הבורסה בת"א | סיקור שוטף

סגירה חיובית בבורסה בתל אביב: ת"א 35 זינק ב-1.5%

תל אביב ננעלה בעליות בדומה לסנטימנט בעולם • טאואר בלטה בעלייה של 6%, עזריאלי זינקה ב-4.4%, פריגו ב-2.9%, טבע טיפסה ב-3.5% • מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-2.86 מיליארד שקל • בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 נפל ב-2.1%, ות"א 90 איבד 0.7%

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב ננעל בעליות חדות בדומה לסנטימנט מעבר לים. ת"א 35 עלה ב-1.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.25% ומדד הבנקים עלה ב-0.5%.

בסיכום שבועי, מדד ת"א 35 נפל ב-2.1%, ת"א 90 איבד 0.7% ומדד ת"א 125 ירד ב-1.7%.

מניית טאואר  בלטה בעלייה של 6%, עזריאלי קבוצה  זינקה ב-4.36%, פריגו  עלתה ב-2.9%, טבע  טיפסה ב-3.5%, פועלים  עלתה ב-1% ומניית אלקטרה  זינקה ב-6.4%.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-2.86 מיליארד שקל.

14:15

המדדים המובילים בתל אביב עולים בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים, וזאת לאחר מסר מרגיע מכיוון סין, כי אין בכוונתה להסלים את מלחמת הסחר. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.3%, ת"א 90 מטפס ב-0.7% ומדד הבנקים עולה ב-0.6%. 

העליות היומיות מקזזות חלק מהמגמה השלילית שאפיינה את המסחר בזירה המקומית בחודש החולף, כך שאת חודש אוגוסט מסכם לעת עתה מדד ת"א 35 בירידה של כ-4%, אולם מתחילת השנה מציג תשואה חיובית של כ-6%-7%.

מניית הראל השקעות  עולה על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, ומנייתה של הפניקס  בכ-2%. עוד בפיננסים, מניות אטראו שוקי הון  והלמן אלדובי  מתחזקות בכ-3%-4% על רקע פרסום דוחותיהן הכספיים.

עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית קווליטאו  קופצת בכ-6%-7%.

מניית טאואר  בולטת בעלייה של 5.5%, טבע  קופצת ב-4.2%, פריגו  ב-3%, אלביט מערכות  מטפסת ב-2%. מניית חלל תקשורת  מזנקת ב-6.5%, נטו מלינדה מנסרת ב-6% במחזור חריג.

פז נפט  יורדת לאחר הדוחות. אלה פריד מלאומי שוקי הון כותבת בהקשר זה, כי "דוחות פז משקפים את הטרנד החדש של התייעלות ומיצוי ערך, אבל הEBITDA השוטף של פז פחות טוב מכפי שנראה. בצד החיובי נמצאת פיצול פעילות הנדל"ן ממגזר הקו"מ למגזר חדש ונפרד. מהלך זה הביא לביטוי שווי הוגן של המקרקעין של פז שנאמד ב כ 2.3-מיליארד שקל עם ערך של כ-777 מיליון שקל מעבר לערך בספרים (לפני ייחוס עתודה למסים). כמו כן, נרשם גידול בכמויות המכר של בנזין וסולר, גידול של 8% במכירות YELLOW ותוצאה חזקה של מגזר התעשיות, בייחוד יחסית לעונתיות, עם עליה של 30% מול הרבעון המקביל.

מנגד, הדוח שיקף כצפוי, את השפעת מרווחי הזיקוק הנמוכים. בשורה תחתונה, התוצאה השוטפת מושפעת מ-IFRS 16 ופיצול מגזר הנדל"ן. השינויים החשבונאיים מקשים לנטרל את כל הפרטים. ובצד החיובי נמצאים יציבות מגזר הקו"מ, גידור עונתי (חלקי) בין התעשיות לזיקוק, פיתוח נכסי הנדל"ן, השקעות נוספות בתחום החשמל, וצפי להשפעה חיובית של ה-IMO לקראת רבעון רביעי של 2019", כתבה פריד.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל הודיע אתמול כי הוא מותיר את הריבית במשק ללא שינוי, ברמה של 0.25%, וזאת בהתאם למרבית הציפיות המוקדמות.

בבית ההשקעות פסגות ציינו כי השינוי המרכזי בהודעת הבנק בנוגע לריבית הייתה העובדה כי "כבר לא מדברים על מתווה של עליית ריבית בישראל", ובמבט קדימה העריכו בפסגות כי "בהחלט ונראה הפחתת ריבית בחזרה ל-0.1%, הפחתה שלמעשה מגולמת כיום בשווקים לקראת סוף השנה. עם זאת, להערכתנו הפחתת ריבית ל-0.1% בשלב הזה תהיה בעיקר איתות ואינה בעלת משמעות מעשית אלא אם כן בבנק ישראל יחליטו להתחיל לחקור את עולם הריביות השליליות".

