הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

כתבות אחרונות

 
195 בני אדם כבר נהרגו השנה בתאונות דרכים / צילום: Shutterstock

מחקר חדש מגלה: העניים בישראל מתים יותר בתאונות דרכים

נתונים חדשים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביעים על שיעורי תמותה גבוהים יותר בקרב המעמד החברתי־כלכלי הנמוך, על רקע תשתיות ירודות, נגישות מוגבלת לתחבורה ציבורית וחינוך תעבורתי לקוי • בשעה שבעולם פועלים לצמצום הסיכון - ישראל טרם גיבשה מדיניות סדורה • הפגיעה החמורה ביותר: בילדים

אסף זגריזק 05.06.2025
תמרור האטה על כביש עירוני בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

זו הסיבה שתסעו יותר לאט ברוב הרחובות בתל אביב

בעוד שמספר הנפגעים בתאונות בארץ נמצא בשיא, בעיר תל אביב הוא דווקא בירידה • הסיבה: מיתון התנועה ב־72% מהרחובות בעיר באמצעות תמרורים, פסי האטה והצרת הרחוב • מיטל להבי, סגנית ראש העיר: "אנחנו לומדים ממה שמצליח בעולם"

אסף זגריזק 02.06.2025
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

​הרלב"ד מציגה: ארבעה דוברים בשנה אחת

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מינתה את יועץ התקשורת אילן מרסיאנו, אחרי ששלושה דוברים עזבו השנה את תפקידם • וגם: המנטליסט ליאור סושרד מצטרף כיועץ אסטרטגי חיצוני לחברת הביומד מטריסלף, הנסחרת בבורסה בתל אביב • אירועים ומינויים

גלית חתן ואסף זגריזק 13.05.2025
תאונת דרכים / צילום: ap, Mahmoud Illean

המשטרה מתרשלת ונתוני הלמ"ס מעוותים: מה עומד מאחורי הנתון המפתיע על הפצועים קל בתאונות דרכים

בדיקת גלובס מעלה כי בניגוד למגמת הקטל הגובר בכבישים ב־2024, הלמ"ס פרסמה נתון מפתיע ולפיו חלה ירידה בסך תאונות הדרכים, וכן במספר הפצועים קל º הסיבה: פערים במידע שמספקת המשטרה, שמודה כי הנתונים "לא מייצגים את מספר התאונות שהתרחשו בפועל" בשל מחסור בבוחני תנועה שאמונים על הדיווח

אסף זגריזק 11.02.2025
תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי

פסי האטה זה לא מספיק: מה צריך לעשות כדי להקטין את מספר הולכי הרגל שנהרגים בתאונות

תכנון הרחובות והשכונות בישראל אינו ידידותי להולכי הרגל ונותן העדפה לרכב הפרטי • התוצאה: כרבע מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, וקשישים וילדים הם הנפגעים העיקריים • בעולם הצליחו להפחית במידה משמעותית את מספר הנפגעים, ובישראל לא זזים • כבישים קטלניים, פרויקט מיוחד

אסף זגריזק 25.12.2024
נאור שירי, יש עתיד (תא הכתבים, ערוץ כנסת, 8.12.24) / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

האם זו השנה הקטלנית ביותר בדרכים?

השנה הייתה הקטלנית ביותר בדרכים? תלוי איך מסתכלים על הנתונים • המשרוקית של גלובס

צוות המשרוקית של גלובס 25.12.2024
תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

ישראל בשיא של יותר מעשור במספר ההרוגים בתאונות דרכים: לאן נעלמו הכספים שהוקצו לטיפול בבעיה

מתחילת השנה נהרגו 413 בני אדם בתאונות דרכים כשהתוכנית הממשלתית למאבק בהן מוסמסה • התוכנית תוקצבה ב־280 מיליון שקל בלבד, למרות שהיא דורשת כמה מיליארדים • בינתיים הנזק מצטבר לא רק ברכוש ובנפש, אלא גם בעלות משקית של 16 מיליארד שקל בשנה • כתבה ראשונה בסדרה

