נעילה שלילית בבורסה: ת"א 90 נפל 1.2%, דלק צנחה בעוד 5.6%

דלק משלימה נפילה של 15% מאז ההודעה על עסקת שברון; נאלצה לצמצם את היקף הגיוס למימון העסקה • חברת הדירוג פיץ' העלתה את תחזית דירוג האשראי של כיל מ"יציבה" ל"חיובית" • חברת סייפ-טי דיווחה על קבלת "הזמנה משמעותית" מחברת תשתיות ישראלית

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בהובלת מניות השורה השנייה, ומניית דלק  שבלטה בנפילה של עוד 5.6%, בהמשך לירידה בשיעור דומה אתמול, וזאת על רקע החשש ממינוף עסקת שברון.

מדד ת"א 35 איבד 0.6%, ת"א 90 איבד 1.16%. 

מניית פועלים  איבדה 1.2% במחזור השני בשוק, טבע  אחריה עם ירידה של 1.1%. אלביט מערכות  איבדה 2.9%, פז נפט  נפלה ב-3.2% והראל השקעות  ב-1.3%. מניית שיכון ובינוי  איבדה 2.5% בהמשך לקיצוצים שצפוי המנכ"ל לפידות לבצע.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:45

חברת תעוזה  צפויה לקבל 5.9 מיליון דולר כתוצאה ממכירת מלוא החזקותיה בחברת ADT לחברה סינית.

מגדלי הים התיכון  רשמה ביקושי נאים של יותר ממיליארד שקל בגיוס אג"ח, ובחרה לגייס 320 מיליון שקל בריבית של 2.8% לטובת מחזור חוב בהנפקת סדרת אג"ח חדשה.

15:25

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות בהובלת ת"א 90 שמאבד כ-1.2%. מדד ת"א 35 יורד 0.7% ומדד ת"א נדלן מאבד 1.1%. החוזים העתידיים בשעה זו מאותתים על ירידות קלות בפתיחה המסחר בוול סטריט. באירופה המדדים אדומים בהובלת הדאקס שמאבד 0.8%.

מנייתה של קבוצת דלק  משלימה נפילה של 15% מאז ההודעה על עסקת שברון, כאשר החברה נאלצה לחתוך אתמול את היקף הגיוס על רקע עליות מימון גבוהות מהצפוי. גם כמה מסדרות האג"ח של קבוצת דלק סובלות מסנטימנט שלילי היום, עם ירידות של-1.5%-2%.

יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים , שנמצאת בשליטתה של קבוצת דלק, נחלשות ב-1.5%-2% ומסכמות ירידה של כ-7% בתוך ארבעה ימי מסחר. מדד הנפט והגז נחלש היום ב-1%, עם ירידות של כ-3% במניית תמר פטרוליום, ושל כ-1.5% ביחידות ההשתתפות של רציו ורציו פטרוליום.

עוד בין היורדות במדד המוביל, המניות הדואליות של אלביט מערכות ואיי.אפ.אפ  (IFF) נחלשות בכ-2%, ולעומתן בצד החיובי, מניות פריגו  ואורמת  מטפסות. 

מניית טבע  נחלשת בכ-1%, אחרי שאמש היא הגיעה במסחר בארה"ב לשפל של כשני עשורים.

עוד במסחר, מניית פריון  צונחת ב-6%-7%, ובכך ממשיכה לתקן את העליות החדות שמהן נהנתה בימים האחרונים. מניית פלוריסטם  קופצת בכ-10%, אחרי טיפוס של כ-5.5% אתמול, וזאת לאחר שהחברה עדכנה כי "תציג תוצאות מפרויקט משותף עם משרד ההגנה האמריקאי".

מניית אינטרנט זהב  ממשיכה לזנק, והיום העליות בה מגיעות לכ-15% - דומה לעליות שרשמה אתמול - וזאת על רקע קבלת אישור רשות התחרות לעסקת רכישת השליטה בחברה הבת בי קומיונקיישנס , המחזיקה בבזק, על ידי קרן סרצ'לייט.

חברת סייפ-טי גרופ  דיווחה הבוקר על קבלת "הזמנה משמעותית" מחברת תשתיות ישראלית לפתרון שהיא מספקת, ומנייתה קופצת בכ-17%.

שותפות החיפושים גלוב אקספלוריישן  דיווחה על תוכנית לביצוע מבחני הפקה, ויחידות ההשתתפות שלה קופצות בכ-8%. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

ברקע לכיוון השלילי במסחר, שוב נרשמה עלייה בחששות המשקיעים בנוגע להשלכות מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לסין, וכן עלו חששות לגבי התוצאות הכספיות שיציגו החברות בדוחותיהן הכספיים לרבעון השני של 2019, שהתחילו להתפרסם השבוע.

מוקדם יותר השבוע ציינו בבית ההשקעות אקסלנס בסקירתם השבועית כי "הסלמה מחודשת של איומי הסחר על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא מנעה משוק המניות לשבור שיא חדש - מה שהדגים שוב את טענתנו שמלחמת הסחר, למרות כל הרעש סביבה, לא ממש מזיזה לשוק". לפי אקסלנס, לאחר כמה הצהרות לוחמניות של טראמפ באחרונה בנושא, השווקים נותרו די יציבים - מה שמלמד שוב כי "מלחמת הסחר לא ממש מעניינת את השוק, אלא רק את כותרות העיתונים".

באקסלנס מניחים כי "לא סביר בעליל שהסינים יסכימו לדרישות האמריקאיות", כי "לא סביר שהאמריקאים יתפשרו על דרישותיהם", וכי "גם אם בדרך נס יוסכם משהו, הוא בכל מקרה יהיה זניח, הן לכלכלה האמריקאית ובטח לעולמית".

11:00

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות של כ-0.6% בשני המדדים המובילים. מניית קבוצת דלק  מאבדת כ-4%. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  יורדות בכ-3%. מן העבר השני, עליות של קרוב ל-1% נרשמות במניות אופקו .

09:45

המסחר בת"א נפתח היום (ה') בירידות שערים והמדדים המובילים מאבדים כ-0.3%-0.4%. ירידות של כ-0.5% נרשמות במניות טבע  ופריגו , ומניית דלק   נחתכת ב-3%, בעקבות צמצום היקף הגיוס שנועד לממן את עסקת שברון.    

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו אתמול, וברקע לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט זה היום השני ברציפות. המדדים המובילים איבדו עד 0.6% ברקע להמשך עונת הדוחות בוול סטריט, ומחיר הנפט ירד אמש ביותר מ-2% על רקע ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט האמריקאי.

מניית טבע ננעלה ברמה של 8.12 דולרים למניה - רמת שפל היסטורית - וחוזרת עם פער חיובי של פחות מ-1% לאחר שנפלה אתמול בבורסה בתל אביב ביותר מ-6%.

אתמול בבורסה בתל אביב המדדים ננעלו בירידות של סביב ה-1% בהובלת דלק שנאלצה לחתוך את היקף הגיוס באג"ח לטובת מימון עסקת שברון, וזאת על רקע שיעור הריבית הקבוע שנקבע - 9.5%.

ת"א 35 איבד אתמול 1.1% וננעל בנמוך היומי, ומדד ת"א 125 איבד כ-1%. מדד ת"א נפט גז איבד אתמול 2%.

חברת הדירוג פיץ' העלתה את תחזית דירוג האשראי של כיל מ-'יציבה' ל-'חיובית' ומאשררת דירוג האשראי של החברה BBB.