ת"א ננעלה ביציבות: כלכלית ירושלים נגרעה מהמדדים בבורסה

ת"א 35 ננעל ללא שינוי מהותי, כך גם מדד ת"א 90 • כלכלית ירושלים ריכזה את המחזור הגבוה בשוק ונגרעה מהמדדים בבורסה • טבע איבדה 1.6%, מבני תעשייה איבדה יותר מ-2%, מניית גילת איבדה 1.2%

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב ננעל ביציבות כאשר המדדים המובילים ננעלו סביב רמת הפתיחה. ת"א 35 ננעל ללא שינוי מהותי, כך גם מדד ת"א 90. 

כלכלית ירושלים איבדה 3% במחזור הגבוה בשוק, והמניה נגרעה היום מהמדדים בבורסה.

טבע איבדה 1.6%, מבני תעשייה איבדה יותר מ-2%, מניית גילת איבדה 1.2%.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל.

14:30

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע ולחודש אוקטובר מתנהל בנטייה שלילית, עם שינויים מתונים בשני המדדים המובילים - כפי שהתאפיין המסחר בהם במרבית ימי השבוע.

החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם. ברקע לכיוון השלילי עומדים פרסומים לגבי ספקות העולים מכיוונה של סין לגבי האפשרות לגבש הסכם לטווח ארוך מול האמריקאים, בניסיון לסיים את מלחמת הסחר הנמשכת בין הצדדים כבר תקופה ארוכה.

אמש הודיע הפד על הורדת הריבית במשק בארה"ב ב-0.25% לטווח של 1.75%-1.5%, וזאת בהתאם לציפיות המוקדמות, ולצד זאת בשוק האמריקאי פורסמו נתוני מאקרו בקשר לצמיחת הכלכלה ברבעון השלישי של השנה, שהיו טובים מהצפוי.

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי הבנק המרכזי האמריקאי "אותת על פסק זמן בהמתנה להתפתחויות ולנתוני המאקרו, כלומר ללא שינוי משמעותי בתמונת המצב, הריבית תישאר ללא שינוי".

עוד הוסיפו בנושא כי הדרך של יו"ר הפד, ג'רום פאוול, להרגיע את השווקים "למרות המסר הלכאורה 'נצי' של בלימת הפחתות הריבית לעומת הערכות השוק להפחתות נוספות בשנה הקרובה, היה הבהרה כי תוואי הריבית אינו סימנטי - כלומר נוטה בבירור כלפי מטה".

עוד ציינו באי.בי.אי בסקירתם השבועית, כי "מבחינת שוק המניות, התמחור הנוכחי משקף אופטימיות יחסית והערכה כי המדיניות המוניטרית המרחיבה תצליח למנוע האטה משמעותית בפעילות. עד לאחרונה הערכות אלו קיבלו רוח גבית מירידה בפרמיית הסיכון הגיאופוליטי".

בזירה המקומית, בסיכום חודש אוקטובר, שהתאפיין במיעוט ימי מסחר בשל חופשות חגי תשרי, ובמחזורי מסחר נמוכים יחסית, התחזק מדד ת"א 35 בכ-2%, ובכך השלים טיפוס של כ-13% מתחילת השנה.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניות איירפורט סיטי  ושפיר הנדסה  נחלשות בכ-2%-1%, ולעומתן מניות שיכון ובינוי  ואורמת   מתחזקות בכ-2%-1%.

עוד במסחר, מניית הבורסה לני"ע בת"א  מטפסת בכ-3%. ברקע למסחר, אתמול נודע כי הבורסה מקדמת דירוג רבעוני פומבי של המסחר המתבצע דרך חברי הבורסה.

מניית כלכלית ירושלים  מרכזת מחזור מסחר ער, כפי שנרשם בה מוקדם יותר השבוע, והיום היא נחלשת בכ-2%-1%.

