"גלובס" ממשיך בבדיקת יוקר המחירים, והפעם - מוצרי צריכה ■ סכיני גילוח של ג'ילט יקרים בישראל ב-40% לעומת חו"ל - וזו רק ההתחלה ■ עדי צים: "אין לכך שום הצדקה"
(עדכון) - כפי שנחשף ב"גלובס", שר האוצר הדגיש כי יתיר יבוא מוצרי חלב וגבינות, כדי ללחוץ מטה את המחירים ולהגביר את התחרות ■ תקף גם את חברות הגז: "לא ניתן להן להעלות את מחירי החשמל בישראל תוך ניצול המצב במצרים. האוצר שוקל להכריז עליהן כמונופול"
(עדכון) - ח"כ שלי יחימוביץ': "העלייה במחירי המזון - בגלל המס על הדלקים" ■ "יש להקפיא את הרפורמה במס המיטיבה רק עם מי שיש לו"
הפלטפורמה החדשה, "זאפ מרקט", תאפשר להשוות מחירים של מוצרי חלב, ירקות וכדומה ■ תאפשר השוואה בין רשתות שונות וכן מול מוצרים מקבילים בשווקים בחו"ל
(עדכון) - כ-35 אלף איש הצטרפו לחרם הקוטג' בפייסבוק ■ הממונה על ההגבלים העסקיים קורא לציבור לצאת מהאדישות: "התארגנות של לקוחות פרטיים מכרסמת בכוח של הספקים הגדולים"
המציאות היא זו: ככל שהממשלה מדווחת על הצמיחה של המשק - כך עולים מחירי המוצרים
יו"ר ועדת הכלכלה בראיון לגלי צה"ל: "כולם בכנסת רגישים לנושא עליית המחירים; אנחנו בעד שוק חופשי עד שיש עיוותי שוק" ■ מחאת המחירים: אלפים יחרימו את הקוטג'
מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד: "נשתמש ביבוא מקביל להורדת מחירים" ■ ח"כ יואל חסון: "להחזיר את הפיקוח על קוטג' ומוצרים בסיסיים נוספים"
יותר מ-5,000 צרכנים הצטרפו למחאת הצרכנים בפייסבוק הקוראת לחרם על מוצרי מזון ■ יוזם הקהילה שהרים הכפפה בעקבות הטוקבקיסטים באתר "גלובס": "קוטג' הוא מכה מתחת לחגורה, וזו רק ההתחלה. נהיה עשרות אלפים" ■ הפעם זה יעבוד - או שיתחיל ויסתיים בפייסבוק?
המשך בדיקת "גלובס" על יוקר מחירי המזון: תה ירוק ויסוצקי עולה בישראל יותר מכפליים, ומחיר מסטיק מאסט של עלית גבוה ב-85% מהמחיר בארה"ב ■ בישראל אין לחברות הוצאות שינוע - ובכל זאת כאן יותר יקר ■ בכיר לשעבר בתעשייה: "ספקים מעטים שולטים כאן בשוק"
ובינתיים, המחירים ממשיכים לטפס: גלידות שטראוס התייקרו ב-2.4%, ליימן שליסל ייקרה את השוקולד ב-5%, ואסם תעלה את מחירי הסירופים למרות שמחיר הסוכר ירד
בדיקת "גלובס" בנושא מחירי המזון בישראל עוררה תגובות נזעמות ■ הישראלי מרוויח 40% פחות מעמיתו בגרמניה - ומשלם מאות אחוזים יותר על מזון ■ יש סיכוי למרד צרכני בישראל?
יצרניות המזון מעלות מחירים בסמיכות מחשידה ומתמחרות מוצרים בלי קשר למה שקורה בעולם ■ קמעונאי בכיר: "אם שופרסל ורמי לוי היו עושים דבר כזה, היו מכניסים אותם לכלא"
אחרי שאתמול הודיעה אסם על העלאת מחירים בשיעור של 4%-10%, היום הצטרפה לגל גם חברת יוניליוור - שהודיעה לרשתות השיווק על העלאת מחירים בשיעור של 5%-15%
החל מעוף ועד שמפו - השוואת "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה כי סל הקניות המשפחתי התייקר משמעותית מאז פברואר 2011, כאשר בהשוואה לפברואר 2010 מדובר בעלייה של 16%
הסיבות: צמצום הפער מול המתחרות הגדולות, מכפילים אטרקטיביים והמשך הצמיחה
טואלטיקהיבואיוקר המחיהמחירי המזוןסטורנקסטענף המזוןקמעונאותרגולציהרפורמת היבוארשתות שיווק