משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש ■ 23% מהציבור צמצמו באחרונה את כמות הקניות, 12% החלו לקנות אריזות חיסכון, ו-17% צמצמו את תדירות הקניות
המשבר הכלכלי צינן את תנופת יחסי המסחר ישראל-איטליה ■ אבל הקרבה הגיאוגרפית, המנטליות הדומה, הפתיחות והרצון הקיימים היום באיטליה לפיתוח הסחר עם ישראל, מציבים אותה כיעד להמשך פעילות לקראת ההתאוששות הצפויה ב-2010
ההאטה במשק נותנת את אותותיה בצמיחה מזערית במוצרי הצריכה השוטפת (FMCG), המעידה על שחיקה ריאלית במכירות
פסח חלף, ושוק המזון עומד בפני סימן שאלה: האם המיתון יחריף ויגרום לצרכן להעמיס פחות על עגלת הסופרמרקט? בכירי ענף המזון הישראלי - אלכס לנדסברג, גדי לסין, אריק שור, זאב וורמברנד וליעד כהן - מנסים לענות
מנכ"ל אסם אינטרנשיונל, גד פרופר: "סנו מתמחה בענף חומרי הניקוי, והייתי מציע להם להעמיק את התמחותם בענף זה; אני מאמין ומקווה שההשפעת המשבר עלינו תהיה בשוליים ונספוג לא יותר מירידה קלה במכירות"
יצרנית המזון והמשקאות הגדולה בעולם דיווחה על ירידה של 1.9% בהכנסות הרבעון הראשון ל-21.6 מיליארד דולר המשלוחים הימיים גדלו ב-0.3% בלבד, לעומת עלייה של 2.8% ברבעון המקביל אשתקד
[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] הכנסות החברה גדלו ב-28.5% ל-473.28 מיליון דולר פרוטרום חילקה דיבידנד של 18 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008 הרווח הנקי עלה ב-25.8% ל-6 מיליון דולר
מהסקר עולה כי התחום העיקרי שצומצם היה היציאה לבתי-קפה ומסעדות, ו-67% מהצרכנים העידו כי קיצצו בהוצאותיהם בתחום 54% מהצרכנים קיצצו בהוצאות המזון עקב המשבר
איך מצליחים לשמור על ערכי המותג הבינלאומי ועדיין להתאימו לשוק המקומי? בכירים ביוניליוור, שטראוס וברגר קינג הגיעו לתובנות לגבי הטעם הישראלי: חריף עדיף, הגודל כן קובע, והטעמים הפשוטים תמיד מנצחים
שוק המזון והמשקאות המבורקד רשם ב-2008 צמיחה כספית של 14.4% תנובה הובילה את הצמיחה בשוק, כמו גם בשוק החלב - ואילו שטראוס איבדה נתחי שוק בשני השווקים בשוק הנון-פוד נרשמה צמיחה מינורית בלבד
מנהלי הרשת: האינפלציה במחירי המזון הפכה את המזון המהיר שמציעה החברה "לעסקה טובה יותר מאשר אכילת ארוחה בבית"
[למדור שוקי עולם] הסכסוך על "הילד הצוחק" כולל למעלה מ-30 הליכים משפטיים בשבע מדינות, ומי שצפוי להכריע בו הוא בורר של לשכת המסחר השבדית הדיונים בנושא החלו השבוע, ואמורים להיערך בדלתיים סגורות ולהימשך מספר שבועות
כך עולה מנתוני נילסן לנובמבר התמונה עגומה במיוחד עבור מוצרי המותרות, אך גם עבור מוצרי הבסיס: בביצים ובאורז עוברים למוצרים זולים, המשקאות הזולים עולים במכירות, והקמעונאים נערכים למלחמת מחירים ולהורדה של מוצרים מהמדפים
השוואת סלי צריכה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה התייקרות בכל 4 הרשתות שנבדקו - מגה, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם העלייה החדה ביותר - 16.5% - נרשמה בשופרסל דיל, והנמוכה ביותר - 7.7% - במגה
בעוד שההנחות בשופרסל וברבוע כחול מותנות ברכישה מינימלית או בקניית סל שלם - ברשתות הדיסקאונט המחירים זולים ללא שום התניה
טואלטיקהיבואיוקר המחיהמחירי המזוןמשרד הבריאותענף המזוןקמעונאותרגולציהרפורמת היבוארשתות שיווק