בורסת ת"א ננעלה במגמה מעורבת; מדדי 35 ו-125 סיימו בירידה

חברת קונטרופ, המוחזקת בחלקים שווים על ידי אירונאוטיקס ורפאל, תספק לגוף בטחוני במדינה באסיה מוצרים ושירותים בהיקף של כ-31 מיליון דולר • ביוקנסל השלימה גיוס הון פרטי של כ-23 מיליון דולר •  קבוצת דלק דיווחה על ביטול ההסכם מכירת פניקס לחברת הביטוח האמריקאית-סינית סיריוס

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע הסגירה החיובית אתמול והמסחר השלילי בבורסות וול סטריט בסוף השבוע. המסחר באירופה נפתח בירידות, ובאסיה ננעל בירידות.  

חברת קונטרופ, המוחזקת בחלקים שווים על ידי אירונאוטיקס  ורפאל, תספק לגוף בטחוני במדינה באסיה מוצרים ושירותים בהיקף של כ-31 מיליון דולר. 

מניית אירונאוטיקס הגיבה אתמול לדיווח בעלייה של כ-10%. בשנה האחרונה, עם זאת, צנחה המניה בקרוב ל-60% ושוויה של החברה הצטמק לכ-430 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

ביוקנסל  עדכנה אתמול כי השלימה גיוס הון פרטי של כ-23 מיליון דולר, שבמסגרתו הנפיקה כ-38% ממניותיה (כ-5.9 מיליון מניות) מגופי השקעה מארה"ב ומישראל ומבעלי מניות קיימים. את הגיוס הובילה קרן שביט קפיטל.

הנפקת המניות נעשתה לפי מחיר מניה של 13.5 שקל (כ-3.8 דולרים), נוסף על כתבי אופציה במחיר מימוש של קצת יותר מ-16 שקל, לרכישת 80% מהמניות שהוקצו. עם השלמת ההשקעה, חלקה של חברת כלל ביוטכנולוגיה בביוקנסל ירד לכ-31%, לעומת 36% לפני המהלך [להרחבה].

יובל דגים, המנכ"ל הפורש של שיכון ובינוי , עומד להתמנות ככל הנראה למנכ"ל חברת אבן קיסר. דגים הודיע אתמול לשיכון ובינוי, כחצי שנה בלבד לאחר שנכנס לתפקידו, כי ברצונו לעזוב. על-פי הדיווח של החברה לבורסה, "שני הצדדים הגיעו להסכמה על סיום כהונתו" של דגים. מועד הפרישה המדויק טרם נקבע [לקריאה נוספת].

מינוי חדש בהנהלה הבכירה של חברת שופרסל : שרון גמבשו מונה לסמנכ"ל מו"פ ונכסים ולמנכ"ל שופרסל נדל"ן, זאת לאחר פרישתו של שלמה זהר ששימש גם כמשנה למנכ"ל. זהר סיים בסוף החודש הקודם כהונה של 12 שנה בחברה [לידיעה המלאה].

קבוצת דלק  דיווחה אתמול על ביטול ההסכם מכירת הפניקס  לחברת הביטוח האמריקאית-סינית סיריוס. ההסכם נחתם באמצע ספטמבר האחרון, ולפיו סיריוס הייתה אמורה לרכוש את החזקות דלק (52.25%) בתמורה לסך כולל של כ-2.5 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

זאת אגב לאחר הדיווח מיום ה' כי קבוצת דלק תחלק דיבידנד בהיקף של 120 מיליון שקל. המועד הקובע לקבלת הדיבידנד נקבע ל-11 ביולי ויום החלוקה הוא 24 ביולי.

בשבוע שעבר, על פי דיווחים ממצרים, התגלה מאגר גז טבעי ענק אשר יכול להפוך את המדינה למעצמת ייצוא גז. בתגובה, נפלו מניות הגז והנפט. המדד התנהל במהלך רוב היום בעליות וכך גם מניות החברות רציו , דלק קבוצה, דלק קידוחים , מודיעין  ותמר פטרוליום . אתמול המדד התאושש, ומניות הגז והנפט נסחרו בעליות.

מודיעין זינקה במחזור ער לאחר דיווחה כי קידוח Trinidad 7 בפרויקט Mountain View בקליפורניה בו היא שותפה הגיע לעומקו הסופי, ועל פי ניתוח הממצאים שנאספו, קיימים סימנים להימצאות נפט בקידוח. על בסיס ממצאים אלו, החליטו השותפים בקידוח לבצע מבחני הפקה.

בריינסוויי  נסחרה בעליות על רקע הנפקתה בסוף השבוע של מתחרתה נוירונטיקס בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. 

מניית אל על  הוסיפה לרשום ירידות גם היום, לאחר שבשבוע שעבר החריף המשבר בחברה וביטולי הטיסות נמשכו. מניות הקנאביס מרכזות עניין שלילי היום, עם מניית טוגדר  שרושמת ירידות של כ-4%, מדיוי  עם ירידות של כ-2%, ודי פארם  עם נטייה דומה.

מניית כן פייט  עלתה לאחר שדיווחה שמנגנון הפעולה של תרופת החברה לסרטן הכבד מומלץ על ידי חוקרים מובילים בארה"ב. מניית וונטייז  צוללת, אחרי זינוק של 31% שהציגה אתמול בעקבות עדכון לגבי עסקת מכירת מניות השליטה בה.