חברת כן פייט   הודיעה על קבלת אישור FDA - רשות המזון והתרופות האמריקאית, לניסוי שהיא מקדמת למוצר תחת פיתוחה, ומנייתה מגיבה בזינוק של כ-33%.

חברת אינטליקנה  דיווחה על "מכירה ראשונה של תוצאת קנאביס רפואי", וכן על תהליכי הקמת מתקנים בקשר לפעילות, ומנייתה קופצת בכ-17%.

מניית מירלנד  צוללת בכ-10%, אחרי קפיצה של כ-23% שרשמה אתמול בעקבות הודעת החברה על "החלפת ערבויות ושיעבודים מול בנק מממן ברוסיה, במסגרת האסטרטגיה להפרדת פעילות הנדל"ן למגורים מפעילות הנדל"ן המסחרי". אג"ח החברה  מטפסות בכ-4%-3% בהמשך לקפיצה של כ-7% אתמול.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית, עם עליות משמעותיות בחלק מהסדרות.

12:00

המדדים בבורסת ת"א עברו לירידות שערים קלות, בהובלת מניית טבע   שמאבדת 1.5%. מדד הבנקים מאבד כ-1%.

חברת אלביט מערכות   הודיעה על חוזה אספקת מערכות למטוסים לפורטוגל ב-50 מיליון דולר. מניית החברה מגיבה בירידה קלה במחזור גדול.

מניית ויקטורי רושמת עלייה של 3.5%. אתמול דיווחה הרשת על רכישת חמישה סניפים מיינות ביתן ב-63 מיליון שקל.  מניית הבורסה לניע בתא  רושמת עלייה של 3%. אתמול נודע כי הבורסה מקדמת דירוג רבעוני פומבי של המסחר המתבצע דרך חברי הבורסה.

מניות הקנאביס קנאשור  ושיח מדיקל  ממשיכות את המגמה מאתמול ומטפסות בכ-5%. אתמול הודיעה קנאשור על התקשרות לרכישת תפרחות קנאביס שישמשו לייצור מוצרי קנאביס רפואי. שיח מדיקל עדכנה אתמול על ביקורת גוף רגולטורי של האיחוד האירופי.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות שערים, בעקבות העליות שנרשמו אתמול בארה"ב לאחר הורדת הריבית שם. המדדים המובילים רושמים עליות של 0.3%-0.2%. 

המניות הדואליות של איי.אפ.אפ  , טאואר , אורמת   ולייבפרסון   מובילות את העליות בת"א ומתחזקות ב-1.5%-1%. מן העבר השני, מניית טבע   מאבדת 2%.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע העליות שנרשמו אמש בוול סטריט לאחר הודעת הריבית של הפד. מדד S&P 500 עלה אמש לשיא כל הזמנים.

הפד הוריד את הריבית ב-0.25% לטווח של 1.75%-1.5%, וזאת בהתאם לתחזיות בשוק. מדובר בהורדת ריבית שלישית מאז חודש יולי האחרון. במסיבת העיתונאים שלאחר ההודעה הנגיד פאואל אמר כי דרושה עלייה משמעותית באינפלציה כדי שהריבית תעלה, מה שסיפק רוח גבית למדדים. 

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה למדדים. איי.אפ.אפ חוזרת עם פער חיובי של 1.5%, אודיוקודס עם פער חיובי של 3.5%, אלביט מערכות עם פער חיובי של 0.3%, פריגו עם פער חיובי של 0.2%. מנגד, טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.4%.

אתמול בתל אביב המסחר ננעל בירידות של עד 0.4% במדדים המובילים.

בזירת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2019 בוול סטריט, פייסבוק דיווחה אמש על תוצאות שעלו על התחזיות של השוק, גם בשורת הרווח וגם בהכנסות. מנייתה עלתה בשלב שלאחר המסחר. גם אפל עקפה את התחזיות לרבעון השלשי, גם ברווח וגם בהכנסות.