עיתונות בחדשות

סוכן חדשות
 
המשרוקית / איור: גיל ג'יבלי
זוכת פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית בישראל: "המשרוקית של גלובס"
מנימוקי הזכייה: "בעידן של פייק ניוז ואובדן אמון במוצר העיתונאי, הצליח מיזם 'המשרוקית' לחזור ליסודות של העבודה העיתונאית ולייצר מוצר עיתונאי רלוונטי, משפיע ואמין"
  
 
"גלובס"
סקר TGI: "גלובס" הוא העיתון היומי היחיד בישראל שמסיים את 2018 עם עלייה בחשיפה
עפ"י נתוני TGI המתפרסמים הבוקר, החשיפה ל"גלובס" עמדה בשנה החולפת על 4.8% • "גלובס" הוא העיתון היומי היחיד הצומח בישראל, בניגוד למגמה בעיתונות הכללית ובעיתונות הכלכלית
  
 
עיתונים, TGI / צלם: תמר מצפי
סקר TGI: ירידה בחשיפה לרוב העיתונים, "ישראל היום" עדיין מוביל
למעט "גלובס" שרושם עלייה של 4.5% בחשיפה בימים א'-ד' - כל העיתונים רשמו ב-2018 ירידה משמעותית בחשיפה, לעתים במספרים דו-ספרתיים • "ידיעות אחרונות" רושם ירידה של 18.5% בחשיפה, ו"ישראל היום" - ירידה של 18% • גם ברדיו יש ירידה בשיעורי ההאזנה הליניאריים, אבל היא מתונה ביחס לירידה בעיתונות
  
 
דונאלד טראמפ/ צילום: רויטרס
בעולם כבר הפנימו: גם גופי תקשורת צריכים מערכת לבדיקת עובדות
החדשות המזויפות שמופצות ברשתות, לעתים ע"י מדינות זרות, מערערות את יסודות הדמוקרטיה ומשפיעות על דעת הקהל • במדינות שונות כבר הבינו שהפתרון הוא הקמת ארגוני בדיקת עובדות שמנתחים, מאמתים ומפריכים אמירות שונות
  
 
דונלד טראמפ / רויטרסיואב קרני / איור: גיל ג'יבלי
יואב קרני, וושינגטון
העיתונות השקרנית? הקמפיין נגד עיתונאים של טראמפ משמעו להפוך כל ידיעה שלא לרוחו לפייק ניוז
השקרנית התגלתה בגרמניה עוד ב-1914. הכועס התגלה בגרמניה ב-2010. בני דמותו צצו במהירות בבריטניה, בארה"ב, באיטליה, בברזיל. עכשיו מחפשים את הפוטנציאל שלו גם בנתיבי איילון • שימושי הלשון האלה מעולם לא הסתיימו בוויכוחים סלוניים. הם הכשירו אלימות ואיפשרו אותה. זהירות
המושג "העיתונות השקרנית" (Lügenpresse) נולד בקיסרות גרמניה בימים הראשונים של מלחמת העולם הראשונה, לפני קצת יותר ממאה שנה. הוא נוע...המשך
  
 
הקנצלרית אנגלה מרקל בפרלמנט הגרמני/ צילום: רויטרס
פריצת הסייבר בגרמניה: האם העיתונאים צריכים לפרסם את המידע?
מידע אישי על מאות פוליטיקאים פורסם ברשת האינטרנט במתקפה שעשויה לפגוע באמון הציבור במוסדות הדמוקרטיים • העיתונים נעתרו לבקשת הממשלה שלא לפרסם את המידע, אך בעידן הרשתות החברתיות, דווקא התעלמות של התקשורת מהמידע עשויה ללבות את המדורה
  
 
סטיבן שוורץ/ צילום: איל יצהר
"אני לא חושב שיש מישהו שרוצה לצרוך פייק ניוז, אבל יש אנשים שנוטים יותר מאחרים להאמין להאשמות"
מאמין בחדשות מקומיות, לא מפחד משיתוף-פעולה עם מפרסמים  ובעד זכות הציבור לצרוך תכנים קלים • מנכ"ל ענקית התקשורת האמריקאית הרסט, סטיבן שוורץ, מנווט את האימפריה של האזרח קיין לעידן המדיה הרב-ערוצית, ומתרחב גם לעסקי הבריאות, התעופה והרכב • גם המנהל שהתחיל את דרכו כעיתונאי ב"וול סטריט ג'ורנל" מבין שאי-אפשר לסמוך יותר על פרנסה מעיתונות
  
 
אלונה בר און / צילום: יוסי זמיר
בר און: "מישהו צריך לקחת אחריות על סדר היום"
כך אמרה הערב יו"ר גלובס אלונה בר און בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "אנחנו אמורים לתעדף את המציאות ולתווך אותה בשקיפות"
  
 
עיתונות / צילום: Shutterstockד
ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר
אמון הציבור בעיתונות חוזר, עכשיו צריך לשמור עליו
עיתונאים צריכים למצב את עצמם מחדש באמצעות תחקירים טובים, גיוון ושקיפות
"מדד הדמוקרטיה" שפורסם השבוע, מצביע על כך, שלאחר שב-2016 הגיע אמון הציבור הישראלי בתקשורת לשפל של כל הזמנים ועמד על 24%, כנרא...המשך
  
 
אלונה בר און / צילום: איל יצהר
אלונה בר און: "בלי עיתונות אנחנו נשארים עם פייק ניוז ובלי תיעדוף של עיקר ושל טפל"
"למרות הביקורת על העיתונות, התפקיד שלה היה ונשאר חשוב: היא מציפה נושאים קריטיים ומתווכת בין האזרחים לבין המגזר העסקי והציבורי, בין האינדבידואלים לבין הכפר הגלובלי של ההייטק והיזמות" • פרויקט 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס
  
 
אמג'ד שביטה / איור: גיל ג'יבלי
אמג'ד שביטה
לא ערבים זה לזה?
מה אתם יודעים על הבחירות המקומיות ביישוב הערבי השכן? אם זה תלוי בתקשורת העברית, כנראה לא הרבה
בשבוע האחרון הוקדשו מאות שעות שידורים בטלוויזיה וברדיו, ועמודים רבים בעיתונות, לניבוי התוצאות לפני יום הבחירות, ולניתוחן אחריו. הי...המשך
  
 
"גלובס"
לתווך את המציאות, להשיב אמון ולהציף סוגיות ועוולות
יו"רית ובעלים משותף ב"גלובס", אלונה בר און, בטור מיוחד לכבוד 35 שנה ל"גלובס"
  
 
35 שנה לגלובס
"גלובס" חוגג 35 שנה: מדינת ישראל השתנתה, אבל היד נשארה על הדופק
הפרשנית סטלה קורין-ליבר היא אחת העיתונאיות הוותיקות ביותר בעיתון ומלווה אותו מכמעט-לידתו • בראיון חגיגי היא מספרת כיצד התגלגלה לעיתונות כלכלית, איך עשו עיתונות פעם, מי היו המתחרים, מי בחש ומי התעניין • וכמובן על האיש שבדמותו נבנה העיתון - חיים בר און
  
 
גלובס לוגו
"גלובס"? מה זה?
טורו של אדם ברוך, שהיה עורך "גלובס" בין 1992 ל-1996, פורסם לראשונה בגיליון לכבוד 20 שנה ל"גלובס", באוקטובר 2003
  
 
אלונה בר און בכנס הג'ורני \ צילום: איל יצהר
עם כל הכבוד לשיבוש המקודש, אתם צריכים את המדיה
אתם צריכים אותנו כדי לבנות אמון בין המגזרים השונים בישראל, לסדר את כמויות המידע האינסופיות, להראות לממשלה את המחסור במהנדסים, להבחין בין שחיתות לבין התנהלות עסקית רגילה, ואתם צריכים שנהיה בני אדם כאשר תהיו בצד הנפגע • דבריה של יו"ר "גלובס" בפתיחת כנס Journey של EY ישראל ו"גלובס"
  
 
שי באב"ד חושף את יחסי התן וקח בין עיתונאים לאישי ציבור
מנכ"ל האוצר כתב בדם לבו דברים מאוד לא שגרתיים, מאוד לא אופייניים לפוליטיקלי קורקט של מנהלים כלפי חוץ • הדברים הללו הם בלי פילטרים וחושפים במידה רבה את ערוותם של כל אחד מאיתנו שנמצא במקצוע העיתונות • פרשנות
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 680 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 43