טבע זינקה ב-7% ודחפה את ת"א 35 לעליות של 1.3%

מניית תדיראן צנחה על רקע ביטול העסקה לרכישת פח תעש • פריגו עלתה ב-3.2%, IFF הוסיפה 3.8%, וטאואר טיפסה ב-2.3% • מנגד, דלק ירדה ב-2.7%

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסות ת"א ננעל היום בעליות חדות. ת"א-35 זינק ב-1.3% ות"א-125 טיפס ב-1%.

מניית טבע  זינקה בכ-7%. IFF  עלתה ב-3.8%, פריגו  הוסיפה ב-3.2%, אופקו הלת'  טיפסה ב-2.1%, טאואר  עלתה ב-2.3% ודיסקונט  קפצה ב-3%. קבוצת דלק  ירדה ב-2.7% ומניית תדיראן הולדינגס  צנחה ב-10.3%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

16:55

מניית טבע  מזנקת בכ-7% ודוחפת את מדד ת"א 35 לעליות של יותר מ-1%. מניית פריגו  עולה ב-3.8%, אופקו הלת'  עולה ב-2.5% טאואר  ב-2%, מנגד דלק קבוצה  יורדת ב-3%.

14:30

המגמה החיובית בבורסה נמשכת, במקביל לעליות קלות באירופה. הסוחרים בארץ ובעולם ממתינים להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו בנוגע לריבית מחר, ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של עד 0.3%, ואילו מדדי התל בונד המרכזיים רושמים ירידות של עד 0.1%.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.2% סביב 3.54 שקלים ואילו האירו שומר על יציבות ונסחר סביב 3.9 שקלים.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי , מתייחס בסקירתו השבועית להודעת המדיניות המוניטרית בגוש האירו מחר, וכותב כי "ה-ECB אותת על שילוב של הפחתת ריבית ותוכנית רכישות אג"ח נוספת במקביל לרטוריקה שמכוונת לסימטריה בנוגע להשגת יעד האינפלציה, שמשמעותה בעת זו הרחבה מוניטרית ממושכת. בהחלטה ביום ה' הקרוב, רף הציפיות גבוה למדי ונע בין הפחתה של 0.2%-0.1% בריבית הפיקדונות של הבנקים, כלומר לריבית שלילית של 0.6%-0.5%, כאשר במבט לשנה הקרובה הציפיות מגיעות לריבית שלילית של כ-0.7%. האפקטיביות של מדיניות זו תבוא לידי ביטוי במידה והמדינות המובילות באירופה ינצלו את סביבת הריביות האפסית-שלילית בכדי לבצע הרחבה פיסקאלית משמעותית. אחרת, השפעת הצעדים המוניטריים, שגם כך האפקטיביות שלהן נשחקת, תתפוגג בהדרגה".

לגבי מלחמת הסחר הוא מציין כי "האי-ודאות הגבוהה הנובעת ממלחמת הסחר ומהתנהגותו של הנשיא האמריקאי, פועלת להאטה בהשקעות ועלולה לזלוג בהדרגה גם לשוק העבודה. כל עוד מלחמת הסחר מתארכת, השפעתה השלילית מתגברת, הרי שהסיכון להידרדרות עולה. זהו למעשה התרחיש המגולם בהסתברות גבוהה בשוק האג"ח האמריקאי, שמגלם הפחתת ריבית לרמה של 1% ומטה בשנה הקרובה".

טבע  משיכה במומנטום החיובי של הימים האחרונים, ועולה ב-5% ומשלימה התקדמות של 22% בארבעה ימי מסחר.

עוד בולטות בעליות של עד 4% מניות איי.אפ.אפ , סאמיט , טאואר , אזורים , פריגו , לאומי , דיסקונט  וקרסו .

מנגד, סלקום  ממשיכה לאבד גובה, יורדת ב-4% ומשלימה נפילה של 20% בחודש האחרון.

ירידות של עד 3% נרשמות במניות פרטנר  , נייר חדרה , תמר פטרוליום , סאפיינס , אנרג'יקס ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  ורציו .

בקרב המניות הקטנות בלטה אייסקיור מדיקל  עם עלייה של 8% במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה על קבלת הזמנות למוצרי החברה בכ-3 מיליון דולר.

12:00

נמשכות העליות בתל אביב והמדדים המובילים מטפסים ב-0.7%-0.6%. מתחזקות העליות במניית טבע , שמטפסת כעת ב-5% בעקבות פערי ארביטראז' מול ניו יורק. בעליות בולטת גם מניות איי.אפ.אפ  וטאואר   שמטפסות בכ-2%. מן העבר השני נרשמות ירידות בדלק קידוחים  ובעזריאלי .  

מניית תדיראן הולדינגס  ממשיכה לצנוח בכ-10% על רקע ביטול העסקה לרכשית פח תעש. 

09:45

המסחר בת"א נפתח בעליות של כ-0.5% במדדים המרכזיים. מניית טבע בולטת בזינוק של 4%. 

מניית תדיראן הולדינגס  צונחת ב-9% על רקע ביטול העסקה לרכישת פח תעש.

06:00

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט. לאחר שנסחרו בירידות במשך מרבית יום המסחר, רשמו המדדים המובילים בוול סטריט שינוי מגמה לקראת הנעילה: מדד הדאו ג'ונס עלה ב-כ0.3%, S&P 500 והנאסד"ק ננעלו כמעט ללא שינוי, בירידות של 0.02% ו-0.04%, בהתאמה.

לאחר שעלתה אתמול בכ-8% בתל אביב ובכ-9% בניו יורק, מניית טבע  חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 3.5%. מניית פרוטליקס מגיעה עם פער חיובי של 4.6% ומניית סייפ-טי גרופ  חוזרת עם פער חיובי של 4.3%, לאחר שירדה אתמול בת"א ב-8%. מניית פריון נטוורק  חוזרת עם פער שלילי של 3.1%, לאחר שאיבדה אתמול בוול סטריט כ-8%.

אמש ננעל המסחר בבורסה של תל אביב בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.3%, ואילו מדד ת"א 90 ננעל כמעט ללא שינוי, לאחר שירד ב-0.06%.

בורסות אירופה ננעלו אתמול בעליות שערים לאחר פתיחה לילית של יום המסחר. מדד דאקס עלה ב-0.3%, הפוטסי הוסיף 0.4% והקאק רשם עלייה של 0.1%. תשומת לב המשקיעים נתונה להודעת הריבית הצפויה של הבנק האירופי המרכזי (ECB) ביום חמישי, כשבשוק מקווים כי יכריזו בה על חבילת תמריצים מוניטריים, ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא.