נעילה שלילית בת"א: מדד הבנקים צנח ב-3.5%, דלק איבדה יותר מ-10%

מדד ת"א 35 איבד 1.5%, ת"א 90 ירד ב-2.2% • בונוס ביוגרופ זינקה ב-30% במחזור ענק, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מעודדות בניסוי לטיפול בדלקת ריאות חריפה • מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל

מפעל ההתפלה שורק / צילום: איל יצהר, גלובס
מפעל ההתפלה שורק / צילום: איל יצהר, גלובס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מסביר מדוע לדעתו ארה"ב היא המקום המעניין כיום להשקעה | דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי » 

17:27

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בירידות בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם מעבר לים. מדד ת"א 35 איבד 1.5%, ת"א 90 ירד ב-2.2%, ומדד הבנקים איבד 3.5%.

מניית לאומי  ופועלים  איבדו כ-4.5% כ"א, טאואר  עברה לירידות ואיבדה 1.3% מערכה לאחר פרסום הדוחות מוקדם יותר היום, בונוס ביוגרופ  זינקה בכ-30.7% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מעודדות בניסוי לטיפול בדלקת ריאות חריפה, דלק צנחה בכ-11%.

15:15

ירידות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. לייבפרסון  רושמת עלייה חדה במחזור ער. 

גם טאואר  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון היום. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות המגמה חיובית. 

14:10

נמשכות הירידות בבורסה. מניות הקנאביס, ביניהן אינטרקיור , טוגדר  וקנביט, מזנקות. זאת, לאחר ששר הכלכלה אלי כהן חתם היום על הצו המאפשר יצוא חופשי של מוצרי קנאביס רפואי. הצו ניתן עבור מוצרים מסויימים העומדים בתקני משרד הבריאות. 

13:05

מתמתנות הירידות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-810 מיליון שקל. בונוס ביוגרופ  מזנקת בכ-30% במחזור ענק לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מעודדות בניסוי לטיפול בדלקת ריאות חריפה. 

מניית קרסו  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה כי היא פועלת להשלמת  העסקה לרכישת קבוצת "קל אוטו".

חברת אלמור חשמל  דיווחה היום על חתימת הסכם לביצוע עבודות בהיקף של עד ל-141.6 מיליון שקל כחלק מפרויקט להקמת חוות שרתים בהר החוצבים בירושלים של קבוצת רד-בינת. 

12:10

נמשכות הירידות בבורסה בתל אביב. מדד הבנקים יורד ביותר מ-2% לאחר פרסום דוח הפיקוח על הבנקים בצהריים, העוסק בהשפעת משבר הקורונה על המערכת הבנקאית בישראל. 

מניית כלל ביטוח  נסחרת בירידה. רונן אגסי, שהיה מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל החברה, הודיע היום ליו"ר כלל ביטוח כי "בהמשך להסכמה איתי לגבי מועמדותו לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח אם וככל שתפנו אלי בצורה רשמית הריני לעדכן כי בנסיבות שנוצרו איני מסכים להיות מועמד ולפיכך ככל שיש לכם תוכניות למינוי מנכ"ל חדש אל תקחו אותי כאופציה". 

אל על  הגיבה היום לדרישות האוצר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וטוענת כי דרישות אלה אינן ישימות, ומטרתן לשלוח את החברה לפירוק.  "אמש בשעת לילה מאורחת קיבלנו מסמך בו הערים האוצר דרישות נוספות בלתי ישימות, שכל מטרתן לשלוח את אל על לפירוק", כך במכתב. 

11:05

ירידות בבורסה, במקביל לחולשה בבורסות אירופה. מניות הבנקים יורדות ביותר מ-2% בממוצע לקראת פרסום דוח הפיקוח על הבנקים היום בשעות הצהריים.

בירידות בולטות מניות דיסקונט , לאומי , פתאל החזקות , באטמ, הכשרת הישוב ונייר חדרה. מחזור המסחר מסתכם בכ-390 מיליון שקל. 

האגח של סטרוורד ווסט מזנקת לאחר שקבוצת נמדר פרסמה הצעה לרכישת נכסי החברה. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח הבוקר במגמה שלילית, לאחר ירידות חדות שנרשמו אתמול בוול סטריט. 

מניית תדיראן רושמת עלייה חדה לאחר הדוחות שפרסמה החברה הבוקר. עוד בולטות בעליות מניות לייבפרסון  ואיסתא. 

מנגד, ירידות חדות נרשמות במניות קבוצת דלק , איי.אפ.אפ ואודיוקודס. 

09:25

בשוק המטבעות נסחרים הדולר והאירו בעלייה קלה מול השקל, הדולר סביב 3.515 שקלים והאירו ברמה של כ-3.817 שקלים. 

חברת תדיראן הולדינגס , הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, והציגה צמיחה של 6.4% במכירות ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-184 מיליון שקל. השורה התפעולית של תדיראן הצביעה על קפיצה של 59% ברווח שהגיע לכ-21 מיליון שקל ברבעון, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-17.1 מיליון שקל, קפיצה של 125% לעומת הרבעון המקביל.

06:05

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הירידות החדות שנרשמו אתמול בשלב הנעילה בוול סטריט. בדקות המסחר האחרונות בניו יורק עברו המדדים המובילים לירידות חדות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.8%, נאסד"ק ומדד S&P 500 איבדו 2% כל אחד.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 4.34%, אורמת עם 2.68%, טבע עם פער של 2.14 ופריגו עם 1.32%. לייבפרסון חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 3.5%.

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות. 

אתמול הסתיים המסחר בתל אביב בירידות במדדים המובילים: מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 125 איבד 0.6% ומדד ת"א 90 נחלש ב-1%. מבין המדדים הענפיים בלטו בירידות של יותר מ-2% מדד הבנקים שירד ב-2% ומדד ת"א נדל"ן שאיבד 2.3%. מדד הביטוח ומדד הפיננסים נחלשו ב-1.8% ומדד הנפט והגז איבד 1.4%. בצד החיובי, מדד הביומד עלה ב-2.1% ומדד הטכנולוגיה התחזק מעט ב-0.3%.

ההצבעה של מחזיקי אג"ח קבוצת דלק, על הצעת החלטה להעמיד את יתרת החוב כלפיהם לפירעון מיידי, נדחתה ליום חמישי. מטעם ילין לפידות נמסר, כי "ההצעה החדשה של החברה דווחה בשעה 14:30. כדי לשקול לעומק וברצינות את ההצעה ביקשנו דחייה טכנית של כמה שעות".

אמש (ג') באירופה , פוטסי 100 עלה ב-0.9%, קאק 40 איבד 0.4% ומדד דאקס איבד 0.1%.