הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 קפץ ב-1.2%, אנרג'יאן זינקה ב-9.6%

המדדים המובילים עלו בדומה לסנטימנט מעבר לים, ת"א 90 הוסיף 0.9% לערכו, מדד הבנקים טיפס ב-0.7% • תמר פטרוליום דיווחה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון דולר • טאואר זינקה ב-6.2%, לאומי עלתה ב-1.17%, בזק איבדה 2.5%, קנון זינקה ב-5.3%, מנורה קפצה ב-5.1%, ואנלייט אנרגיה עלתה ב-3.7%

הבורסה לניירות ערך בת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בת"א / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:28

המשקיעים חזרו עם אנרגיות חיוביות מחג סוכות, ויום המסחר הראשון לשבוע, שהחל באיחור בשל החג, התנהל בעליות שערים נאות, עם עליות שנעו סביב ה-1% בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם, זאת כשהמשקיעים שם ממתינים לפרסום התוצאות הכספיות של החברות לרבעון השלישי של השנה ולחדשות בנוגע למלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, וגם באירופה כיוון המסחר היה חיובי.

מדד ת"א 35 עלה ב-1.2%, מדד ת"א 90 הוסיף 0.9% לערכו, מדד הבנקים טיפס ב-0.7%. 

בשל חופשות חגי תשרי, שבועות המסחר בתקופה הקרובה קצרים מהרגיל, והשבוע בשל חג סוכות יכללו שלושה ימים, אחרי שגם בשבוע שעבר כללו שלושה ימים בלבד, בשל יום הכיפורים. בשל החג, ימי המסחר השבוע מסתיימים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30.

מניית טאואר  זינקה ב-6.2%, לאומי  עלתה ב-1.17%, בזק  איבדה 2.5%, קנון ן זינקה ב-5.3%, מנורה  קפצה ב-5.1%, אנלייט אנרגיה ה עלתה ב-3.7% לאחר שדיווחה על "הנעה מלאה של עבודות ההקמה" של פרויקט שלה בשבדיה, ועל התקדמות בפרויקט שלה בהונגריה.

מניית אנרג'יאן  קפצה בכ-9.5%. ברקע למסחר, אחרי שהחברה סיכמה באחרונה על רכישת חברת האנרגיה האיטלקית אדיסון, כעת היא עדכנה על מכירת שתי חברות של אדיסון תמורת כ-250 מיליון דולר. מדד הנפט והגז בלט בצד החיובי כשהוסיף לערכו כ-2%, עם עליות של כ-4% ביחידות ההשתתפות של רציו, ושל קרוב ל-3% באלה של דלק קידוחים.

מניית או.פי.סי אנרגיה קפצה בכ-9%, בהמשך לעלייה של כ-5% שרשמה ביום חמישי, טרם החופש, וזאת כשברקע למסחר החברה דיווחה בחמישי על חלוקת דיבידנד של כ-200 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

מניית אנלייבקס המשיכה לאבד גובה, והיום נחלשה בכ-7%. זאת בהמשך לצלילות דו-ספרתיות חדות שהציגה מוקדם יותר, ובסך הכול השלימה קריסה של כ-80% תוך שמונה ימי מסחר.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

מסיכום פעילות הבורסה בשבועיים החולפים עולה כי בשוק האג"ח הקונצרני בוצעו 8 הנפקות, בהן גויסו כ-2.2 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.3 מיליארד שקל על-ידי ארבע חברות נדל"ן.

עוד עולה מנתוני הבורסה כי את המחצית הראשונה של אוקטובר, במהלכה התקיימו חמישה ימי מסחר, מדד ת"א 35 לא רשם שינויים משמעותיים בערכו, וזאת למרות הערכות מוקדמות ולפיהן אוקטובר צפוי להתאפיין בתנודתיות גבוהה למדי. כך, בסך הכול מתחילת השנה טיפס המדד המוביל בבורסה בכ-10%. בצד החיובי מתחילתו של אוקטובר ממשיך לבלוט מדד הנדל"ן שהוסיף לערכו קרוב ל-2%, והשלים קפיצה של כ-60% מתחילת השנה - הבולט בין מדדי הבורסה ב-2019 עד כה. בצד השלילי של המחצית הראשונה של אוקטובר ניצב מדד הביומד, שאיבד כ-5% משוויו, והשלים צניחה של כ-25% מתחילת השנה.

