ת"א ננעלה בירידות: מדד הבנקים נסוג ב-1.1%, כן פייט זינקה בכ-37%

מדד ת"א 35 השיל 0.45% ורחוק בכ-1% משיא כל הזמנים • דיווח: סין דורשת הסרת המכסים תמורת חתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר • ביום המסחר האחרון בארה"ב המדדים איבדו 0.4% • כן פייט הודיעה על הכניסה לתחום הקנאביס והתקדמות בתחום מחקר סרטן הכבד

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:26

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, כך מדד ת"א 35 השיל 0.45%, ת"א 90 איבד 0.6% ומדד הבנקים איבד 1.1%.

15:30

יום המסחר הראשון לשבוע ולחודש דצמבר מתנהל במגמה שלילית, ובמחזור מסחר נמוך, כפי שמאפיין אותו בדרך כלל בימי ראשון.

ברקע למסחר בעולם, בשבוע החולף שוב עמדה מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין ברקע למסחר.

לאחר שבתחילת השבוע סימני אופטימיות בקשר לאפשרות להשגת הסכם בין הצדדים תמך במגמה החיובית בשווקים, לקראת סיומו, חששות מהשלכות שליליות בנוגע להתבטאויות אמריקאיות לגבי המצב בהונג קונג הגבירו את הפסימיות.

בצד השלילי של מדד ת"א 35 היום, המניות הדואליות של טאואר  ואלביט מערכות  נחלשות בכ-1%-2%, ומניות מזרחי טפחות  והפועלים  מאבדות כ-1%-1.5%.

בין העולות במדד המוביל, מניית שפיר הנדסה  מתחזקת בכ-3%-4%, וזו של שיכון ובינוי  מוסיפה לערכה כ-1%-2%. זאת בהמשך לסנטימנט חיובי שאפיין אותן גם בשבוע שעבר.

בזמן המגעים למכירתה, תהל ממשיכה להידרדר והפסידה יותר מ-8 מיליון אירו ברבעון השלישי.

עוד במסחר, מניית מבני תעשיה  מרכזת מחזור מסחר גדול, בו נסחרה בשינויים קלים, וגם מניית מטריקס  מרכזת עניין ורשמה ירידות מתונות.

מניית המלט  יורדת בכ-4% על רקע מימוש נתח ממניותיה שביצעה קרן פימי בשבוע שעבר, וזו של מנועי בית שמש , שגם ממניותיה מכרה פימי, מאבדת כ-2%. חברת אפי נכסים הודיעה כי היא "בוחנת אפשרות להנפקת מניות וכתבי אופציה", ומנייתה נחלשה בכ-3%-4%.

יוניבו  מזנקת לאחר שהחלה במכירת מוצרי הקנאביס המיוצרים במפעלה.

עוד בזירה המקומית, בסוף השבוע הסתיימה עונת הדוחות הכספיים הרבעוניים של החברות, ומניות החברות המשיכו להגיב לתוצאות. בין אלה, מניית כלל עסקי ביטוח  נחלשת בכ-2%-3% במחזור מסחר גדול, וגם מניית רבוע נדל"ן  מרכזת עניין ונסחרה בשינויים מתונים, על רקע פרסום הדוחות הכספיים. מניות אפקון ומגדלי תיכון  מאבדות כ-5%-6% מערכן, וזו של קרסו מוטורס  נחלשת בכ-4%. מניית כן פייט  מזנקת כמעט ב-30%, וזאת כשלצד הדוחות הכספיים פרסמה עדכון קליני הקשור לפעילותה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה מעורבת, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

בלידר שוקי הון ציינו בעניין שבוע המסחר החולף, כי "בעולם, מכלול הנתונים הכלכליים היו חיוביים, בפרט עדכון כלפי מעלה של הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי. באירופה נתוני האינפלציה הפתיעו מעט כלפי מעלה", ולגבי הזירה המקומית ציינו כי בנק ישראל "הפתיע ושמר על אי-שינוי בריבית".

עוד הוסיפו שם לגבי השוק האמריקאי, כי "מכלול הנתונים תומכים באי-שינוי בריבית לתקופה ממושכת", וכי "רמת אמון צרכני גבוהה תומכת המשך התרחבות בצריכה הפרטית", זאת כשבמבט קדימה הוסיפו כי השבוע יתפרסמו כמה נתוני מאקרו חשובים בשוק זה.

לגבי השוק המקומי הוסיפו כי "בשבוע האחרון פורסמו שורה של נתונים כלכליים המצביעים על המשך צמיחה ברבעון השלישי וכנראה גם בתחילת הרבעון הרביעי".

עוד לגבי הזירה הגלובלית ציינו, כי "לאחרונה מתגברים הסימנים להתייצבות בפעילות התעשייתית בעולם, לאחר תקופה של התכווצות. היקף הסחר העולמי נמצא בהתייצבות בחודשים האחרונים (אך עדיין מדובר בירידה לעומת התקופה המקבילה אשתקד)". לפי לידר שוקי הון, "מגמה זו, אם היא תימשך, צפויה לתמוך באי-שינוי בריבית בבנקים המרכזיים בעולם ב-2020".

