האישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה משלים כשלוש שנים של עבודה על התיקון • מה המשמעות של האישור, ומה השלבים הבאים בדרך למימוש הפרויקט? • גלובס עושה סדר
מועלם נבחר ע"י השרה מירי רגב לניהול רשות התחבורה הציבורית, על אף חוסר ניסיונו בתחום ומיקומו הנמוך בהליך האיתור • בראיון ראשון כעבור שנה הוא מגן על מינויו ("התפקיד דורש ניסיון ניהולי ולא תחבורתי"), דוחה את הטענות על קרבה לליכוד ותפירת ג'ובים, ומסביר למה זה לא הזמן לאגרת גודש
לגלובס נודע כי בתחזית ההוצאה המעודכנת של משרד התחבורה ל־2025, תקציב הפיתוח שוב לא יעבור את רף 20 מיליארד השקלים של השנים האחרונות • למה זה קורה ומה המשמעות למשק
ההתחייבות הגיעה בהמשך לסערה שהתעוררה לאחר שנחשף כי פקחי חברות התחבורה הציבורית מתוגמלים על מתן דוחות לנוסעים • במשרד האוצר מעריכים כי הנזק שנגרם לקופת המדינה כתוצאה מכך שנוסעים לא משלמים באוטובוסים מגיע ל-600 מיליון שקל בשנה
עיריית ת"א מבקשת להעלות את הארנונה למגורים ב־3.5% כדי לממן את "דמי ההשתתפות" של מיזם המטרו • זאת בנוסף להתייקרות כלל־ארצית של יותר מ־5% בתעריפי הארנונה בתחילת 2025 • גלובס עושה סדר
שלושה קווים של הרכבת הקלה אמורים לפעול בסופו של דבר בירושלים, ובכל אחד סיבה שונה לעיכובים • לגלובס נודע כי פתיחת הקו הירוק שתוכננה לתחילת 2025 תידחה בשנה לפחות, בין היתר בשל מחלוקות בין החברות המקימות • הכחול מתעכב בשל נטישת חברות זרות • ולמה הארכת האדום נתקעה?
הגוף שמתכלל את בניית תשתיות התחבורה בירושלים פרסם מכרז לתכנון ראשוני ולבדיקת היתכנות להקמת קווי מטרו בעיר • ברקע: הצפי של העירייה ומשרד התחבורה כי בשנת 2030 יגיעו הרכבות הקלות בבירה לסף הקיבולת שלהן • אלו האזורים בהם מתוכננים הקווים לעבור
מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"
הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 • כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים • בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי
התחבורה הציבורית מתקיירת בשיעור של 5%, באפליקציות התשלום כבר מהיום וב-1 ביולי לכולם • מה עומד מאחורי ההתייקרות, ולמה העלייה במחירים מתחוללת כעת? • גלובס עושה סדר
נת"ע פרסמה את רשימת המתמודדות במכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה בגוש דן - הקו הירוק והקו הסגול - שהיקפו מוערך במאות מיליוני שקלים • מדובר במכרז קריטי לחברות שניגשו, בהתחשב בכך שהזוכה תצבור ניסיון מקומי ובין־לאומי להפעלת רכבות קלות, לקראת פרויקט המטרו
מספר מנהלים בכירים ברשות הודיעו באחרונה על עזיבה, סמוך למינוי מנהל רשות התחבורה הציבורית • עידן מועלם, מתואר בענף כמי שהונחת על ידי השרה רגב כדי לקדם את האינטרסים שלה ברשויות המקומיות • "כשיש קיפאון בקבלת החלטות, מה הפלא שכולם הולכים?"
מוביט, אפליקציית הנסיעות בתחב"צ, הודיעה על פיטורים של כ-25 עובדים • האפליקציה נמכרה לאינטל לפני כ-4 שנים, והחליפה מנכ"ל לפני כחודשיים
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, דיבר בפאנל התשתיות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על הצורך בהקמת תחנות כוח בגוש דן • משתתפי הפאנל שוחחו גם על מצב התחבורה הציבורית בדרום ובארץ בכלל: "מרבית התקציבים מופנים לת"א ולירושלים - הרבה פחות מזה לפריפריה"
לגלובס נודע כי התעריפים יעלו בכל אמצעי התחבורה הציבורית, כשמחירו של כרטיס נסיעה בודד יעלה אף יותר • במקביל, עיריית תל אביב הודיעה על עלייה במחירי החניונים והחניה בכחול לבן
מנכ"ל משרד התחבורה רצה להקצות מיליוני שקלים למטרונית בקריית אתא תוך דילוג על הדרג המקצועי, אך העבודות נבלמו ע"י משרדי האוצר והתחבורה משלא נמצאו התחייבויות תקציביות • והנתונים שמראים: חרף ההתנגדות המחודשת של בן זקן אליהם, הנת"צים כן יעילים
אוטובוסיםפרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלתשתיות תחבורה