יועמ"שית הכנסת הודיעה על פיצול נרחב של רפורמות מבניות מחוק ההסדרים לתקציב המדינה לשנת 2025 • בין הרפורמות המשמעותיות שיפוצלו: הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות שיהיו אחראיות על ניהול התחבורה הציבורית, ושינויים בתחום התכנון והבנייה
למשרד התחבורה היו תוכניות גדולות ל־2024, אך היא נגמרה עם תוספת של 9 נתיבי תחבורה ציבורית בלבד • בינתיים העיכובים הולכים ומצטברים • וגם: המספרים החריגים של ההרוגים בכבישים
מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, מיהרה ליישם את התוכנית השנויה במחלוקת להטלת אגרת גודש על נסיעה במנהטן, לפני שטראמפ יושבע לנשיאות • מנגד, מחוקקים רפובליקאים מבקשים מטראמפ לבטל את האישור הפדרלי שניתן לתוכנית
נתוני האוצר מראים שלירידה בהכנסות מבנזין אחראים כמה גורמים, ובעיקר האטה בגידול בצריכת הדלקים לאור הכניסה המסיבית של רכבים חשמליים • החדשות הרעות: ישראל מתרחקת מהמגמה העולמית של מעבר לתחבורה ציבורית
אחרי כחמש שנים בצנרת התכנון, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את תמ"א 70 - תוכנית המתאר הארצית לפיתוח מרחבי תחנות המטרו • התוכנית קובעת את היקפי הפיתוח המותרים לאורך קווי המטרו של גוש דן, מעל לפני הקרקע: כמה זכויות בנייה יינתנו לפרויקטים לאורך התוואי, כיצד הפיתוח יתבצע והיכן
מקטע M1 צפון, כ-28 ק"מ בו מתוכננות 20 תחנות, שיחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון, אושר • בדרך לאישור הכריעה הוועדה לתשתיות לאומיות בשתי התנגדויות של תושבים באיזורים בהם יעבור המטרו
בגיל 80 ולאחר 26 שנים רצופות כראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי עדיין לא מפחד מצעדים לא פופולריים - אבל כן מתקשה להתמודד עם ביקורת על יוקר המחיה המחריף בעיר • בראיון לגלובס, הוא מספר כמה מהר התחרט על הבטחת החניה בחינם ומסביר למה הוא מתנגד לרפורמה שהוא עצמו ניסה להעביר לפני שני עשורים • בדרך, הוא יורה חצים על משרד התחבורה ומגן על התוכניות בשדה דב
כניסתו לתוקף של החוק שמחייב עיריות לשנות את הסדרי החניה בעיר תדחה ככל הנראה עד 2027, אבל עיריית תל אביב לא מחכה • החל מינואר 2025 ההטבות לתושבי העיר יצומצמו והמחיר לתושבי החוץ יעלה • יוקר המחיה בעיר העברית הראשונה ממשיך לעלות
נחתמו צווי הפקעה ראשונים בשם שרת התחבורה מירי רגב עבור 600 דונם בהם מתוכנן לעבור קו המטרו M2, מתוך 1,200 בסך הכול • מרבית הקרקעות – שטחים חקלאיים ושטחי בור, בהם "אלפי בעלים רשומים"
התחנות בקו האדום של הרכבת הקלה אינן מציעות שום סוג של מסחר, אבל בנת"ע כבר חושבים איך להוסיף חנויות, ובתחנות התת-קרקעיות העתידיות כבר מתכננים יותר מאשר מכונות שתייה וממתקים • מה מתאים לקנות בתחנה, ואיך זה יעבוד
המודל של הנתיב המהיר משפירים לגוש דן משוכפל בימים אלה לנתיב משפיים לראשל"צ, ומתוכנן בהמשך גם לכביש 5 • אבל נתונים שפרסם החודש מבקר המדינה תומכים בביקורת המקצועית שכבר הושמעה: הפרויקטים האלה פועלים נגד המטרות של הקטנת השימוש ברכבים פרטיים ועידוד תחבורה ציבורית, ועולים לציבור הרבה כסף
הרפורמה בתחום התחבורה נועדה לנתק את הקשר בין הפוליטיקה הארצית לחלוקת המשאבים, באופן שירכז סמכות ואחריות בידי רשויות מקומיות • בידי שרת התחבורה נותר לא מעט כוח
למרות ההתנגחויות בין שרי האוצר והתחבורה בשיחות התקציב, לגלובס נודע כי הושגה הסכמה דרמטית: השרה רגב לא תתנגד להחלת מס גודש תמורת תקצוב עתידי של רכבת לקריית שמונה ב־20 מיליארד שקל • מה עומד מאחורי הדיל - ששני המשרדים מכחישים?
בדיון מיוחד בוועדה המחוזית הוצגו התוכניות למטרו של עיר הבירה ולפיתוח העיר בעקבותיה, 25 שנים קדימה • 220 אלף יחידות דיור יתווספו לעיר, שתגדל בכ־800 אלף תושבים
עיריית גבעתיים מקדמת תוכנית לשטחים שמסביב לתחנת המטרו ברחובות כצנלסון ונגה, ומוסיפה זכויות בנייה משמעותיות • מהנדס העיר שגיא תמרי: "בקרבת תחנה נרצה דירות מיקרו של 40 מ"ר ופחות דירות 4־5 חדרים"
משרדי האוצר והתחבורה סיכמו על ביטול קיצוץ של 700 מיליון שקל בשנה בפרויקטי תשתית, הקמת מטרוניות, ורשויות מטרופוליניות לתחבורה • אבל יש גם גזירות: תעריף התחבורה הציבורית לנסיעה בודדת יעלה ב-2 שקלים • עוד נשאר בחוץ: מס הנסועה על כלי הרכב החשמליים
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתשתיות תחבורה