מחזור המסחר הסתכם ב-755 מיליון שקל.

13:30

יום המסחר המקוצר בשבוע המסחר המקוצר בתל אביב מתנהל בעליות, בדומה לעליות שנרשמות מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-1.2%, מדד הבנקים מטפס ב-1% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.6%. בשל חול המועד שלב הנעילה בבורסה יחל ב-14:24.

מניית טאואר  עולה ב-6%, לאומי  מטפסת ב-1.4%, שיכון ובינוי  קופצת ב-2.5%, ומניית כיל  עולה ב-2.7%, אנרג'יאן  מזנקת בכ-9%, דלק  עולה בשיעור דומה וקנון  גם היא עולה ב-2.7%. מנגד, בזק  יורדת ב-1.7%, רמי לוי  יורדת ב-1.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשלב זה ב-570 מיליון שקל.

11:00

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות על רקע הסניטימנט החיובי מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה בכ-1%, ת"א 90 מטפס ב-0.8% ומדד הבנקים עולה ב-0.6%. 

מניית אנרג'יאן עולה בכ-7%, טאואר בולטת בעלייה חדהה לאחר שחזרה עם פער ארביטראז' חיובי מוול סטריט בשיעור של כ-6%.

בשל חול המועד שלב הנעילה בבורסה יחל ב-14:24.

09:47

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, כך מדד ת"א 35 קופץ ביותר מ-1%, ת"א 90 עולה ב-0.2%, מדד הבנקים מטפס ב-0.6%. 

מניית טאואר  מזנקת ביותר מ-6%, אנרג'יאן  עולה ב-5.6%, ומניית נייס  מטפסת ב-2.4%.

07:00

שבוע המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בהמשך לדיווחים על הסכם סחר חלקי בין סין לארה"ב, אם כי גם זה לא חתום באופן סופי. ברקע: הנשיא טראמפ אמר כי יטיל סנקציות על טורקיה בצל הלחימה מול הכורדים. 

אמש בניו יורק המדדים ננעלו ביציבות עם נטייה לירידות, לאחר שסין הודיעה כי בכוונתה לקיים דיון נוסף לפני החתימה על הסכם הסחר החלקי, שלא כלל התייחסות לשני גורמים מהותיים שמהווים לב המחלוקת שבין המעצמות: קניין רוחני והתערבות בשוק המט"ח.

מניית איי.אפ.אפ חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי של 3.4%, נייס עם פער חיובי של 2.2%, פריגו עם פער חיובי של 1.5%, כיל עם פער חיובי של 1.9%, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 4.6% ומניית טאואר בולטת עם פער חיובי של יותר מ-6%. מנגד, מניית טבע חוזרת עם פער שלילי של 0.7%, ואורמת טכנולוגיות עם פער שלילי של 1.6%.

תמר פטרוליום דיווחה אמש על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון דולר. לאחר החלוקה יתרת הרווחים יסתכמו בכ-80.4 מיליון דולר.

עשות אשקלון דיווחה בסוף השבוע האחרון על מינויו של דמרי אליהו למנכ"ל החברה.

ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב מדד ת"א 90 קפץ ב-1%, מדד הבנקים השיל 0.4% ומדד ת"א 35 איבד 0.1%.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אמש כי הוא משהה באופן מיידי את שיחות הסחר עם טורקיה, ומעלה את המכס על פלדה מיובאת מטורקיה ל-50%. בנוסף הודיע טראמפ כי בקרוב הוא יורה על סנקציות נגד בכירים טורקים, וזאת בהמשך לאזהרה בדבר תקיפת הכורדים בשטח סוריה, לאחר שארה"ב פינתה את אחרון החיילים האמריקאים מאיזור.