אסף זגריזק 17.12.2024
ד''ר ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד לשעבר / צילום: יוסי זמיר

מנכ"ל הרלב"ד לשעבר: "המשטרה בפשיטת רגל, הייתי הולך לבג"ץ שיחייב אכיפה"

ד"ר ארז קיטה, לא מופתע ממגמת ההידרדרות בתחום הבטיחות בדרכים, וסבור כי היא נובעת מהיעדר אכיפה: "הכל מותר בכבישים"

אסף זגריזק 17.12.2024
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

ללקוחות החזקים יש מי שידאג. החלשים ממשיכים לשקוע

הפוליטיקאים עוזרים דווקא למי שמסתדר לבד • מספר ההרוגים בכבישים מתקבל באדישות • ואיך משחק ספורט הופך לעוד שטח מלחמה • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

כתבי גלובס 20.06.2024
זירת תאונה בישראל / צילום: Shutterstock
ניתוח

בשנה החולפת נהרגו 100 הולכי רגל, ומומחים מפקפקים בנחיצות הרלב"ד

לפחות 358 בני אדם נהרגו ב־2023 בתאונות דרכים - עלייה ביחס לשנה שעברה • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), לא הובילה אף תוכנית ממשית בתחום מאז 2005, ובינתיים מנהלים בכירים בה התפטרו • ברקע זה, מומחים בענף תוהים לגבי נחיצותה

אסף זגריזק 08.01.2024
ד''ר ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד / צילום: יוסי זמיר

משרד התחבורה של מירי רגב מתרוקן מאנשי מקצוע: גם מנכ"ל הרלב"ד עוזב

בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל

אסף זגריזק 30.11.2023

תחת הממשלה הנוכחית נרשם שיא של עשור בהרוגים מתאונות דרכים?

האם תחת הממשלה הנוכחית נרשם שיא של עשור בהרוגים מתאונות דרכים? בדקנו • המשרוקית של גלובס

צוות המשרוקית של גלובס 27.09.2023
רחוב אבא קובנר בתל אביב, שנסגר בחלקו לכלי רכב / צילום: יונתן הוניג

עוד רחוב בתל אביב נסגר. למה טוב שזו רק ההתחלה

האזורים סביב גני הילדים ובתי הספר אינם מותאמים להולכי רגל ובטח לא לילדים, כאשר לפי נתוני הרלב"ד בשנים 2019־2022 נהרגו בסביבת בתי ספר 11 בני אדם, ונפצעו מאות • שורה של יוזמות בארץ ובעולם מנסה לשנות את המצב

אסף זגריזק 02.09.2023
ילדים חוצים את הכביש בצומת פת, ירושלים / צילום: רפי קוץ

המדען הראשי של הרלב"ד: "צריך להקדיש תשומת לב משמעותית יותר להולכי רגל"

הלל בר גרא, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתייחס לפיגור של ישראל אחרי המערב במאבק בתאונות הדרכים, ומסביר מה הסיבות לכך שהוא בכל זאת נשאר אופטימי

אסף זגריזק 20.07.2023
ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד, סדר יום, כאן ב', 4.9.22 / צילום: יוסי זמיר

שיעור הנפגעים הצעירים בתאונות כלים דו-גלגליים חשמליים ירד ב-50%?

מעורבות בני הנוער בתאונות דו־גלגלי חשמלי נמצאת בירידה? תלוי ממתי סופרים • המשרוקית של גלובס

צוות המשרוקית של גלובס 29.09.2022
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי. הגישה את הפיילוט לאישור הממשלה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים: הכיוון נכון, אך לא מספיק

הממשלה אישרה 80 מיליון שקל לפיילוט לתוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאמורה להוריד ב-50% את מספר ההורגים בתוך חמש שנים • ראוי להגיד: זה יותר ממה שנעשה בשנים האחרונות בתחום, אך כדי לשנות את התמונה העגומה בישראל צריך הרבה יותר

אסף זגריזק 19.09.2022

   12345   

   נמצאו 79 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5