תל אביב ננעלה בירידות קלות בצל ההסלמה הביטחונית

ת"א 35 ות"א 125 ירדו בכ-0.1% • מדד הביומד רשם ירידה של 1.14%, מדד תשתיות אנרגיה איבד כ-1%, ומדד הנפט והגז ירד בכ-0.9% • רשות ני"ע פתחה בהליך מינהלי נגד סאני והיו"ר לוקסנבורג • חג'ג' נדל"ן דיווחה על אינדיקציה ראשונית "לרווח מהותי לדוחות" לרבעון השלישי

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

ירידות השערים שאפיינו את יום המסחר בתל אביב התמתנו לאחר העליות שנרשמו עם פתיחת יום המסחר בוול סטריט. בסיום יום המסחר ירד מדד ת"א 35 ב-0.08%, מדד ת"א 125 איבד 0.13%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.25%. 

מדד הביומד רשם ירידה של 1.14%, מדד תשתיות אנרגיה איבד כ-1%, מדד הנפט והגז ירד בכ-0.9%, ומדד ביטוח פלוס נחלש בכ-0.7%.

16:50

הפתיחה החיובית בוול סטריט מיתנה לרגע את הירידות בת"א, אך מדדי ת"א 35 ות"א 125 יורדים בשעה זו ב-0.25%. ת"א ביומד מאבד 1.2%, מדד תשתיות אנרגיה יורד ב-0.8%, ומדד הנפט והגז יורד ב-0.7%.

13:45

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית מתונה בשעות הצהריים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם. זאת כשברקע נרשמת רגיעה בכותרות הנוגעות למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין ולמתיחות בהונג קונג.

למרות זאת, הערכות אנליסטים כעת הן כי המשקיעים ינקטו בזהירות מוגברת בכל הנוגע לתקוות בקשר להסכם אפשרי בין ארה"ב לבין סין בנוגע למלחמת הסחר, אחרי שתקוות קודמות להתקדמות בנושא התנפצו.

עוד הוסיפו אנליסטים כי העובדה כי המדדים המובילים בארה"ב נסחרים סביב רמות שיא, משקפת רמה גבוהה של אופטימיות, גם בנוגע לסכסוך בין שתי המדינות.

בזירה המקומית, בשל הגדרת הבורסה כמפעל חיוני, היא פעלה כרגיל, למרות המתיחות הביטחונית אשר בעקבותיה הנחה פיקוד העורף בשעות הבוקר שלא לצאת לעבודה שאינה חיונית.

בבית ההשקעות מיטב דש ציינו בסקירתם השבועית, כי "הטענה לגבי סימני שיפור בכלכלה העולמית בינתיים לא ממש נתמכת בנתונים", ולגבי השפעות מלחמת הסחר הוסיפו, כי "ההאטה בצמיחה בתעשייה העולמית התחילה להיות מורגשת בתחילת 2018, עוד לפני תחילת מלחמת הסחר. הסיבה הייתה קשורה להאטה בכלכלה הסינית בגלל הגורמים הפנימיים. מלחמת הסחר רק החמירה את המצב".

הערכת בית ההשקעות היא, כי "ללא התייצבות בסין, קשה לצפות לשינוי משמעותי בכלכלה העולמית, גם אם ייחתם הסכם בין ארה"ב לבין סין".

בעניין המתרחש בשוק בארה"ב ציינו במיטב דש, כי "התייקרות התשומות למגזר העסקי האמריקאי, בעיקר של עלויות העבודה, על רק האטה בביקוש, צפויה לפעול לכיווץ שולי הרווח של החברות. זאת אחת הסיבות לגישה יחסית זהירה שלנו על שוק המניות במבט לשנה הבאה".

בין המלצותיו של מיטב דש, בבית ההשקעות מציינים "חשיפה בינונית לאפיק המנייתי", וממליצים על "חשיפה לאג"ח הקונצרניות, בעיקר לאג"ח בדירוג גבוה יחסית". לגבי האפיק הממשלתי המלצתם היא מח"מ בינוני-ארוך וכן "להגדיל חשיפה לאג"ח האמריקא על חשבון הישראלי".

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית קבוצת דלק  נחלשת בכ-1.5%-2% ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  יורדות בשיעורים דומים.

בצד החיובי, מניית כיל  מתחזקת בכ-1%-1.5% ועליות דומות רושמת מניית בעלת השליטה בה, החברה לישראל .

