הבורסה בת"א | סיקור שוטף

טבע ופריגו הובילו את עליות השערים בת"א; מדד הביומד קפץ ב-2.4%, אקסלנז קפצה ב-60%

דמרי במו"מ לרכישת דוניץ, ושתי המניות מזנקות • אקסלנז חתמה על הסכם מיזוג עם חברה אמריקאית • סומוטו מוכרת את פעילות הפצת האפליקציות לצביקה בארינבוים • מזרחי טפחות נחלשה לאחר הדיווח על עזיבת המנכ"ל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בתל אביב ננעל בעליות של סביב ה-1% על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים. טבע  זינקה ב-6.88%, אקסלנז  טסה ב-60% לאחר הדיווח על מיזוג עם חברה אמריקאית.

אשטרום נכסים עלתה ב-4.2%, אשטרום קבוצה זינקה ב-5.5%. מנגד, סלקום צנחה בכ-4.5% כנגד המגמה.

15:15

המסחר בת"א ממשיך להתנהל בעליות שערים נאות, אחרי שאתמול הסתיים המסחר בכיוון הפוך. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם. שינוי הכיוון במגמת המסחר בשוק המקומי נרשמה בהשפעת שינוי הכיוון הצפוי במסחר בארה"ב, זאת בין היתר על רקע דיווחים שלפיהם הממשל הסיני עשוי לנקוט צעדים נוספים לתמוך בכלכלה הסינית, שנפגעה בצורה ניכרת מהתפשטות וירוס הקורונה. בשלב הנוכחי, כך נראה, המשקיעים מביעים אמון גבוה יחסית ביכולתם של מתווי המדיניות לשמור מפני נפילת חברות בעקבות השפעת הווירוס, אחרי שאתמול הודעתה של ענקית הטכנולוגיה אפל על האטה צפויה במכירות העלתה את רף החששות.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו היום בסקירתם השבועית, כי "שוקי המניות מצליחים לעלות בסך הכול למרות משבר הקורונה, שבאופן טבעי גורר חשש לפגיעה בשרשרת היצור העולמי, בביקוש העולמי, בסקטור התיירות והטיסות העולמי, ועשוי לפגוע ברווחיות של חברות רבות".

עוד הוסיפו באקסלנס, כי "אחד החששות הגדולים של משקיעים ל-2020 קשור לבחירות המתקרבות בארה"ב ובאופן ספציפי בכך שייבחר מועמד שיבטל את רפורמת הנשיא דונלד טראמפ להפחתת מסי החברות. לכן, כשבסקרים האחרונים, לאחר תהליך ההדחה שנכשל לטראמפ, הולכים ועולים בעקביות הסיכויים לבחירתו המחודשת, יש הטוענים שהסקרים הללו מעודדים את המשקיעים, מורידים מפרמיית הסיכון בשוק ומאפילים על ההשפעות השליליות של משבר הקורונה".

בצד החיובי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של טבע   ופריגו   מתחזקות בכ-4%-3%. ברקע למסחר בטבע, החברה קיימה הבוקר מפגש עיתונאים, שבו התייחס בין היתר מנכ"ל החברה, קאר שולץ, להמשך פעילותה.

עוד בין העולות במדד המוביל, מניות פתאל החזקות  ושיכון ובינוי  מתחזקות בכ-3%, ועליות דומות רושמת מניית החברה לישראל , אחרי שסבלה מחולשה מוקדם יותר השבוע.

מניית מזרחי טפחות  מאבדת כ-1.5%-1%, כשברקע למסחר היום הודיע מנכ"ל הבנק, אלדד פרשר, על רצונו לפרוש מהתפקיד.

עוד במסחר, מניית אשטרום נכסים  מרכזת מחזור מסחר גדול במיוחד, ועולה בכ-3%, ללא דיווח מצד החברה.

גם מניית דמרי  מרכזת עניין וקופצת ביותר מ-4% במחזור מסחר גדול מהרגיל. ברקע למסחר, החברה עדכנה על מו"מ שהיא מנהלת לרכישת חברה בתחום הייזום, וככל הידוע מדובר בדוניץ , שמנייתה נהנית מעליות של כ-7%.

החברות סלקום   ואלקטרה צריכה  עדכנו על מכירת החזקותיה של אלקטרה צריכה בגולן טלקום לידי סלקום. מניית סלקום צונחת בכ-5% וזו של אלקטרה צריכה מאבדת כ-2.5%.

חברת סומוטו  דיווחה על חתימת הסכם למכירת מגזר האפליקציות שלה בתמורה העשויה להגיע לכ-34 מיליון דולר. מנייתה קופצת בכ-15%.

חברת אקסלנז ביוסיינס  עדכנה כי היא צפויה לחתום על הסכם מיזוג עם חברה אמריקאית "שתרכוש את כל מניות החברה ב-6.1 שקלים למניה". מנייתה מזנקת בכ-58% ומתקרבת למחיר העסקה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות. אג"ח דוניץ  קופצות בכ-6%-5%. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה שלילית.

