המסחר בבורסה ננעל ביציבות: סלקום צנחה, ארקו קפצה

המדדים ננעלו ללא שינוי מהותי • קרסו הודיעה על רכישת קבוצת קל אוטו • מניית סלקום נפלה בכ-6% בצל הדיווח על עזיבתו הצפויה של המנכ"ל ניר שטרן לניהול חברת האנרגיה פז

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') ביציבות ללא שינוי במדדים המובילים. מנייתה של סלקום  נפלה בכ-6% בצל הדיווח על עזיבתו הצפויה של מנכ"ל ניר שטרן לניהול חברת האנרגיה פז.

16:25

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות ללא שינוי במדדים המובילים. מדד ת"א 35 משיל 0.1%, כך גם מדד ת"א 90. 

מנייתה של ארקו החזקות בולטת בעלייה של 3.3%, גזית גלוב מטפסת ב-3.6%, רבל קופצת ב-5%, ופלוריסטים מזנקת ב-10%.

14:30

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בשינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על שינויים קלים לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת כשהמדדים הבולטים נסחרים סביב רמות השיא שלהם. במגמה החיובית האחרונה תומכת ירידה במפלס חוסר הוודאות האוחזת כבר זמן רב בזירה הגיאופוליטית, עם ירידה בסיכונים של שניים מענייני המאקרו הבולטים שליוו את השווקים תקופה ארוכה.

בזירה העיקרית - בימים האחרונים גובש הסכם בין ארה"ב לבין סין בנוגע למלחמת הסחר הנמשכת בין הצדדים כבר תקופה ארוכה, ובאירופה התפוגגה חוסר הוודאות בנוגע לעתיד ה"ברקזיט" של בריטניה מגוש האירו, אחרי פרסום תוצאות הבחירות שם, בהן זכתה מפלגת השמרנים בהובלת בוריס ג'ונסון.

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית גזית גלוב  מטפסת היום עד 4%. ברקע למסחר, הבוקר פרסמה חברת הנדל"ן המניב מצגת למשקיעים, שהוצגה בכנס משקיעים, אחרי שבימים האחרונים דיווחה על קבלת הלוואה של כ-1 מיליארד שקל מכלל ביטוח .

עוד בין העולות במדד המוביל, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  מתחזקות בכ-1.5%-1%, ומניית קבוצת דלק , בעלת השליטה בשותפות הקידוחים, עולה בשיעורים דומים. אתמול סבלו השתיים מירידות משמעותיות, אחרי שביום שני נהנו מעליות חדות.

ברקע למסחר, המשקיעים ממתינים לתוצאות הדיון בעניין צו שקיבלו השותפות להפסקת פעולות הכרוכות בפליטת גזים מקידוח "לוויתן". זאת אחרי שמוקדם יותר השבוע עדכנו דלק קידוחים ושותפותיה לקידוחי "תמר" ו"לוויתן" על "התקיימות תנאים מתלים בהסכמים ליצוא גז טבעי למצרים".

מניית הראל   מרכזת מחזור מסחר ער, שבו היא נסחרת בשינויים קלים.

בצד השלילי של ת"א 35, המניות הדואליות של אופקו   ולייבפרסון   נחלשות בכ-1.5%-1%, ומניות בזן  ועזריאלי  יורדות בשיעורים דומים.

עוד במסחר, חברת ארקו  דיווחה כי חתמה על עסקה לרכישת פעילות של הפצת דלקים בארה"ב תמורת כ-400 מיליון דולר, ומנייתה קופצת בכ-5%.

מניית אנלייט  מטפסת בכ-3% בהמשך לעלייה של כ-4.5% שהציגה אתמול, כל זאת במחזורי מסחר גדולים מהרגיל. ברקע למסחר, חברת האנרגיה הודיעה אתמול כי היא "מנהלת מו"מ מתקדם לחתימה על הסכם כוונות" למימון פרויקט רוח שלה בספרד, דיווחה על מו"מ "לרכישת מלוא הזכויות בפרויקט אנרגיית רוח במזרח אירופה", וכן עדכנה כי היא בוחנת אפשרות לגיוס הון באמצעות הנפקה לציבור.

גם מניית כלל ביטוח  ממשיכה לרכז מחזורי מסחר ערים על רקע הנפקת המניות שביצעה, ומתחזקת התחזקה בכ-1%.

מניית ישראל קנדה  נחלשת בכ-2%, אחרי זינוק של 10% שרשמה אתמול אחרי שהחברה דיווחה על רכישתה הצפויה של חברת מנרב פרויקטים . מניית מנרב פרויקטים נסחרת היום בשינויים קלים, אחרי שהתחזקה בכ-3% אתמול, ומניית בעלת השליטה בה, מנרב אחזקות , נסחרת בשינויים מתונים אחרי קפיצה של כ-7% אתמול.

