למרות הזינוק בוול סטריט, תל אביב ננעלה בירידות קלות

ת"א 35 ירד ב-0.25%, ת"א 125 איבד 0.33%, ות"א 90 נחלש ב-0.74% •  עונת הדוחות בעיצומה: אלקטרה צריכה רשמה זינוק של 69% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-27 מיליון שקל • פז רשמה הפסד נטו של 125 מיליון שקל כתוצאה מנפילת מחיר הנפט

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


ראלי בשווקים: שוקי המניות ממשיכים להתנתק מהכלכלה הריאלית; וגם, ההצהרות מהכינוס השנתי של הקונגרס הסיני בצל מלחמת הסחר והחרגה מהמסחר בארה"ב | דו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

17:25

הזינוק בפתיחה בוול סטריט לא עזר לבורסת תל אביב להתאושש מהירידות. מדד ת"א 35 ירד היום (ג') ב-0.25%, מדד ת"א 125 איבד 0.33%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.74%. מדד הנפט והגז ירד ב-1.57%, מדד הביטוח איבד 1.54%, ומדד הנדל"ן נחלש ב-1%.

15:15

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל בנטייה שלילית כעת, עם שינויים מתונים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט.

ברקע למסחר, המשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בעולם על רקע התמודדות המדינות עם השלכותיה של התפשטות וירוס הקורונה, ומנסים להבין לגבי ההשלכות הכלכליות של מצב הדברים הנוכחי.

מנתוני בורסת תל אביב שפורסמו לסיכומו של חודש מאי, עולה כי בסיכום חודשי מדד ת"א-35 התחזק בכ-2%, ומתחילת השנה נחלש בכ-14%. בבורסה ציינו כי מדד הדגל "הושפע מעליית המניות הדואליות, ובראשן טבע ונייס, שעלו בכ-12% ומנגד מירידת מניות הבנקים". זאת, לפי הבורסה, על רקע פרסום דוחותיהן הכספיים של החברות לרבעון הראשון של 2020, שבהם הציגו "ירידה ברווחיות בשל הגידול בהפרשות להפסדי אשראי". עוד ציינו בבורסה את ניירות הערך של חברות חיפושי הגז והנפט, "שירדו בשיעורים חדים".

בצד השלילי של המדד, מניית בזן נחלשת ב-4%-5%, על רקע פרסום דוחותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון של השנה. עוד על רקע פרסום דוחות כספיים, מניית מיטרוניקס קופצת בכ-6%, ומנגד מניית פמס  צונחת. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות המגמה מעורבת. 

14:10

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות שנחלשו ככל שהתקדם המסחר. ברקע: החוזים העתידיים בניו יורק מאותתים על עליות של 2% בפתיחתה המסחר.

מדד ת"א 35 מטפס ב-0.4%, ת"א 90 עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים מוסיף 0.6% לערכו. 

חילן  מזנקת ב-5%, דלק קבוצה  ב-6%, אלביט מערכות  עולה ביותר מ-3% לאחר פרסום הדוחות מוקדם יותר הבוקר. 

בזן  צונחת ב-4.7% לאחר הדוחות כאשר קריסת הנפט העבירה את החברה להעמיק את ההפסד ברבעון הראשון. 

מיטרוניקס  מזנקת לאחר הדוחות.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-900 מיליון שקל.

13:00

עליות קלות בבורסה, במקביל למגמה חיובית באירופה וצפי לעליות חדות עם פתיחת המסחר בוול סטריט.

לירן לובלין, מנהל מחלקת מחקר בבית ההשקעות IBI מציין בתגובה לדוחות שחברת בזן  פרסמה הבוקר כי "תוצאות הרבעון היו חלשות מאוד נוכח ההשפעות החדות של נגיף הקורונה על הביקושים וחומרי הגלם. הרבעון השני וחודש אפריל במיוחד ספגו את מרבית הירידה בביקושים כשהמרווחים השליליים ביוני לא מבשרים בשורות טובות לתוצאות הרבעון השני. נציין כי ככל שהיציאה מהמשבר תמשך ולא ניתקל בגל שני הצפי הוא לחזרה כמעט מלאה של הביקושים במחצית השניה של 2020. את מרבית הסיכון של הרבעון הראשון והשני גילמנו במודלים בהעלאת שיעור ההיוון כבר בתוצאות השנתיות שפורסמו בחודש מרץ ועל כן אנו שומרים על מחיר היעד של 1.5 שקל למניה והמלצת תשואת יתר".

10:00

המגמה החיובית בבורסה נמשכת עם פתיחת המסחר, ברקע לעליות בבורסות מסביב לעולם ובחוזים על מדדי וול סטריט. המסחר מושפע גם מהדוחות הכספיים של החברות לרבעון הראשון. 