13:15

כלל עסקי ביטוח  מאבדת 2.6% בהמשך לדוחות. ההפסד הכולל שדיווחה ברבעון השלישי של השנה, עמד על 565 מיליון שקלי, מה שמשקף תשואה שלילית של 45% על ההון. לדברי איל דבי, מנהל מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון, תוצאות הרבעון השלישי מכילות בתוכן מגמות מעורבות, כך שיש מי שיפרשו אותן כמאכזבות ויש כאלה שיראו בהן מעודדות. מה אנחנו חושבים? שביחס להיסטוריה ולציפיות, כפי שמשתקפות ממחיר המניה, התוצאות סבירות. אנחנו רוצים לומר בהקשר זה משהו נוסף, בהקשר של ההשקעה במניה; כלל ביטוח מזכירה לנו את בנק דיסקונט לפני תקופה לא כל כך רחוקה, במובן שמחיר השוק משקף את איכות התוצאות השוטפת, תוך שהוא נותן משקל נמוך לתרחיש של שיפור והשבחה (בתוצאות הריאליות של החברה). נאמר כך - קיים פוטנציאל לא מבוטל במניה, אבל נטל ההוכחה על כתפי החברה".

אפי נכסים  בוחנת את האפשרות לגיוס הון בדרך של הנפקת מניות בהיקף של חצי מיליארד שקל, והנפקה של כתבי אופציה, ניתנים למימוש למניות החברה, שיוצעו בהצעה אחידה.

אברות  דיווחה על ירידה של 13% בהכנסות ברבעון השלישי לכ-39 מיליון שקל. החברה סיכמה את הרבעון השלישי עם הפסד של כ-718 אלף שקל, בהשוואה להפסד של כ-622 אלף שקל ברבעון המקביל של 2018.

בית ההשקעות ווליו בייס העלה את מחיר היעד למניית להב  ל-3.15 שקלים למניה, אפסייד של 18% לעומת מחיר היעד הקודם של 2.65 שקלים למניה. זאת, בעקבות פרסום דו"חות הרבעון השלישי. בנק ההשקעות נותר עם המלצת "קנייה" למניית להב אל.אר.

11:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות בצל החשש מפיצוץ שיחות הסחר נוכח הדיווח כי סין מעוניינת בהסרת המכסים טרם חתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר. מדד ת"א 35 מאבד 0.35%, מדד ת"א 90 משיל 0.45% ומדד הבנקים מאבד כ-1%.

ביג  דיווחה הבוקר על ביקושים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקת האג"ח. החברה בחרה להיענות בשלב המוסדי לסכום של כ-373 מיליון שקל בריבית שנתית של 0.2%.

10:55

מגמה שלילית בתל אביב בהובלת מדד 35 שרושם ירידות קלות של 0.25%. מדד הנפט והגז  יורד ב-0.5%. העליות במניית כן פייט ביופרמה  התמתנו קלות, ובשעה זו היא עולה בכ-30%.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה מעורבת, כך מדד ת"א 35 משיל 0.15% ורחוק בכ-1% מהשיא. ת"א נדל"ן עולה ב-0.35%. 

כן פייט ביופרמה  מזנקת בכ-35% על רקע כניסתה לתחום הקנאביס ועדכון לגבי התוכנית לטיפול בכבד.

המשביר 365  עולה ב-6.8% לאחר פרסום הדוחות.

סין דורשת הסרת המכסים שתכננה ארה"ב להשית בחודש דצמבר הקרוב תמורת חתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר.

06:00

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (א') בהמשך לירידות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, שם המדדים המובילים איבדו כ-0.4% לאחר ימים ללא תנודתיות, אך בסיכומו, נובמבר הינו החודש הטוב בשוק האמריקאי מאז יוני השנה. 

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 0.5%, פריגו עם פער חיובי של 1.2%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 0.6%, ומנגד טאואר חוזרת עם פער שלילי של 1.3% וכיל עם פער שלילי של 0.4%.

כן פייט ביופארמה חוזרת עם פער חיובי של 40%, לאחר הדוחות שפורסמו בסוף השבוע האחרון, לצד הודעתה כי הושג הסכם עם ה-FDA בנושא תכנון שלב III במחקר סרטן הכבד. בנוסף עדכנה החברה על כניסה לתחום הקנאביס הרפואי. החברה התקשרה בהסכם אסטרטגי לפיתוח תרופות מבוססי קנאביס.

ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב מנייתה בנק אגוד זינקה בכ-16% על רקע ההחלטה של בית המשפט לתחרות שסוללת את הדרך למיזוג עם בנק מזרחי טפחות.

שוק המט"ח ימשיך לרכז עניין השבוע על רקע ההתערבות בשוק של בנק ישראל. ביום חמישי האחרון רכש בנק ישראל דולרים בשוק בהיקף משמעותי, וזאת בהמשך לרכישות שבוצעו מוקדם יותר בשבוע שעבר, לצד הותרת הריבית ללא שינוי.