נעילה שלילית בתל אביב; אופקו קפצה 6.2%, מניות הגז זינקו

עליות שערים בניו-יורק; מגמה מעורבת באירופה ■ דיווח בטורקיה: הפיוס עם ישראל קרוב; מניות הגז מגיבות בעליות ■ המפקחת על הבנקים מזהירה מפני גל פרישות של עשרות מנהלים בכירים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות שערים קלות, לאחר שהתנהל לאורך מרבית היום בעליות על רקע האופוריה שאפיינה את השווקים אתמול בעקבות הירידה במפלס הפחד של המשקיעים מפני האפשרות של "ברקזיט".

 

המדדים המובילים בבורסות ארה"ב ננעלו אתמול בעליות של כ-1% בהמשך לעליות החדות שחתמו את המסחר בבורסות אירופה. הטריגר שהעלה את תיאבון הסיכון של המשקיעים היה סקרים שפורסמו בסוף השבוע בבריטניה והצביעו על רוב למחנה התומכים בהישארותה של הממלכה באיחוד האירופי. עם זאת, המגמה עוד יכולה להשתנות עד פתיחת הקלפיות ביום חמישי.

מלבד משאל העם בבריטניה, המשקיעים יתמקדו ביומיים הקרובים בעדותה החצי שנתית של יו"רית הפד ג'נט ילן בקונגרס. העדות תימשך יומיים ובמהלכה ילן תשיב לשאלות המחוקקים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית של הפד.

בזירה המקומית היום לא צפויים להתפרסם נתונים, אך ביום חמישי יתפרסם שיעור האבטלה, שירד בחודש אפריל לרמה של 4.9% בשיעור שנתי.

מניות הגז זינקו היום על רקע דיווח בטורקיה שלפיו צוותי המו"מ של טורקיה וישראל יחתמו על הסכם פיוס כבר ביום ראשון הקרוב. נציין את רציו , אבנר  ודלק קידוחים .

אופקו   נסחרה בעליות היום לאחר שדיווחה כי ה-FDA אישר לשיווק את מוצר הדגל שלה, ה-RAYALDEE.

מניית היום: מזנקת כ-8% לאחר שקיבלה אישור FDA

הבנקים סגרו בירידות קלות לאחר שזינקו בימים האחרונים עקב ההחלטה של המפקחת על הבנקים חדוה בר. בר הודיעה במפתיע כי היא מאפשרת לגופים המוסדיים להגדיל את ההחזקות במניות הבנקים מ-5% ל-7.5%. לפי הערכות בשוק, המוסדיים עשויים לנצל את ההזדמנות ולהגדיל את החשיפה לבנקים ביותר מ-10 מיליארד שקל. נציין את לאומי , פועלים  ומזרחי טפחות .

בתוך כך, אתמול נחשף מכתב ששלחה בר ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט לפני כחודש ובו ציינה כי לפי אחד התרחישים 215 מנהלים בכירים בלאומי והפועלים עלולים להתפטר בגלל חוק שכר הבכירים. לטענתה 82 מנהלים בכירם בשני הבנקים הגדולים נמצאים בסיכון גבוה לעזוב. (לסיפור המלא).

 

חגיגת הבונוסים בכיל: התראה לפני תביעה נגד בורגס והדירקטוריון

מניית אסאר אקורד  המשיכה לבלוט במסחר לאחר שבעל השליטה בחברה עדי צים נעצר ונחקר בחשד שהשתייך לרשת שביצעה הונאות מס  בהיקף של 200 מיליון שקל. אתמול בערב, לאחר שהפרשה התפוצצה, התגלה כי צים מכר מניות חסומות של אסאר לציבור בהיקף של כ-14 מיליון שקל.

מניית אפריקה  צנחה בכ-7% לאחר מספר ימים של עליות. זאת, לאחר שכונס הנכסים הראשי הטיל היום ספק ביכולת המוסדיים לנהל בעצמם את הסדר החוב בחברה והמליץ למנות נציג בית משפט, מומחה כלכלי בעל השכלה וניסיון מתאימים, שילווה את ההסדר.