נעילה חיובית בוול סטריט; פייבר זינקה ביום המסחר הראשון

מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.6%, הדאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו ב-0.4% • פייבר הישראלית זינקה ב-90% ביומה הראשון בוול סטריט • מחיר הנפט זינק בעקבות פיצוץ מכליות נפט במפרץ עומאן • חברת הסייבר תופין הישראלית רשמה עלייה של 25% בהכנסות ברבעון • בורסות אירופה ננעלו ללא שינוי מהותי

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות. נאסד"ק עלה בכ-0.6% ודאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו כ-0.4%. הנפט זינק ב-2.3%.

מניית פייבר הישראלית סיימה את יום המסחר האחרון שלה בזינוק של 90%.

מניית וולט דיסני  עלתה במעל ל-4%. מניית תופין  ירדה היום כ-3% לאחר פרסום הדוחות בבורסת ניו יורק.

20:30

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בעליות. נאסד"ק עולה בכ-0.6% ודאו ג'ונס ו-S&P 500 מוסיפים כ-0.4%. מחיר הנפט עולה ב-2% ומחיר חבית עומד על 52.22 דולר.

מניית פייבר הישראלית מזנקת כבר מעל ל-70% לשוויי של מיליארד דולר. 

חברת הבת של ג'נרל אלקטריק , GE Ventures, מחפשת רוכש להחזקותיה במעל ל-100 חברות סטארט-אפ, כך לפי פרסום ב-"CNBC". ג'נרל אלקטריק מתמודדות עם חובות רבים, והמכירה עשויה לעזור לה להתייצב כלכלית. 

מניית וולט דיסני  עולה בכ-4% לאחר שמורגן סטנלי העלו את מחיר המטרה על המניה ל-160 דולר מ-135 דולר.

מניית תופין צונחת בכ-5% בבורסת ניו יורק, לאחר שהיום פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים הראשונים כחברה ציבורית.

18:40

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות למאות המתיחות במפרץ לאחר פיצוץ מכליות הנפט. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.4%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.25%.

מניית פייבר הישראלית מזנקת ב-45% ביומה הראשון למסחר בוול סטריט.

מחיר חבית נפט מזנקת בכ-3.5% בצל המתיחות במפרץ עומאן לאחר פיצוץ של שתי מכליות נפט, אשר אחת מהן טבעה.

באירופה, המדדים ננעלו ביציבות מלבד הדאקס שטיפס ב-0.45%. הפוטסי והקאק ננעלו ללא שינוי, כך גם הבורסה במדריד ובאמסטרדם.

 

16:33

המסחר בבורסות וול סטריט נפתחו בטריטוריה הירוקה, המדדים עולים בעד 0.3%. 

מניית תופין  הישראלית מטפסת ב-3.5% לאחר פרסום הדוחות, לפיהן החברה רשמה עלייה של 25% בהכנסות ברבעון.

14:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות של עד 0.6%, בעוד מחיר הנפט קופץ בכ-3% בצל תקיפה של מכליות נפט במפרץ עומאן, סמוך לחוף האיראני.

ענקית המסחר המקוון עליבאבא גרופ  הגישה בקשה חסויה לרישום למסחר בבורסת הונג קונג, במהלך שעשוי להוביל למכירת המניות הגדולה ביותר בעיר מאז 2010 - כך דווח ב"בלומברג" על פי מקורות יודעי דבר.

לאחר שמניית טבע צנחה אתמול לשפל של כ-20 שנה, מתחת ל-9 דולרים למניה, בבנק ההשקעות UBS כותבים כי הירידה במניה על רקע עיכוב ההסדר מול מדינת אוקלהומה  - מוגזמת מדי.

חברת פייבר הישראלית תחל להיסחר היום בוול סטריט תחת הסימול: FVRR, כאשר החברה צפויה להשלים היום גיוס של 110 מיליון דולר, לפי מחיר של 21 דולר למניה. 

חברת הייעוץ האמריקאית ISS תומכת במכירת מלאנוקס לאינבדיה.

12:30

מחיר הנפט מזנק בלמעלה מ-3% בעקבות דיווחים על פיצוצי מיכליות נפט במפרץ עומאן, ליד קו החוף האיראני.

שתי מכליות נפט הותקפו היום במפרץ עומאן ואחת מהן טבעה, אך כל אנשי הצוות שלהן פונו בבטחה - כך מסרו גורמים בתעשייה הימית וכלי תקשורת שונים. התקרית, דומה לזו שבה נפגעו ארבע מכליות נפט לפני כחודש, צפויה להחריף עוד יותר את המתיחות האזורית בין ארצות הברית ומדינות המפרץ לבין איראן, על אף שטרם ברור מי אחראי לה. כלי התקשורת באיראן דיווחו כי חיל הים האיראני חילץ 44 אנשי צוות אחרי "תאונה במפרץ" ופינה אותם לעיר הנמל ג'סק.

