הרשות לתחרות נאלצה השבוע לחזור בה מההוראה המחמירה שהציבה בפני יבואנית משחת השיניים קולגייט שסטוביץ • היכולת של היבואניות להילחם ביבוא המקביל לא נפגעה, אך עוד לא אבדה התקווה מבחינת הצרכנים בישראל
אחרי שהוציא לפני כשנה וחצי הוראה במסגרתה היא אוסרת על שסטוביץ לדווח על יבוא מקביל של קולגייט לחברה העולמית, הרשות תאשר ליבואנית לדווח על יבוא מקביל • לפי הסכם הפשרה, יהיה מותר לה לפרט באיזה מחיר הוא נמכר, אך לא לציין את המקור שלו
חברת המזון שסטוביץ שאיבדה לאחרונה את הזיכיון להפצת המותג אלפרו לשוק הקמעונאי תייבא לישראל את תחליף החלב השבדי • מדובר במותג שמזוהה עם ערכים של קיימות שתפס תאוצה באירופה וארה"ב והצליח לפלס את דרכו גם לסניפים רשת סטארבקס האמריקאית
שסטוביץ עלתה לאוויר עם אתר מכירה תחת השם "דה אונליין סטור" המציע לספק מוצרי מזון וטואלטיקה תוך 3 ימי עסקים
קמעונאים ל"גלובס": "שסטוביץ סיפקה כמויות ענקיות של פסטה ברילה למספר קטן של רשתות, ולא השאירה לשאר השוק" • שסטוביץ בתגובה: "אנו עומדים בביקושים ופועלים במרץ להשלים את כל החוסרים"
ל"גלובס" נודע כי מוצרי הקפה של לנדוור יעברו בהדרגה להפצת שסטוביץ • לפי הערכות, פעילות זו צפויה להביא לשסטוביץ תוספת למחזור של כ-5 מיליון שקל בשנה
רשת הפארם Be החלה לייבא בשמים ביבוא מקביל, כדי להוריד מחירים ולשפר רווחיות • אלא שאז, בעיתוי ובדרך שמעוררים תהייה, משרד הבריאות נכנס לתמונה
רשת הפארם Be מקבוצת שופרסל תחל לשווק את מותגי הבישום CK, נרסיסו, מון בלאן ואברקרומבי • מבחינת שסטוביץ מדובר באובדן מכירות לרשת הפארם השנייה בגודלה
שטראוס מנהלת מו"מ על העברת זיכיון היבוא לידיה, על רקע רכישת חברת אלפרו ע"י תאגיד דנונה הצרפתי המחזיק 20% ממחלבות שטראוס • שוק תחליפי החלב רשם בשנים האחרונות צמיחה משמעותית בעולם ובישראל • נתח השוק של שטראוס בקטגוריה המקומית נמוך
יבואנית הקוסמטיקה, הטואלטיקה והמזון הגדולה מקימה אתר אינטרנט שיימכרו בו כ-20 בשמי נישה • בשלב הבא מתכננת החברה לשווק באתר גם מוצרי איפור • זו הפעם הראשונה ששסטוביץ משיקה מכירה ישירות לצרכן ללא תיווך של קמעונאי, ובכך היא מצטרפת לתנובה, שטראוס ואסם
רשות התחרות פתחה בבדיקת שוק משחות השיניים והודיעה לחברת שסטוביץ כי עליה לחדול מדיווח ליצרנית העולמית קולגייט־פלמוליב על היבוא המקביל של מוצריה
בעיתון "יתד נאמן" מופיעות במקביל שתי מודעות מבית היוצר של משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, שעל פניו יש להן מטרה מנוגדת: האחת לקולגייט, הממליצה להפחית בצריכת חטיפים ומשקאות ממותקים - והשנייה למבצע החטיפים המתוקים של שטראוס-עלית
מותג הפרימיום "ריו מארה" צפוי להתייקר בכ-10% כך שהמחיר הנמוך ביותר לצרכן יעמוד על כ-17 שקל ליחידה • לטענת החברה, העלייה נובעת מהעלייה העולמית במחירי הטונה, מה שעשוי להשפיע גם על השחקניות האחרות שמייבאות טונה לישראל • לאחרונה עלה גם המחיר של מוצרי הנייר והבשר הקפוא
רשות ההגבלים העסקיים בודקת האם יוניליוור, שטסוביץ, דיפלומט ופרוקטר אנד גמבל חסמו תחרות במטרה לשמור על מחירים גבוהים, והאם הן פגעו בקיום יבוא מקביל
משרד הכלכלה פרסם את רשימת מוצרי הטואליטקה הראשונה שעליהם תחול חובה להציג את פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות ■ בין המוצרים: משחות שיניים קולגייט ודאודורנטים של ספיד סטיק, ג'ילט ודאב ■ שסטוביץ: "הנתונים עליהם נסמך הצו רצופים כשלים ושגיאות"
לובושיץ, שניהל בשסטוביץ את חטיבת הסחר והמכירות, ינהל את יבואנית המזון של האחים ויליגר החל מינואר הקרוב
רשות התחרותיבוא מקבילמשרד הכלכלהקולגייט