מניית פלוריסטם   קופצת בכ-10%, אחרי שאתמול עלתה בכ-7% בהמשך להודעתה על השלמת גיוס 75% ממטופלים בניסוי שהיא מקדמת.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית. 

11:00

המסחר בת"א מתנהל בעליות קלות, כשמדד ת"א-35 נסחר סביב רמת הפתיחה, ת"א-125 עולה ב-0.1% ות"א-90 מטפס ב-0.4%.

מדד הנפט, שפתח את המסחר בירידות של 0.8%, נסחר כעת בעלייה של 0.5%. דלק קידוחים  וקבוצת דלק  בולטות בעליות במדד ת"א-35, ומתחזקות ב-1.2%. 

מדד הבנקים בולט נגד המגמה ומאבד 0.5%, וירידות נרשמות במניות כל חמשת הבנקים הגדולים. 

מניית קרסו  מטפסת בכ-4%, אחרי שהודיעה כי היא רוכשת את קבוצת קל אוטו.

מניית ישראל קנדה  מאבדת קרוב ל-2%, לאחר שאתמול זינקה ב-10% בעקבות פרסום כי החברה רוכשת יחד עם האחים נקש את מנרב פרויקטים ב-550 מיליון שקל. מניית בעלת השליטה מנרב  עולה היום ב-2.8%, ומנרב פרויקטים  מוסיפה 0.3%.

את העליות במדד מובילה גזית גלוב , שמתחזקת ב-2.5%. אתמול פורסם כי כלל ביטוח  תעמיד הלוואה של מיליארד שקל לגזית גלוב, וכי מגדל  תלווה 600 מיליון שקל לחברת הבנייה אזורים 

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר ביציבות, עם שינויים מינוריים במדדים המובילים. מניות סקטור הגז והנפט נסחרות על רקע החלטת ביהמ"ש אמש לעצור את הרצת אסדת הגז לוויתן. לבקשת המדינה, הדיון בהרצת האסדה הוקדם להיום.

מניית שופרסל  נסחר ללא שינויים מהותיים. היום נודע כי הרשת ממזגת לתוכה את רשת הפארם Be, שנתיים לאחר שרכשה אותה. 

06:00

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר כשעל מניות הגז עלולה להכביד החלטתו הדרמטית אמש של בית המשפט המחוזי בירושלים, שעצר את הרצת אסדת הגז לוויתן. בהחלטה זמנית אסר בית המשפט על חברת נובל אנרג'י לקיים באסדת לוויתן "פעילות הכרוכה בפליטת גזים", כאשר הדיון בעתירת הארגונים הירוקים ושש המועצות הסמוכות למיקום האסדה, יתקיים ביום ראשון הקרוב. בהחלטתו כתב השופט אלי אברבנאל כי ההחלטה התקבלה מאחר שלא הופרכה טענת העותרות כי השהיית ההחלטה בבקשה עלולה לגרור לנזק בלתי הפיך לבריאות הציבור.

בוול סטריט נרשמו אתמול (ג') עליות קלות, שהביאו ליום נוסף ברצף של שיאים חדשים: מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו בכ-0.1%, ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי בעלייה של 0.03%.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.3%, לייבפרסון עם פער שלילי של 0.8% וטבע עם פער שלילי של 0.4%. עם פער חיובי חוזרות אורמת, פריגו וטאוור, שלושתן עם פער של כ-0.5% וכיל עם פער חיובי של 0.7%.

אתמול ננעל המסחר בת"א בירידות: מדדי ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 ירדו בכ-0.3%. מדד הביטוח ירד ב-2%, מדד הנפט והגז ירד ב-1.6%. מדד הבנקים עלה ב-1.1%. יום המסחר התנהל בנטייה שלילית ובמחזור מסחר נמוך יחסית, בדומה למאפיין את ימי המסחר האחרונים. 

אמש באירופה הסתיים המסחר בעיקר בירידות שערים: בפרנקפורט ירד מדד דאקס ב-0.9%, בפריז איבד הקאק 0.4%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-0.7%. בלונדון עלה הפוטסי ב-0.1%. הליש"ט הבריטית איבדה יותר מ-1% מול הדולר על רקע הדיווח כי ממשל ג'ונסון צפוי לדחות את האפשרות להארכת תקופת המעבר לפני הברקזיט. הדבר מגביר את הסיכון כי בריטניה תסיים את תקופת ההסתגלות ללא הסכמים תקפים, ולכן יהיה מדובר בסוג של "יציאה חד-צדדית", שמהווה איום כלכלי על המדינה ועל האיחוד האירופי.