המכליות הפליגו תחת דגל פנמה ואיי מרשל. גורמים אנונימיים בתעשיית הנפט אמרו לעיתון השיט "טריידווינדס" כי הספינה "פרונט אלטייר", שהפליגה תחת הדגל של איי מרשל ושייכת לחברת "Frontline" הנורבגית, נפגעה מטיל טורפדו. היא נשאה 75 אלף טונות של החומר הכימי נפת'ה כשהייתה בדרכה מנמל א-רואייס שבאיחוד האמירויות הערביות אל טייוואן ונפגעה בזמן שהייתה במים הבינלאומיים, בין עומאן לאיראן.

מחיר חבית נפט עלה בלמעלה מ-3% לרמה של 52.7 דולר.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר, כאשר אלו מטפסים בעד 0.5%.

11:00

בורסת הונג קונג  ננעלה בירידות קלות.

המסחר בבורסות אירופה עבר לעליות: כך, בורסות לונדון , גרמניה , פריס  ואיטליה  עולות בעד 0.4%.

10:15

בורסות אירופה נפתחו במגמה שלילית, כאשר אי הוודאות בנוגע לברקזיט מציף את המשקיעים בחששות.

בורסות לונדון , פריס , גרמניה  ואיטליה  רושמות ירידות בעד 0.3%.

בורסת טוקיו  ננעלה בירידות, שנחאי  ננעלה ביציבות, בורסת הונג קונג  יורדת בשעה זו ב-0.7%.

 

06:15

ירידות חדות בבורסות אסיה, בהמשך לירידות אמש בבורסות וול סטריט. נאסד"ק איבד 0.38%, ודאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-0.2%. הנפט צנח ב-4.3%.

בורסת הונג קונד יורדת ב-1.3%, שנחאי יורדת 0.4%, טוקיו רושמת ירידות של 0.4%.

המדדים בהונג קונג יורדים ברקע הדיווח על הפרלמנט שהשהה את הדיונים על החוקים שיאפשרו להסגיר את תושבי האזור המיוחד אל סין, לאחר שעשרות אלפי מפגינים צרו על המקום. קהל המפגינים מורכב בעיקר מצעירים הלבושים בחולצות שחורות שהקימו במקום מחסומים, והם התעמתו עם כוחות משטרה. 

בשעות הצהריים אתמול ניסו מפגינים להסתער על הפרלמנט, והמשטרה השתמשה בכדורי גומי, בגז מדמיע ובתותחי מים כדי להדוף אותם. 

לאם, מנהיג הונג קונג הפרו-סינית, אמרה בתחילת השבוע כי החוק יקודם למרות המחאה הגדולה ביותר מאז העברת השלטון לסין מבריטניה ב-1997, במסגרת הסכם שהעניק לאזור מעמד אוטונומי מיוחד. עם זאת, הדיון בפרלמנט בן 70 המושבים, שבו יש רוב למחוקקים פרו-סינים, נדחה למועד לא ידוע. בכלי תקשורת מקומיים דווח כי היא ביטלה את השתתפותה בשני אירועים מתוכננים להיום לאור המצב.

נטפליקס  הודיעה אתמול כי תיכנס לעולם הגיימינג. החברה מפתחת משחקים בהשראת סדרות המקור שלה עבור האוהדים שלהן. המניה ירדה בוול סטריט.

פייסבוק   ירדה בארה"ב ב-1.7% , זאת לאחר פרסום תחקיר "וול סטריט ג'ורנל" כי התכתבויות אימייל פנימיות בפייסבוק הראו כי מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג ידע על פרקטיקות בתחום הפרטיות בחברה שעשויות להיות בעייתיות.

טסלה  איבדה מעל 3% לאחר הפרסום על דבריו של אלון מאסק, אשר בישיבת מחזיקי המניות השנתית של חברת טסלה הודיע כי החברה עיצבה מכונית צוללת. 

טבע  נפלה במעל ל-4% בבורסה בניו יורק מתחת ל-9 דולרים למניה, ולשפל של כ-20 שנה, בצל הדיווח לפיו שופט בית משפט של מחוז קליבלנד באוקלהומה, טד בלקמן, סירב לקבל את ההסדר עליו חתמה טבע ליישוב פרשת משככי הכאבים.

כזכור, טבע הסכימה לשלם 85 מיליון דולר ליישוב הפרשה ללא הודאה על אשמה. עם זאת, כעת שופט המחוז סירב לאשר את ההסדר בשלב זה, ודרש לקבל מידע נוסף ממדינת אוקלהומה על אופן חלוקת הכספים שתשלם טבע על מנת להבטיח כי ההסדר אינו מפר את חוקי המדינה.