המתמודדות במכרז הן אלסטום הצרפתית, ווסלו הגרמנית-ספרדית, CAF הספרדית, שטדלר השוויצית, ו-CNR הסינית
בתפקידו כראש החטיבה העסקית הוביל יפתח את הסכמי הגג של רמ"י ובהם ההסכם להסדרת הזכויות במקרקעין עם רכבת ישראל
את המכרז, שהיקפו הכספי מוערך בחצי מיליארד שקל, פרסמה נת"ע, חברת ההקמה הממשלתית של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן
לנוכח הבזבוזים בנת"ע, ששאבה כ-3 מיליארד שקל מ-1998 ועדיין לא החלה בהקמת הקו האדום, החלה ההנהלה לבחון צעדים לקיצוץ
מדובר בין היתר בשתי חברות סיניות (CCCC, CRCG), סטראבאג הגרמנית FCC מספרד, VINCI מצרפת וגלה מאיטליה
היו"ר הקודם של חברת ההקמה הממשלתית נת"ע מגיב לביקורת נגדו: מודה שטעה עם המשרדים היקרים בעזריאלי וחפצי המותרות במשרדו, אך טוען כי נלחם בבזבוזים ובשלטון הפקידים ■ מבטיח: "אני חוזר לפוליטיקה"
בר-און בן ה 54, כלכלן ורואה חשבון בהשכלתו, היה בעבר מנכ"ל חברת נתיבי איילון, מנכ"ל חברת דן, ומשנה למנכ"ל בחברה הלאומית לדרכים
דוח: הוצאות הנהלת נת"ע זינקו ביותר מ-100% ל-85 מ' ש'; השכר הממוצע בחברה כמעט כפול מהממוצע במשק - 16.5 אלף שקל בחודש
חברת נת"ע האחראית על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, הודיעה לחברות המשתתפות במכרז כי המועד להגשת ההצעות נדחה מה-27 לחודש זה לסוף יוני
2.5 מיליארד שקל מכספי משלם המסים שבוזבזו באופן מעורר סלידה? מינוי מקורבים? עיכובים והכפלת התקציב לפרויקט? לפי אלכס ויז'ניצר, כל זה שייך לעבר ■ צפו בראיון של ויז'ניצר לגלובס TV - ולהבטחה שהפעם זה ייגמר אחרת
כך אומרת קרן טרנר, סמנכ"לית תשתיות ותיאום תחבורתי במשרד התחבורה ■ רכז תחום תחבורה ציבורית באוצר: "אי אפשר לממן את כל בניית הרכבת הקלה מתקציב המדינה - זה יחייב העלאות מסים דרמטיות. צריך לממן גם בעזרת הגדלה של זכויות בנייה"
שר התחבורה בהתייחסו למצבה הרעוע של התחבורה הציבורית על רקע סדרת הכתבות ב"גלובס": "ראיתי מחקר שצריך 250 מיליארד שקל - מאה אחוז, אני אשמח; שיביאו לי את הכסף"
כץ מגיב למחדל הקמת הרכבת הקלה בגוש דן ומאשים את רשות החברות שאפשרה לנת"ע לשכור שלוש קומות במגדל עזריאלי ב-8 מיליון שקל בשנה
משרדים מפוארים בעזריאלי ומערכת לנטרול עשן סיגרים הם רק חלק מהדוגמאות לנהנתנות ■ נת"ע: "מה שהיה - היסטוריה" ■ "גלובס" מציג את המספרים של הכישלון לאחר שדרש במשך חודשים את ההוצאות - וקיבל נתונים חלקיים
הרכבת הקלה תתנהג כמו רכבת תחתית לאורך מחצית המסלול שלה ותשוב לפעול כמו רכבת קלה בשאר התוואי
בעבר שימש בר-און מנכ"ל חברת נתיבי איילון, המשנה למנכ"ל חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) ומנכ"ל דן ■ בתקופת עבודתו במע"צ עבד בר-און לצידו של יו"ר נת"ע אינג' אלכס ויז'ניצר
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד התחבורהעיריית תל אביברשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה