פקקי תנועה בחדשות

סוכן חדשות
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
  
 
חלל עבודה משותף / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מדעי החלל המשותף: לאן צפוי להגיע ענף שטחי העבודה, ואיך זה קשור לפקקים
בתוך חמש שנים בלבד הגיע היקף השטחים בחללי העבודה המשותפים ל–1.5% משטח המשרדים בארץ • לפי מחקר של צ'מנסקי בן שחר, כ–80 אלף איש בארץ כבר עובדים בחללים כאלו, ומשבר התחבורה צפוי להזניק את מספר החללים המשותפים גם בפריפריה
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל
  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרעופר ויתקון / איור גיל ג'יבלי
עופר ויתקון
להוציא את העבודה אל מחוץ לפקקים
אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?
תכנית "נתיב פלוס" שהשיק לאחרונה משרד התחבורה מסתמנת כהצלחה קטנה ביותר, בלשון המעטה, ומדינת ישראל תקועה בפקק שמחירו יקר ומכאיב. תוכ...המשך
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסףגילה אורן / אייר: גיל ג'יבלי
ד"ר גילה אורן
אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל
אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו
השאלה אינה אם אנחנו מעדיפים פקקים או תנועה זורמת, כי התשובה ברורה: אין מי שמעדיף פקקים. הם גוזלים זמן, מגבירים את זיהום האוויר, מע...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרניצן יוצר / איור גיל ג'יבלי
ניצן יוצר
תנו למחירים לנהל את התחבורה בישראל
יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת
מעשה בשיחת טלפון שהתקבלה במשרדי עיריית לונדון סמוך להתפרקות ברית-המועצות. פקיד בכיר בעיריית מוסקבה ביקש לדבר עם הממונה על אספקת הל...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
לא מצליחים לשרוד בפקקים? תוך עשור יעלו על הכבישים עוד 1.8 מיליון כלי רכב
הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
  
 
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס
מחשבים מסלול מחדש למשרד, והזינוק של בית שמש. כותרות הנדל"ן
למה הפקקים בדרך לתל אביב טובים לראשי הערים רמי גרינברג ומוטי ששון? • ראשת עיריית פריז ומלחמתה במשבר האקלים • למה חייכו השבוע בעיריית כפר סבא ולמה באשדוד תפסו את הראש • וגם: תשובות לכל השאלות (כמעט) על המשך דרכה של תמ"א 38
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
תל אביב כבר לא במרכז? לעובדים נמאס להשתרך בפקקים, והחברות מתחילות לחפש אלטרנטיבות בערים אחרות
העומסים בכניסה לגוש דן מביאים עובדים רבים לחפש עבודה שקרובה יותר למקום מגוריהם • בדיקה שערכה חברת צ'מנסקי בן שחר מראה כי חברות כבר מתחילות לחפש אלטרנטיבות למשרדים בת"א, ולא רק בגלל המחיר
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
האם מתקרב הרגע שבו נוותר על הרכב הפרטי בגלל הפקקים?
עומסי התנועה מתקרבים לכשל קריטי, אבל שוק הרכב החדש ממשיך לדהור קדימה עם עלייה של יותר מ-30% • דוח מיוחד של מדרוג מעריך כי העומסים והתייקרות הרכב יביאו להתכווצות הביקוש, היבואנים וחברות הליסינג ייהנו מתנאים משופרים בטווח הקצר, ומכירות הרכבים החשמליים יזנקו באמצע העשור
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
תקועים בפקק? אתם צריכים להודות לשר התחבורה
השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו 
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פקקים ומדדים - כמה אתם שולטים בחדשות השבוע?
איזו ענקית טכנולוגיה לא עמדה בתחזיות הרווח, למתי דחה האיחוד האירופי את הברקזיט והיכן נתקעו נוסעי אל על? 10 שאלות שיבחנו כמה אתם מעודכנים
  
 
קארפול / צילום: איל יצהר, גלובס
הפקקים של הקארפול לא נעימים, אבל סמוטריץ' צודק: אי אפשר להמשיך עם הרכב הפרטי
בצלאל סמוטריץ' אמנם מחזיק באופן זמני בתיק התחבורה אבל העז לצאת למהלך שקודמו, ישראל כ"ץ, נמנע מלקדם במשך עשור • למרות קיתונות הביקורת, הפקקים והלחץ של הנהגים, הקארפול הוא צעד ראשון בכיוון הנכון וצריך להמשיך להתעקש עליו, עד לשינוי בהרגלי הנהגים • פרשנות
  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
כאוס הקארפול: הפקקים מחריפים, ואפילו ווייז ממליץ לעקוף דרך נתניה
לאורך הקטע החדש של הנת"צ, בין מחלף נתניה מרכז למחלף פולג, נוצר קיר שבולם את כל התנועה מצפון ומעכב אותה לזמן ניכר • נתנייתים שלוקחים עימם טרמפיסט אולי יחסכו קצת זמן, אבל למי שמגיע מהפריפריה – בין אם לבד ובין אם במסגרת הקארפול - לא צפויים חיים קלים
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 337 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 22

צרו איתנו קשר *5988