שוק הרכב זינק בספטמבר בכמעט 30%, אבל בעיקר בגלל רכבי אפס ק"מ: ברישוי עצמי של היבואנים • כל רכב שני שנרשם בספטמבר היה מתוצרת סין, ואילו המותג המוביל היה טויוטה
ביהמ"ש המחוזי קבע כי בנסיבות מסוימות סוחרי רכב בעסקאות טרייד-אין ישלמו את המע"מ בגין מכירת הרכבים תוך חישוב הרווח הכולל מכל העסקאות שלהם באותו חודש - ולא בגין הרווח הנובע ממכירת כל רכב בנפרד, כפי שסברה רשות המסים • האם ההכרעה תשפיע על חברות נוספות במשק?
בניכוי רכבי האפס קילומטר, שנרשמו בבעלות היבואן, מכירת הרכבים החדשים ירדה ב־7% בשנה האחרונה, לפי הערכות בענף • טויוטה טיפסה למקום הראשון במסירות לפי מותגים
בחודש יולי לבדו נמסרו 24,727 כלי רכב חדשים, ירידה של כ-1.3% לעומת יולי אשתקד • יצרני הרכב הסינים ממשיכים להגדיל את אחיזתם בשוק
על פי הערכות, החודש צפויות מסירות כלי הרכב החדשים להיות נמוכות במיוחד • המלחמה, ההאטה במכירות והמלאים ממשיכים לדחוף את יבואני הרכב להנחות והוזלות על כלי רכב חדשים ובעיקר על רכב "אפס קילומטר מהיבואן" • ועוד חדשות מענף הרכב
נתוני מסירות הרכב של החודשים ינואר-מאי נראים שגרתיים, אך מבט מקרוב מגלה מציאות פחות יציבה • מלאים סמויים מכבידים על הענף, החדירה הסינית שוברת שיאים, ומותגים שהיו אלמונים עד לאחרונה כובשים את טבלת המסירות • ואיך קרה שהפלח החשמלי נותר מאחור?
מתחילת השנה נמסרו בישראל 116,658 כלי רכב חדשים, עלייה של 9% ביחס לתקופה המקבילה, מתוכם כ־30,600 הם מתוצרת סין • אולם מקורת בענף מעריכים כי 2025 צפויה להיות שנה קשה בשל התחרות הכבדה בין מותגים והמלאי הגדול שבידי היבואניות
השינויים המהירים המתרחשים בשוק הרכב הישראלי, ובראשם התעצמות התחרות, משפיעים גם על התנהגות הצרכנים • הרוכשים מפתחים "חסינות" בפני הורדות מחירים ומבצעים, וכבר לא נאמנים למותגים ולטכנולוגיות הנעה
מנתוני משרד הרישוי עולה כי בחודש פברואר 2025 נמסרו בישראל כ-24,611 כלי רכב חדשים בלבד - ירידה של 5.9% לעומת פברואר אשתקד והנתון הנמוך ביותר לפברואר מאז שנת 2020 • היבואנים ממשיכים במלחמות שיווקיות לנוכח התחרות העזה והירידה בביקוש
החלק הארי משווי השוק של יצרנית הרכב החשמלי נשען על תקוות למוניות רובוטיות, רובוטים ובינה מלאכותית, אך כעת המניה נסחרת בביצועי יתר בהשוואה לשאר המניות בתחום
השנה החדשה נפתחה עם עליות לא דרמטיות יחסית במחיריהם של רוב דגמי הרכב - שלעיתים כללו רק את עליית המע"מ - וזאת בזכות המלאים הענקיים שצברו היבואנים • אולם בהמשך השנה ניתן לצפות להתייקרויות משמעויות יותר, שירחיבו את חדירת הסיניות לישראל
ענף הרכב הישראלי מסיים שנת מכירות מאתגרת ומורכבת עם נתונים יציבים לכאורה, שמסתירים שינויים מבניים משמעותיים • המותגים המסורתיים מובילים את טבלת המסירות, המחירים מטפסים, וכל מכונית רביעית שנמכרה היא חשמלית
המחצית הראשונה הסתיימה בירידה לא דרמטית במסירות בענף הרכב, שהביקוש וההיצע בו מושפעים מאוד מזעזועים חיצוניים ופנימיים • אולם במחצית השנייה צפוי חוסר הוודאות בארץ ובאירופה להשפיע על שני המגזרים החמים ביותר: כלי רכב חשמליים ורכבים מתוצרת סין
הביקוש בשוק הפרטי בנסיגה ומחסני יבואני הרכב הופכים צפופים יותר ויותר - והם נאלצים לצמצם את המלאים באמצעות מבצעים והנחות • בשוק ה"אפס קילומטר" ההוזלות אפילו יותר עמוקות, כולל על כלי רכב חשמליים • זו בשורה טובה, אם כי זמנית, למחפשי המציאות
נתוני המסירות של כלי הרכב בישראל מתחילת השנה אומנם טובים ביחס לתהפוכות, אך מאחוריהם מסתתרת אי־ודאות גבוהה • ברקע: מהלכי מיסוי של האוצר, עצירת היבוא מטורקיה ומגמה של העלאת המחירים • אלו הדגמים שנפגעים יותר מכולם
הדוחות של שלוש יבואניות הרכב מלמדים על ירידה ניכרת ברווחיהן, בשל הריבית הגבוהה, כניסת מותגים סיניים זולים ומכירות לליסינג • הרווח הממוצע ממכירת מכונית עמד על 19 אלף שקל - לעומת 35 אלף שקל בשנת השיא 2022 • מכירות דגם הבנזין של צ'רי שכיכב אשתקד נפלו בחצי • וגם: הרכב הצרפתי שהפתיע לטובה
טויוטהטסלהיונדאייבוא רכבכלי רכבמכונית חשמליתמסירות רכברכב חדשרכב סינישוק הרכב