12:45

מניית בנק מזרחי טפחות  מרכזת מחזור מסחר גדול ומאבדת כ-1%, לאחר הדיווח על עזיבת המנכ"ל, אלדד פרשר. עליות נרשמות היום בכל יתר מניות הבנקים הגדולים, והמדד הענפי מתחזק ב-0.4%.

מתחזקות העליות המניית טבע  , והיא מזנקת בקרוב ל-4%. מנגד מתחזקות הירידות במניית סלקום  , שנחתכת ב-2.5%.   

12:00

המדדים המובילים בבורסת ת"א מטפסים סביב 0.7%. את העליות במדד המוביל מובילות מניות פריגו   וטבע   שמטפסות בקרוב ל-3%, וזאת כשברקע דברים שאמר היום מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים של החברה. מניית אלקטרה  בולטת אף היא בעלייה של 2.5%, ואלקטרה צריכה  רושמת ירידה קלה, כשברקע העסקה למכירת החברה הבת של אמ"צ, גולן טלקום, לידי סלקום  , שמנייתה מאבדת כ-1.3%.

עוד במסחר, מניית סומוטו  קופצת יותר מ-15% במחזור גדול על רקע מכירת פעילות הפצת האפליקציות לצביקה בארינבוים. 

מניית כיל   מתחזקת בכ-1%. החברה דיווחה היום על רכישת חברה אמריקאית בתחום הפתרונות החקלאיים.

מניית אינטרקיור  מזנקת בכ-5%, לאחר שהודיעה היום כי תקצור צמחים ראשונים במסגרת הסכם עם חוות קנאביס במחוז חיפה.  

10:00

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר בעליות שערים של כ-0.5% במדדים המובילים.

מניית סומוטו  מזנקת בכ-19% לאחר הדיווח על מכירת פעילות האפליקציות לחברה בשליטת צביקה בארינבוים.

את העליות במדד ת"א-35 מובילות מניות טבע   ופריגו   שמטפסות בכ-2%. מניית אלקטרה  עולה בכ-1.5%.

מן העבר השלילי בולטת מניית טאואר שמאבדת יותר מ-1%. אתמול פרסמה החברה דוחות מאכזבים.

9:15

חברת סומוטו  דיווחה הבוקר כי היא מוכרת את פעילות האפליקציות לחברה בשליטת צביקה בארינבוים בסכום של עד 34.3 מיליון דולר. על-פי ההסכם, עם השלמת העסקה ולאחר קבלת התמורה מהרוכש, קופת המזומנים נטו של סומוטו תעמוד על כ-29.5 מיליון דולר, והחברה, במועד השלמת העסקה, תכריז מהו היקף הדיבידנד שיחולק לבעלי המניות. סומוטו תמשיך להחזיק בפעילות הווידיאו והאודיו.

06:10

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') בהמשך לירידות שרשמו אתמול המדדים המובילים בתל אביב וברחבי העולם. אמש הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות של מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 שאיבדו 0.6% ו-0.3%, בהתאמה, ובעלייה סמלית של מדד נאסד"ק לקראת הסיום, 0.02%, שהספיקה לו כדי לגרד עוד שיא חדש.

אתמול התגברו שוב חששות המשקיעים לגבי ההשלכות השליליות האפשריות של התפשטות נגיף הקורונה. במוקד עמדה ענקית הטכנולוגיה אפל, שפרסמה אזהרה על כך שתחמיץ את תחזית ההכנסות הרבעונית שלה בעקבות השפעות הנגיף.

במקביל לירידות בשוקי המניות, מחיר הזהב חצה אמש (ג') את רף 1,600 דולר לראשונה מאז 2103. מחיר הזהב למסירה באפריל עלה ב-1.4% ונסגר ברמה של 1,603.5 דולר לאונקיה.

המניות הדואליות במדד ת"א 35 צפויות לספק לו מעט תמיכה, כשפריגו שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 2.1%, טבע עם פער חיובי של 1.6% ואיי.אפ.אפ וכיל עם פער חיובי של כ-0.7%.

אתמול התנהל יום המסחר בתל אביב בירידות שערים משמעותיות ובסיומו מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 125 נחלש ב-0.75%, ומדד ת"א 90 איבד 0.45%. מדדי הטכנולוגיה והבנקים ירדו בכ-1%.

הודעת אפל והחשש מנגיף הקורונה הביאו לירידות שערים גם בבורסות אירופה. בפרנקפורט מדד דאקס איבד אמש 0.8%, בלונדון מדד פוטסי 100 ירד ב-0.7% ובפריז מדד קאק 40 נחלש ב-0.5%. מדד יורוסטוקס 600 הכלל אירופי נחלש ב-0.5%.