עוד במסחר, מניית אנלייט אנרגיה  נחלשת בכ-2%, וזאת אחרי שאתמול איבדה כ-4% משוויה. מניית המתחרה אנרג'יקס , שאתמול ירדה ב-5.5%, משילה מערכה היום עוד כ-3%. זאת ללא דיווחים מצד שתי החברות.

מניית ג'י וואן  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו מתחזקת בכ-1%-2%.

חברת פורסייט  הודיעה על קבלת הזמנה לאבטיפוס למערכת שהיא מפתחת, "מחטיבה אמריקאית של יצרן רכב מוביל בדרום קוריאה" ומנייתה מגיבה בעלייה של כ-4%-5%.

חברת חג'ג' נדל"ן  דיווחה על אינדיקציה ראשונית "לרווח מהותי לדוחות החברה" לרבעון השלישי של השנה, ומנייתה עולה בכ-4%.

במסגרת באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

12:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בצל ההסלמה הביטחונית. מדד ת"א 35 יורד ב-0.5%, מדד הנדל"ן מאבד 1.6%, מדד ת"א 90 מאבד 1.1% בהמשך לירידה של 1.5% אתמול, ומדד הבנקים יורד ב-0.7%.

רשות ניירות ערך פתחה בהליך מינהלי נגד סאני אלקטרוניקה והיו"ר יעקב לוקסנבורג.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות עם נטייה לירידות קלות על רקע ההסלמה הביטחונית. מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, כך גם מדד ת"א 90, ומדד הבנקים מאבד 0.4%.

הדולר והאירו מטפסים ב-0.3% מול השקל.

מניית כיל  עולה ב-2.1%, מוניציפל  בולטת גם היום בעלייה של כ-1%, טבע  עולה ב-0.6%, חברה לישראל  מטפסת ב-1.3%. מנגד, מנייתה לאומי  מאבדת 0.5% במחזור הגבוה בשוק, בזק  יורדת ב-1% ומניית דלק קבוצה  יורדת ב-1.7%.

חברת נובולוג  חתמה על הסכם לרכישת מניות המיעוט (30%) במדיקוויפ והשלימה רכישה של 100% ממניות החברה. מחיר הרכישה עומד על 31.5 מיליון שקל. מדיקוויפ עוסקת בתחום האשפוז הביתי וה-Home Care.

מניבים ריט , קרן הריט החדשה, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2019 והציגה צמיחה של 30% ב-NOI ושל 25.5% ב-FFO. החברה צופה NOI של 49 מיליון שקל ו-FFO של 29 מיליון שקל לשנה כולה.

חברת פורסייט  דיווחה על מכירה נוספת של אבטיפוס למערכת TMQuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת המבוססת ארבע מצלמות ומיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי. המערכת הוזמנה על ידי החטיבה
האמריקאית של יצרן רכב מוביל בדרום קוריאה. לפי החברה, ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

08:20

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להתקיים כבשגרה, שכן הנחיית פיקוד העורף מהבוקר מתייחסת למקומות עבודה לא חיוניים. לאור זאת שהבורסה מוגדרת כמפעל חיוני, הבורסה תפעל כרגיל.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בהמשך לסגירה אמש בניו יורק, שם המדדים ירדו קלות ובכך נסוגו מרמת שיא כל הזמנים. עיני המשקיעים נשואות לעדות יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל בסנאט מאוחר יותר השבוע, שם הוא צפוי להסביר את המדיניות המוניטרית של הבנק. זאת, לאחר שבהודעת הריבית האחרונה בארה"ב, השלישית מאז חודש יולי, סימן פאואל על פסק-זמן מהורדות הריבית. 

אתמול בוול סטריט מדד הנאסד"ק השיל 0.13%, מדד S&P 500 איבד 0.2%, ומדד דאו ג'ונס הוסיף 0.04% לערכו. אתמול בבורסה בתל אביב נרשמו ירידות, וכך מדד ת"א 90 איבד 1.5%, מדד ת"א 35 השיל 0.44%, ומדד ת"א 125 ירד ב-0.7%.

טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' שלילי של 0.1%, כיל חוזרת עם פער חיובי של 2.6%, פריגו חוזרת עם פער שלילי של 1.2%, ופריון חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של יותר מ-5% לאחר הירידות שנרשמו מוקדם יותר השבוע.