סגירה מעורבת בבורסה: ת"א 90 זינק 1.2%

פועלים איבדה 1.1%, לאומי ירדה 1.2% וטבע איבדה 1.7% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל • בשל יום האבל על מותו של הנשיא בוש לא יתקיים היום מסחר בארה"ב

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות, וזאת למרות הלחץ שנרשם בשוקי העולם לאחר הנפילות אתמול בוול סטריט. מדד ת"א בנקים ירד 0.6% ומנגד מדד ת"א 90 זינק 1.2%. 

סוחרי שוק ההון בשוק המקומי הופתעו לגלות בתום המסחר בבורסה בתל אביב כי מדד ת"א 35 רשם ירידה של 0.77% אך שער הנעילה זהה לשער הפתיחה של הבוקר מבדיקת "גלובס" עולה כי גריעתה של סודהסטרים ממדדי הבורסה, נוכח מכירתה לפפסיקו, הביאה למצב בו רק לאחר כשעה מסגירת המסחר, שערי הנעילה למדדים שאירחו את סודהסטרים עד למחיקתה מהבורסה בתל אביב, מצוטטים כולל העדכון המדובר. שער הסגירה של מדד ת"א 35 נקבע על 1,637.51 נקודות. כלומר, המדד למעשה סגר את יום המסחר בעלייה של 0.35% ולא בירידה של 0.77%. 

מניות הבנקים פועלים ולאומי בלטו עם ירידה של 1.1% ו-1.2% בהתאמה. מניית טבע איבדה 1.7% ומנגד פריגו עלתה 2.2%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל לקראת הסגירה במגמה מעורבת כאשר מדד ת"א 35 משיל 0.1% ומנגד מדד ת"א 90 עולה 0.46%. מניות הבנקים פועלים ולאומי מבדות 1.3% כל אחת, פריגו קופצת 2.2%, טבע יורדת 2.4%, מניית נייס קופצת 0.7%. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-840 מיליון שקל.

15:15

המסחר במניות בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה מעורבת בשעה זו, כאשר הירידות במדדי המניות העיקריים, ת"א-35  ות"א-125 , מתמתנות.

אתמול (יום ג') ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בירידות שערים חדות, שהגיעו לכ-3% במדדים המובילים. היום לא מתקיים מסחר בבורסות בארה"ב, בשל ציון פטירתו של הנשיא האמריקאי לשעבר, ג'ורג' בוש האב.

בהמשך לירידות החדות אמש בארה"ב, גם המסחר בבורסות אסיה הסתיים היום במגמה שלילית, ובשעות הצהריים אפיינה מגמה שלילית גם את המסחר בבורסות המרכזיות באירופה.

ברקע לירידות השערים בשוק האמריקאי, האנליסטים שוב מזכירים את מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לסין, לאחר אופטימיות שהדביקה את המשקיעים ימים ספורים קודם לכן, בעקבות הערכות כי הצדדים קרובים לגיבוש הבנות בנושא, והובילו לכמה ימים רצופים של עליות שערים.

בין מניות מדד ת"א-35, בצד השלילי בולטת כעת מניית אופקו  שצונחת ביותר מ-5%, ולצדה מניית טבע , שיורדת בכ-2.5%. עוד בין היורדות במדד, מניית הראל  נחלשת בכ-2% ומדד ביטוח פלוס, שבלט אתמול בצד השלילי עם ירידה של כ-2%, מאבד עוד כ-0.5%.

בצד החיובי של ת"א 35, המניות הדואליות של פריגו  ולייבפרסון  מתחזקות ב-1%-1.5%.

עוד במסחר, מניית קנון  עולה בכ-2% במחזור מסחר גדול מהרגיל, ללא דיווח מצד החברה.

מניית בזק  נחלשת בכ-1.5% ומניית בעלת השליטה בה, בי קומיוניקיישנס  יורדת בכ-3%.

מניית סייפ-טי  גרופ צונחת בכ-19% ללא דיווח מצדה, ומניית טלרד נטוורקס  עולה בכ-3%, אחרי צלילה של יותר מ-20% שרשמה מאז יום חמישי.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, ובין סדרות האג"ח האמריקאיות, המרכזות עניין רב מתחילת השבוע, זו של סטרווד ווסט  נחלשת בכ-3%, ולעומתה צמד סדרות האג"ח הלא מובטחות של אול-יר  (ד' ו-ב') מטפסות ב-4%-6%, אחרי שצללו בכ-25% בשלושת ימי המסחר הקודמים.

במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה יציבות.

13:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.5% ומנגד ת"א 90 עולה 0.3%. 

מניית קנון  עולה כנגד המגמה, פועלים  מאבדת 1.2%, לאומי  יורדת ב-1.3%, מניית מזרחי טפחות יורדת בשיעור דומה. 

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-500 מיליון שקל.

באירופה המדדים מאבדים כ-1%, ונזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום אבל לאומי בשל לכתו של ג'ורג' בוש האב.

12:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים במגמה מעורבת, וזאת למרות הדרמה שנרשמה אמש בוול סטריט עם צניחה של 4% במדד הנאסד"ק. 

מדד ת"א 35 מאבד 0.2% בלבד, מדד ת"א בנקים יורד 0.8% ומנגד ת"א 90 עולה 0.5%. מניית אופקו הלתק מובילה את הירידות במדד ת"א 35 וצונחת ביותר מ-5%, טבע יורדת 2.1%, לאומי בכ-1%, כך גם מניית בנק פועלים; דיסקונט מאבדת 0.4% ומנגד בזן עולה 1.2%, גזית גלוב מטפסת 1.1% ונייס עולה בכ-1%.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-408 מיליון שקל.

נזכיר כי לא יתקיים היום מסחר בוול סטריט לרגל יום אבל לאומי נוכח מותו של ג'ורג' בוש האב.

מנהל רשות המסים ערן יעקב, אמר היום בכנס השנתי של איגוד החברות הציבוריות, כי "אין מקום להפחית את המס על הבורסה".

בנוגע לדרמה בוול סטריט שנרשמה אתמול, אמר יניב חברון, הכלכלן הראשי של אלומות, כי "שוק האג"ח המקומי מנותק מהמציאות, או לפחות מהמגמה הגלובלית - בעוד העקום האמריקאי מאותת על משבר פיננסי או מיתון, העקום הממשלתי המקומי מאותת על צמיחה אדירה ואינפלציה שתוביל להמשך עליות ריבית ע"י הבנק המרכזי. תשואות האג"ח ל-30 שנה עומדת ברמה של 3.5% בעוד האמריקאית ירדה מתחת לרמה של 3.2% ושיפוע העקום המקומי ל-1-10 שנים נושק לרמה של 2%, פי 10 מעקום האמריקאי(!). ככה זה שבעוד בעולם רואים האטה, מיתון וחולשה באינפלציה, בבנק המרכזי בישראל משדרים מסרים של התאוששות והתבססות של האינפלציה. מי צודק? ובכן כנראה שהאמת איפשהו באמצע ומה אנחנו רואים כרגע זו אותה תנודתיות שליוותה אותנו מתחילת השנה ורק הופכת להיות קיצונית יותר".

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות שערים: ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-ביומד  ות"א-ביטוח  נפתחו במגמה שלילית. המניות הבולטות בירידות בת"א-35 הן אופקו , טבע , הראל השקעות  וארפורט סיטי . בעליות בולטות נייס , מזור רובוטיקה  ולייבפרסון 

המסחר במניית סודהסטרים הופסק היום, לאחר שהושלם המיזוג של החברה עם פפסיקו. 

07:00

המסחר בתל אביב ייפתח היום (ד') לאחר נעילה שלילית אתמול. השפעת הירידות בשוקי העולם ניכרת גם על המסחר המקומי, ואתמול ננעלו המדדים העיקריים בירידות שערים: מדד ת"א-35  נפל 1.34%, מדד ת"א- 90  ירד בכ-1%, מדד הבנקים  איבד 1.2% ומדד ת"א ביטוח  ירד 2%.

מניות הקנאביס מדיוי , טוגדר , ועמיר שיווק  רשמו עליות על רקע הדיווח לפיו החוק לאישור יצוא קנאביס רפואי מישראל עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.33 מיליארד שקל.

היום יתקיים יום אבל בארה"ב על מותו של הנשיא ג'ורג' בוש ולא יתקיים מסחר בבורסות ארה"ב.