המסחר בתל אביב ננעל בעליות: ת"א 90 טיפס ב-0.8%, הבינלאומי איבדה גובה

מדדי הבנקים והתקשורת הובילו את העליות • שיא חדש ב-S&P 500 בניו יורק • המניות טסע ודלק עלו בכ-2% כל אחת • מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל

הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם המדדים מטפסים וה-S&P 500 רשם שיא כל הזמנים. עיני השוק נשואות לדוחות גוגל שיפורסמו הלילה לאחר המסחר בניו ניורק.

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 90 טיפס ב-0.8% ומדד הבנקים עלה ב-0.4% בהובלת מניית בנק פועלים שטיפסה ב-2% במחזור מסחר הגבוה בשוק.  מנגד, הבינלאומי איבדה 1.2% במחזור השני בשוק.

טבע עלתה ב-2% ומניית דלק עלתה בשיעור דומה. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

16:10

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות שערים על רקע העליות בוול סטריט, שם מדד S&P 500 עולה לשיא כל הזמנים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, ת"א 90 מטפס ב-0.64% ומדד הבנקים מוסיף 0.6% לערכו.

15:15

יום המסחר השני לשבוע ממשיך להתנהל בנטייה חיובית. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם, עם צפי לשיא חדש במדד S&P 500. זאת כשברקע המשקיעים ממתינים לפרסום כמה נתונים הקשורים לפעילות הכלכלית בשוק האמריקאי בהמשך השבוע, שיסייעו להבנת כיוונו בהמשך, וכן לפרסום הודעת הריבית של הבנק המרכזי, שעל פי ההערכות בשווקים, יפחית פעם נוספת את הריבית.

בזירה המקומית, לאחר כמה שבועות מסחר מקוצרים בשל חופשות חגי תשרי, כעת הבורסה חזרה לשגרה עם שבוע מסחר מלא, למרות שמחזורי המסחר הנמוכים יחסית בינתיים עשויים להעיד כי חלק מהמשקיעים טרם חזרו לפעילות מלאה.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי פועלים  מטפסת 2.3%, ומניית הבינלאומי  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, ונחלשת ב-0.6%. מדד הבנקים מתחזק בכ-0.8%, אחרי שבשבוע שעבר בלט לחיוב עם עלייה של כ-2% בשלושה ימי מסחר.

בצד השלילי של ת"א 35, מניית פז   נחלשת ב-2% ושפיר הנדסה  מאבדת 1.8%. 

עוד במסחר, מניית אלקטרה צריכה  מטפסת 3.7%, ללא דיווח מצד החברה, ומניית בעלת השליטה בה, אלקו , מתחזקת בשיעור דומה. כלכלית ירושלים  מרכזת מחזור מסחר ער, ונסחרת בעלייה מתונה של כ-0.5%. ברקע למסחר, בסוף השבוע עדכנה החברה על קבלת אישור רשום המסים למיזוגה עם חברת מבני תעשייה , שמנייתה נסחרת היום גם היא בעלייה של 0.5%. 

חברת יוניבו  הודיעה על קבלת תקן קבוע למפעל ייצור קנאביס רפואי, ומנייתה קופצת בכ-18%.

חברת לפידות קפיטל  דיווחה על קבלת אישור הממונה על התחרות להסדר באפריקה ישראל, ומנייתה מתחזקת בכ-3.7%. יחידות ההשתתפות של לפידות חלץ , החברה הבת של לפידות קפיטל, קופצות בכ-8%, ללא דיווח מצד השותפות.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

בהראל פיננסים התייחסו לנעשה בשווקים ולדרכי התנהלות נכונה בהתאם למצב כשציינו כי "בצל התנודתיות הגוברת בחודש החולף על רקע אירועים עולמיים ונתונים כלכליים, נרצה לנהל היטב את הסיכונים בתיקים. הדרך החכמה כיום למזעור התנודתיות היא באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים. בחודש החולף ראינו מצוין את הקורלציה ההפוכה בין אג"ח מדינה למניות או בין הדולר לשאר האפיקים".

עוד הוסיפו בהראל פיננסים, כי "תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק - צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים - הם המתכון המנצח לתקופה".

עוד התייחסו בהראל פיננסים לתוצאות הכספיות שהחלו לפרסם החברות בארה"ב, וציינו כי "בגזרת הדוחות, הרבעון השלישי צפוי להיות חלש יחסית, כך שכל הפתעה חיובית עשויה לזכות לעתים לתגובה מוזגמת. בשבוע החולף בלטו לחיוב מיקרוסופט ואינטל, בעוד שאמזון בלטה לשלילה. השבוע צפויים דוחות נוספים מסקטור הטכנולוגיה שעשויים לספק תמונה רחבה יותר, כולל גוגל, אפל ופייסבוק". 

13:30

עליות השערים הקלות בת"א נמשכות; מדד ת"א-35 עולה ב-0.15% ומדד ת"א-125 מוסיף 0.3%. מדד ת"א-90 מתחזק ב-0.7%.

בצד החיובי במדד המוביל בולטת מניית בנק הפועלים , שמתחזק בכ-2.5%. מגזרי הנפט והגז והתקשורת מובילים את העליות ומתחזקים בכ-0.8%. שפיר הנדסה  וארפורט סיטי  מובילות את הירידות ומאבדות כ-2% כל אחת.

מניית הבינלאומי  מאבדת כ-1.3% במחזור מסחר גדול מהרגיל.  

09:45

המסחר בת"א נפתח הבוקר בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מניית אופקו   מטפסת בכ-0.2% לאחר שצללה אתמול ב-18% על רקע הנפקה במחיר נמוך. 

מבין המניות הקטנות בולטות בעליות של כ-9%-8% מניות אלביט הדמיה , המשביר 365 , ננו דיימנשן   ויוניבו .

06:30

יום המסחר (ב') בת"א צפוי להיפתח היום בהמשך לנעילה החיובית בבורסה אתמול, ועל רקע נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע. 

יום המסחר הראשון לשבוע ננעל אתמול בטריטוריה הירוקה, בהובלת מדד ת"א טכנולוגיה שעלה בכ-1.5%. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3%, ת"א 90 הוסיף 0.96% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-0.8%. מניית אופקו הלת' צללה אתמול בכ-18%, אחרי ירידות חדות שרשמה בסוף השבוע במסחר בארה"ב על רקע הנפקת מניות בהנחה ניכרת על מחיר השוק.

בוול סטריט ננעל שבוע המסחר בעליות. עם זינוק של 8% במניית אינטל לאחר הדוחות החזקים, וירידות באמזון לאחר דוחות מאכזבים.