עליות בסיום בת"א; הפסדים כבדים בנאוויטס של גדעון תדמור

מדדי וול סטריט הוסיפו עד 5.8% ברבעון השני - הרצף הארוך ביותר של עליות רבעוניות מאז 1997 ■ אלון ניצלה ממעבר לידי נושיה ■ אילו חברות צריכות להתנצל בפני בעלי המניות?

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סגרה היום (א') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט ביום שישי, כשהמדדים בארה"ב ננעלו בשיאים חדשים, וגם בסיכום שבועי ורבעוני נרשמו עליות. בורסת תל-אביב סיימה ביום חמישי בעליות קלות.

 

בזמן שבישראל חל יום הכיפורים, מדדי וול סטריט סגרו ביום שישי בעליות שערים לשיאים חדשים. המדדים עלו בשיעור מירבי של 0.7% ו-1.1% בסיכום שבועי. בסיכום חודש ספטמבר המדדים עלו עד 2.1% וברבעון השני שתם ביום שישי הם הוסיפו עד 5.8% ורשמו את הרצף הארוך ביותר של עליות רבעוניות מאז 1997.

חטאו למשקיעים: אילו חברות צריכות להתנצל בפני בעלי המניות

שותפות הגז-נפט נאוויטס פטרוליום  השלימה בהצלחה את הנפקת יחידות השתתפות ומתחילה היום את המסחר בתל אביב. במסגרת ההנפקה נאוויטס גייסה כ-60 מיליון שקל, כאשר השותף הכללי בראשות היו"ר גדעון תדמור השתתף בהנפקה בהיקף של כ-15 מיליון שקל נוספים, בתנאים שווים לתנאים בהנפקה הציבורית. שווי החברה נקבע בהנפקה על כ-254 מיליון שקל. אולם קבלת הפנים הצוננת של המשקיעים בבורסה ליחידות ההשתתפות של נאוויטס שלחה את החברה להיסחר לפי שווי של 225 מיליון שקל, שווי הנמוך בכ-15% משווי החברה בהנפקה.

אלון ישראל  דיווחה אתמול, לאחר צאת יום כיפור, על חתימת הסכם השקעה בהיקף של 35 מיליון דולר עם קורבין בלום, הבעלים של חברת Jaguar Resources, שנסחרת בבורסה הקנדית, שיקבל 60% ממניות החברה ויציל אותה ממעבר לידי נושיה.

מניות "תמר" ישראמקו   ודלק קידוחים  ריכזו עניין שלילי ביום המסחר האחרון, לאחר שנודע כי בית המשפט העליון החליט שלא למחוק את התביעה הייצוגית נגדן בהיקף 45 מיליארד שקל בגין מחירו המופרז של הגז הטבעי. בתביעה נטען כי המחיר שבו הן מוכרות גז טבעי לחברת החשמל הוא מחיר מונופוליסטי גבוה ובלתי הוגן וכי יש בכך משום ניצול לרעה של מעמדן כמונופול בשוק אספקת הגז הטבעי.

כיסאות מוזיקליים בחיתום: פועלים אי.בי.אי פותחת ארנק

מניות הבנקים דווקא עלו ביום חמישי ברקע הוראת בנק ישראל לצמצם את פעילותם בחו"ל ולשפר את ניהול הסיכונים. נציין את פועלים , לאומי , דיסקונט  ו מזרחי טפחות 

חברת התעשיה תדיר גן  דיווחה לבורסה כי בכוונתה לבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-4 מיליון דולר, כשמיד לאחריה יומר חוב של החברה בהיקף של כ-7.3 מיליון דולר (60% מהחובות לארבעה בנקים שהסתכמו בסוף יוני בכ-12.5 מיליון דולר) למניות החברה (כ-23% מההון לפני ההנפקה וכ-19% לאחריה, לפי מחיר מייצג של 35 אג' למניה). במקביל תתבצע פריסה ליתרת החובות כך שבשנתיים הקרובות החברה לא תיפרע חובות לבנקים.