בבית ההשקעות מיטב דש התייחסו בימים האחרונים למתרחש בעוםם והעריכו כי "עלה הסיכון לשווקים הפיננסיים שמימושו עלו לפגוע בתנאים הפיננסיים במשק וכתוצאה מזה להאיץ מגמת האטה". במיטב דש סבורים כי "הצמיחה בארה"ב, שכבר מראה סימנים ניכרים של האטה, צפויה להיפגע בצורה משמעותית אחרי הסבב הנוסף של 'מהלומות הסחר'. הנזק לכלכלה יגבר לא רק בגלל התעריפים עצמם, אלא בעיקר בגלל פגיעה

מחזור המסחר בשוק המניות, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בשעה זו ב-2.1 מיליארד שקל.

12:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות, בהובלת מדד ת"א 35 שעולה ב-1.3%. מדד ת"א 90 מטפס ב-0.5%, ומדד הבנקים עולה ב-0.8%.

מניית טבע  מזנקת ביותר מ-4%, בזק יורדת כנגד המגמה בצל הדוחות, מניית פריגו  מטפסת ביותר מ-3%, שטראוס  עולה ב-2.3%, טאואר  מזנקת ב-4.7%. 

דלק קבוצה  פרסמה דוחות לפיהם הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-12% ל-190 מיליון שקל. 

מדוחות קרדן אן.וי.  שפורסמו היום עולה כי תהל רשמה הפסד של 8.9 מיליון אירו ברבעון השני.

מחזור המסחר בשעה זו, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

09:58

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעיכוב בטריטוריה הירוקה לאחר בוקר סוער של פקיעה חודשית על מדד ת"א 35. הפקיעה החודשית על מדד ת"א 35 בוצעה ברמה של 1,563.9 נקודות.

מדד ת"א 35 מזנק בכ-1%, ת"א 90 עולה ב-0.1%, מדד הבנקים קופץ ב-1.1%.

בזק  מאבדת 2% לאחר הדוחות, פועלים  עולה ב-1%, פריגו  מזנקת ב-2.7%.

מחזור המסחר בשעה זו, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ביותר מ-1.3 מיליארד שקל.

החוזים העתידיים בוול סטריט עולים בהמשך לעליות שנרשמו אתמול.

09:49

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בעיכוב ("פתיחה אנגלית" כפולה) בשל התנודה החדה במדד ת"א 35. בזק תעמוד במוקד לאחר הדוחות והפסד העתק שרשמה ברבעון השני.

08:40

בזק פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, והציגה הפסד עתק של 1.5 מיליארד שקל ברבעון השני בעקבות המחיקות בחברות הבנות, לעומת רווח של 195 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-2.2 מיליארד שקל לעומת 2.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

8:00

בזק  פרסמה הבוקר עדכון לתחזית הקבוצה לכל שנת 2019. בדיווח לבורסה כתבה בזק כי "בעקבות אירועים חריגים ברבעון השני של שנת 2019 (מחיקת נכס המס, רישום רווח הון בגין מכירת מתחם "סקיה" והפסד מירידת ערך בפלאפון) וכן הכללת עלויות חזויות בגין פרישת עובדים בנתוני התחזית, מעדכנת החברה את תחזית הקבוצה לשנת 2019".

כך, במקום רווח נקי של כ-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל בתחזית המקורית, כעת צופה בזק כי ההפסד לבעלי המניות יעמוד על כ-1.1 מיליארד שקל. ה-EBITDA צפוי לעמוד על  2.9 מיליארד שקל לעומת כ-3.9 מיליארד שקל בתחזית המקורית. 

07:15

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום, יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, לאחר שננעל אתמול בטריטוריה אדומה. מדד ת"א 35 איבד 0.75%, ת"א 90 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים איבד 1.1%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.54 מיליארד שקל.

בנק ישראל הותיר את הריבית במשק ללא שינוי, ונסוג מהכוונה להעלות ריבית בהמשך.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות שערים בהובלת מדד הדאו ג'ונס שטיפס ב-1%, S&P 500 הוסיף 0.66% לערכו והנאסד"ק עלה ב-0.4%.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית. כך, בורסות הונג קונג, שנחאי, קוריאה הדרומית, בורסת אוסטרליה וטוקיו רושמות ירידות קלות של עד 0.3%.

היום צפויות לפרסם דוחות כספיים החברות בזק, ביקום, קבוצת דלק, הכשרת הישוב, נטו אחזקות, פז נפט, אנגל שלמה ורוטשטיין.

מניית מטומי זינקה אתמול בכ-90% על רקע הצעה לרכישת החברה הבת. אל על קפצה בכ-6% לאחר הדוחות. טבע איבדה למעלה מ-3%, ומניית שופרסל רשמה ירידות של כ-2.3% לאחר הודעת ריקול לביצים מהמותג הפרטי.