נטייה לירידות בנעילה: סלקום צנחה ב-6.2%, פרטנר ב-2.8%

בצד החיובי שוב בלטו מניות הביטוח של הראל השקעות והפניקס • מניית אמות התחזקה במחזור מסחר גדול מהרגיל • בי קומיונקיישנס ואינטרנט זהב, המחזיקות בבזק, נחלשו • מחזור המסחר מסתכם ב-922 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בנטייה לירידות, כאשר מדד ת"א 35 טיפס ב-0.06%, ומנגד ת"א 90 איבד 0.24% ומדד הבנקים טיפס ב-0.07%. 

מניית בזק  איבדה כ-3% בהמשך לירידות שרשמה המניה בחודשים האחרונים, מניות הביטוח הראל השקעות  והפניקס  עלו 3% ו-2.5% בהתאמה, פרטנר  איבדה 2.8%, ומניית סלקום  צנחה ב-6.3%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-922 מיליון שקל.

15:50

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות על רקע סיום עונת הדוחות בתל אביב, כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי. מדד ת"א 35 עולה 0.1%, מדד ת"א 90 ללא שינוי ומדד הבנקים עולה 0.26%.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי שוב בולטות מניות הביטוח של הראל השקעות  והפניקס , וזאת בדומה למגמה שהציגו לפני ימים ספורים, על רקע פרסום תוצאות כספיות חיוביות ל-2018. מניית אמות  מתחזקת בכ-2% במחזור מסחר גדול מהרגיל.

בצד השלילי, מניית בזק  ממשיכה לסגת, בהמשך לחולשה המאפיינת אותה בימים האחרונים, על רקע פרסום דוחות כספיים עם הפסד שנתי של כ-1.1 מיליארד שקל בסיכומה של 2018 וכן עדכון בנוגע לשינוי מדיניות דיבידנד. מניות בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב , המחזיקות בבזק, נחלשות בכ-4%. עוד בתקשורת, מניית סלקום  נחלשת בכ-4% אחרי קפיצה של כ-13%, מניית המתחרה פרטנר  נחלשת בכ-1.5%-2% ומניית אלקטרה צריכה , המחזיקה בגולן טלקום, איבדה כ-3%.

עוד בת"א 35, מניית אנרג'יאן  מאבדת גם היא כ-1.5%-2% ומניית אופקו הלת'  יורדת בשיעורים דומים.

ביג מרכזי קניות דיווחה הבוקר על ביקושים של 940 מיליון שקל בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח של ביג . החברה בחרה להיענות בשלב המוסדי לסכום של כ-463 מיליון שקל.

עוד במסחר, אופל בלאנס  דיווחה על הקצאת 10% מהונה לבית ההשקעות אלטשולר שחם במחיר הגבוה בכ-8% משוויה הבוקר.

חברת סייפ-טי גרופ  עדכנה על זכייה בהכרה כספק יחיד וקבלת הזמנה לפתרונות שהיא מספקת ממשרד ממשלתי בישראל, ומנייתה נוסקת בקרוב ל-30%.

חברת ננו דיימנשן  דיווחה על חברה אמריקאית מעולם הביטחון והתעופה שרכשה מערכת של החברה להדפסת תלת-מימד של אלקטרוניקה, ומנייתה קופצת בכ-10%.

במסחר ב אג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה מעורבת ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

בהראל פיננסים התייחסו בסקירתם השבועית לסיום עונת הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה בישראל, וציינו כי "מבין הסקטורים בלטו ברבעון דוחות הבנקים שמהם עולה צמיחה יפה של 6.5% שנבעה בעיקר מהצמיחה באשראי והמשך מגמת העלייה בהכנסות מריבית, לאור העלייה בהיקף האשראי ופתיחת המרווחים".

עוד הוסיפו כי "בשורה התחתונה מכפיל הון הממוצע בבנקים עומד על 1, והמשמעות היא שהרווחיות עולה בשנים האחרונות והתימחור נוח ביחס לשאר השוק", ובהתאם הם ממשיכים "להמליץ על הסקטור".

כן ציינו בהראל פיננסים כי "מעבר להשפעה של הדוחות, השבוע צפוי להתנהל גם ברקע עדכון מדדי המניות הצפוי ביום חמישי".

לפי הראל פיננסים, "סטיית התקן הנמוכה יותר שממשיך השוק המקומי להפגין בתקופה האחרונה בהשוואה לשווקים בעולם היא רק אחת הסיבות שאנו ממליצים להמשיך לשמור עליו כרכיב מרכזי בתיק המניות". עוד סבורים שם כי "ברמות התימחור הנוכחיות, במונחים היסטוריים חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי".

