
טואלטיקהיבואיוקר המחיהמחירי המזוןמשרד הבריאותענף המזוןקמעונאותרגולציהרפורמת היבוארשתות שיווק