עליות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק, אשטרום נכסים , אלביט מערכות , פתאל החזקות  ומיטרוניקס. 

08:30

בזן  דיווחה על מעבר להפסד נקי של 146 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, לעומת רווח של 68 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד תפעולי של 163 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 102 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לפי הדוחות, מרווח אורל רויטרס ומרווחי בלומברג אורל ואזרי ממוצעים לרבעון הראשון לשנת 2020 הינם כ-1.9 ,3.1 ו-3.6 דולרים לחבית, בהתאמה. מרווח הזיקוק המנוטרל של החברה צפוי לעמוד במחצית השנייה של 2020 על כ-5.7 דולרים לחבית.

07:40

אלקטרה צריכה  רשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה של 4.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-643 מיליון שקל. העלייה מיוחסת לגידול במחזור המכירות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במגזר תקשורת סלולרית שקוזזה מקיטון במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כך לפי הדוחות שפרסמה הבוקר החברה לבורסה. הרווח התפעולי עלה ב-23% ל-45 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי זינק ב-69% ל-27 מיליון שקל ברבעון הראשון.

פז  דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון מהם עולה כי הירידה החדה במחירי הנפט הובילה להפסד נטו (לפני מס) של 125 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-8 מיליון שקל בלבד לעומת רווח של 68 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי המדווח הסתכם ב-97 מיליון שקל לעומת רווח של 85 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו אתמול ועל רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2020.

שגריר  דיווחה אתמול (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון ולפיהם החברה עברה להפסד תפעולי של 865 מיליון שקל. השחיקה ברווח התפעולי נרשמה משחיקה ברווח הגולמי ומעלייה בהוצאות התפעוליות בעיקר במגזר שיתוף והשכרת רכבים. כמו כן, נרשמה ירידה של 14.7% ב-EBITDA לעומת הרבעון המקביל אשתקד וזו הסתכמה ב-5.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. 

סנו  סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של 14% בהכנסות ל-482 על רקע עלייה במחזור המכירות של כל מגזרי הפעילות. בשורה התחתונה, הרווח הנקי קפץ בכ-14% ל-47.3 מיליון שקל.

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס, הותיר את המלצת "תשואות שוק" למניית מבנה בעקבות הדוחות, במחיר יעד של 7.8 שקל. לדבריו, "החברה נסחרת במחיר הקרוב מאוד לשווי המתקבל מהתרחיש השמרני שלנו ושיעור היוון של 9.1%, כאשר רוב החברות בענף גם הן נסחרות בשווי הקרוב לזה המתקבל על ידי שימוש בתרחיש זה. החברה מעריכה כי השפעת הסגר היא פגיעה של כ-18 עד 25 מיליון שקל בהכנסות. כיוון שתרחיש הבסיס שלנו כולל השפעה של מיתון כבר השנה, התחזית שלנו נמוכה משמעותית ביחס לתחזית של החברה. להערכתנו, תחזית זו היא מאפשרת להשוות בין שווי החברות בענף בשימוש בתרחיש שמרני וזהה המתחשב בהבדלים בין הפגיעה הצפויה בסקטורי הנדל"ן השונים".

היום ידווחו החברות: אלביט מערכות, אבוג'ן, מטריקס, מג'יק, הבורסה לני"ע בתל אביב, בזן וחברת הקנאביס פנאקסיה.

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ברמה של 0.1%. חטיבת המחקר העלתה מעלה את התחזיות וזאת בנחה כי לא יהיה גל תחלואה נוסף. לדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות: "למרות שהפעילות הכלכלית חזרה מהר משציפה, בנק ישראל שומר תחמושת להמשך. בהודעת הריבית בנק ישראל חיזק את ההכוונה קדימה של תמיכה בתנאים מוניטאריים ובכלכלה עד אשר משבר הקורונה יהיה מאחורינו.

"להערכתנו, לאור פתיחת הפעילות הכלכלית באופן מהיר יחסית ומוקדם מהציפיות - בנק ישראל דיבר על יוני בתחזיות, הפחתת ריבית נראית לנו פחות סבירה אך האופציה על השולחן במצב של החמרה בפעילות הכלכלית", אמר גרינפלד.

אתמול במסחר בבורסה בתל אביב מדד ת"א 35 טיפס ב-0.8%, ומדד ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי. אתמול פורסם האומדן הראשוני לתוצר של המשק ברבעון הראשון של 2020 ולפיו המשק צפוי להתכווץ ב-7.1% - מתחת להערכות של השוק להתכווצות של 13%.