בעניין המתרחש בעולם ציינו כי "שבוע חיובי סגר את הרבעון החזק ביותר בעשור האחרון בארה"ב. בהסתכלות על כלל העולם מדד הנאסד"ק סיים את הרבעון בעלייה של 16.5%, מדדי הדאקס ות"א 90 עלו בכ-9% ומדד הניקיי היפני עלה בכ-6%".

14:10

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות, למעט ת"א-90 

מניית סלקום  צונחת כ-6%, לאחר שאתמול זינקה כמעט ב-13%. ברקע למסחר, אתמול דווח ב"גלובס" כי התפתח סכסוך חריף בין סלקום לאקספון בנוגע לשיתוף-הפעולה בין החברות ברשת המשותפת שלהן

מניית ביטפארמס  מזנקת ביותר מ-30%, על רקע הזינוק הבוקר במחיר הביטקוין, שהתקרב לרמה של 5,000 דולר לראשונה מתחילת 2019. הזינוק במניה בא למרות הדוחות הכספיים המאכזבים שפרסמה ביטפארמס שלשום.

מניית סייפ-טי גרופ  מזנקת במעל ל-20%. זאת לאחר שהחברה זכתה להכרה כספק יחיד וקיבלה הזמנה ממשרד ממשלתי בישראל.

מניית השלד הבורסאי פי.אל.טי פיננס  מזנקת. זאת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם מיזוג עם חברת אילן ביו, העוסקת בתחום הקנאביס בארה"ב ובישראל, וחלק ממחזיקי ני"ע של אילן ביו. ההודעה נמסרה לבורסה בתל אביב בהמשך לדיווח על מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים לפני חודש

הראל השקעות , הפניקס  ואמות  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות אנרג'יאן , אופקו הלת'  ובזק 

11:20

המסחר בת"א מתנהל בתנודתיות, וכעת עבר לעליות, למעט ת"א-90  שמאבד כ-0.2%. ת"א-35  עולה ב-0.2%, ת"א-125  מוסיף 0.1% ות"א בנקים  עולה ב-0.2%.

הפניקס , הראל השקעות  ולייבפרסון  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות אנרג'יאן , אופקו הלת'  ובזק 

10:40

המסחר בת"א עבר לירידות. ת"א-35  ות"א-125  מאבדים כ-0.3%, ת"א-90  יורד ב-0.5%.

אופקו הלת' , אנרג'יאן  ומזרחי טפחות  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות בולטות לייבפרסון , בזן  וטאואר 

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בשעה זו במגמה מעורבת: מדד ת"א-35  יורד בכ-0.15% מדד ת"א-90  עולה כ-0.5% ומדד הבנקים יורד כ-0.1%.

לייבפרסון , טאואר  ובזן  מובילות בעליות בת"א-35. אופקו הלת' , פריגו  ופתאל החזקות  מובילות בירידות. 

מניית ננו דיימנשן  עולה במסחר לאחר שהחברה דיווחה כי חברה אמריקאית מובילה בעולם בתחום הביטחון והתעופה רכשה מערכת להדפסת תלת ממד של אלקטרוניקה. 

פוקס  דיווחה הבוקר כי מניותיה של סמייל רשתות, שבבעלות רשת 13, שותפתה באתר המסחר המקוון טרמינל איקס, נרכשו על ידי חברה פרטית בבעלות משותפת של עידן עופר ואודי אנג׳ל תחת השם אקס.טי. להערכת פוקס, בעקבות השינוי צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים ברבעון השני הפסד בסכום שאינו מהותי לחברה.

07:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ג') ברקע נעילה חיובית אתמול, והאופטימיות בשוקי העולם ניכרת גם בבורסה התל אביבית. מדדי ת"א-35 ו-125 ננעלו בעליות של עד 0.9%, ת"א-90 עלה ביותר מ-1%.  מניית בזק איבדה אתמול 1.3%, ובכך השלימה נפילה של 20% בחודש האחרון. 

הבורסות באסיה רושמות הבוקר עליות שערים. אתמול ננעלו הבורסות העיקריות באירופה בעליות שערים, כמו גם הבורסות בוול סטריט.  

מחיר הנפט עולה בכ-0.26% ונסחר סביב 61.75 דולר אמריקני לחבית.

במסחר בין הבנקים נחלש הדולר מול השקל ב-0.05%, ונסחר סביב 3.624 שקל לדולר אמריקאי. גם האירו נחלש מול השקל ב-0.36%, ונסחר סביב 4.058 שקל לאירו. 

עונת הדוחות הכספיים בבורסת תל אביב הסתיימה, כרגיל, עם סדרה של דוחות פחות מחמיאים, שהחברות הציבוריות היו שמחות להצניע. כתבי שוק ההון של "גלובס" סקרו כמה מהבולטים שביניהם וגילו שם גם כמה הפתעות. אז מה מסתתר בדוחות שפורסמו בדקה ה-90?