בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות לאחר הודעת הריבית של הפד: קודאק טסה ב-320%

הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ורמז על תמיכה נוספת בשווקים • יצרנית השבבים AMD זינקה לאחר הדוחות הטובים שפורסמו אמש לאחר הנעילה • בואינג דיווחה על הפסד של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השני • קודאק זינקה בהמשך לזכייתה בהלוואה ממשלתית כדי להאיץ ייצור של תרופה נגד קורונה

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בעליות בהמשך להודעת הריבית של הפד, שהותיר את הריבית ללא שינוי ברמה האפסית, ורמז על תמיכה נוספת הדרושה לשווקים הפיננסים, גם מצד הפד וגם מצד הקונגרס.

מדד S&P 500 עלה ב-1.2%, הדאו ג'ונס טיפס בכ-1% ומדד הנאסד"ק עלה ב-1.4%.

הזהב המשיך לטפס גם הערב לשיא נוסף ברמה של 1,955.9 דולר לאונקייה. הנפט עלה ב-0.5% ל-41 דולר לחבית.

מניות הטכנולוגיה אפל , פייסבוק , אמזון  ואלפאבית  - החברה האם של גוגול - נסחרו על רקע השימוע שנערך למנהלי החברות הללו בקונגרס.

קודאק זינקה ב-318% בהמשך לזכייתה בהלוואה ממשלתית כדי להאיץ ייצור של תרופה נגד קורונה. בכך המניה השלימה זינוק דו יומי של מאות אחוזים.

21:00

המדדים המובילים בוול סטריט מתחזקים ביותר מ-1% בהמשך להודעת הריבית של הפד. הפד הותיר את הריבית ברמה של 0.25%, כפי שצפו הכלכלנים בשוק. 

20:20

מניותיהן של ענקיות הטכנולוגיה גוגל , אמזון , אפל  ופייסבוק  נסחרות על רקע השימוע שנערך בשעה זו למנכ"לים שלהן בפני הקונגרס האמריקאי. 

בקרב מניות הדאו ג'ונס, איביי ואינטל מאבדות 2.3% כ"א, הארלי דווידסון יורדת ב-2%, אמג'ן מאבדת 3%, ג'נרגל אלקטריק יורדת בכ-4%. מנגד, גאפ מזנקת ב-8%, AMD מזנקת ב-12% לאחר הדוחות הטובים, סטארבקס קופצת בכ-4% לאחר הדוחות.

19:00

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות קלות לקראת הודעת הריבית של הפד הערב.

באירופה ננעל המסחר בירידות מלבד הקאק שטיפס ב-0.6%. הדאקס הגרמני השיל 0.1%, מדריד איבדה 0.6%, ומדד הפוטסי הבריטי  ננעל ללא שינוי מהותי.

ג'נרל מוטורס  נסחרת בהמשך לדוחות לאחר שדיווחה על הפסד של 50 סנט למניה - נתון טוב לעומת התחזיות שצפו הפסד עמוק יותר של 1.77 דולרים למניה. עם זאת, ההכנסות נפלו מתחזיות השוק בצל משבר הקורונה.

למונייד  הישראלית ממשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול בכ-7%, וזאת לאחר שגולדמן זאקס, שליווה את ההנפקה שלה כחתם לפני כחודש, באופן חריג המליץ אתמול על מכירת המניה, וקבע לה מחיר הוגן של 44 דולר, לאחר שנשקה לרמה של 90 דולר מוקדם יותר החודש.

אמש לאחר הנעילה בוול סטריט איביי  הציגה דוחות טובים לרבעון השני של 2020, עם הכנסות של 2.87 מיליארד דולר, מעל תחזיות השוק להכנסות של 2.79 מיליארד דולר. הרווח למניה עלה גם הוא על התחזיות והסתכם ב-1.08 דולרים למניה, לעומת הצפי לרווח של 1.05 דולרים למניה. אם לא די בכך, איביי סיפקה תחזית חזקה להמשך השנה.

חברת השבבים אדוונס מיקרו דיוויס  תרכז עניין לאחר הדוחות שפרסמה אמש לאחר הנעילה, ושהקפיצו את מנייתה בכ-8% במסחר המאוחר. הכנסותיה הסתכמו ב-1.93 מיליארד דולר - מעל לתחזיות השוק להכנסות של 1.86 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-18 סנט - 2 סנט מעל לתחזיות. בנוסף, העלתה החברה את תחזית ההכנסות לשנה כולה.

ויזה עקפה אמש את התחזיות לרבעון השני עם הכנסות של 4.84 מיליארד דולר, לעומת התחזיות של 4.82 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.06 דולרים - מעל לתחזיות שצפו רווח למשניה של 1.03 דולרים.

סטרבאקס פרסמה עם סיום המסחר אתמול גם היא את הדוחות הרבעוניים, ורשמה הכנסות של 4.2 מיליארד דולר - מעל לתחזיות השוק של 4 מיליארד דולר.

קודאק זכתה באישור לקבלת הלוואה ממשלתית כדי להאיץ את ייצור של תרופות, כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". החברה קיבלה הלוואה של 765 מיליון דולר במטרה להגביר את הייצור המקומי של תרופות כחלק מניסיונותיו של ההממשל בארה"ב להפחית את התלות ביצרניות תרופות זרות. מנייתה מזנקת בכ-300% לאחר שזינקה מוקדם יותר ביותר מ-500%, ובכך משלימה זינוק של 1,800% ביומיים.

18:15

רכבת הרים במנייתה של קודאק. לאחר 9 הפסקות מסחר בשל תנודתיות חריפה, קודאק מזנקת כעת ב-330% "בלבד", וזאת לאחר שזינקה מוקדם יותר ביותר מ-500% על רקע הדיווח על אישור לקבלת הלוואה ממשלתית כדי להאיץ ייצור של תרופות. חברת הצילום לשעבר שהיתה על סף פשיטת רגל, נהנית כעת מההסבה שעשתה, כאשר כבר היום קודאק מייצרת אלכוג'ל ומסכות חד פעמיות והיא נערכת לייצר רכיבים לתרופות גנריות, כולל התרופה לטיפול במלריה הידרוקסיכלורוקווין, שהשנשיא טראמפ נטל ואמר כי רופאים ממליצים עליה נגד קורונה.

17:36

שוב נעצר המסחר במניות קודאק כאשר ממתן תנדה הופעל לאחר זינוק של 447% במניה.

17:23

המסחר במנייתה של קודאק הופסק לאחר זינוק של 350%, בהמשך לזינוק של 200% בשישי האחרון, וזאת בהמשך לדיווח על אישור לקבלת הלוואה ממשלתית כדי להאיץ ייצור של תרופות, כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". חברת הצילום לשעבר שעשתה הסבה לייצור תרופות, קיבלה הלוואה של 765 מיליון דולר במטרה להגביר את הייצור המקומי של תרופות כחלק מניסיונותיו של ההממשל בארה"ב להפחית את התלות ביצרניות תרופות זרות.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות על רקע מבול דוחות לרבעון השני של השנה, ולקראת הודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל).

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.2%, הנאסד"ק מטפס ב-0.8% ומדד S&P 500 מוסיף 0.5% לערכו.

14:35

בואינג  דיווחה על הפסד של 2.4 מיליארד דולר ברבעון השני והודיעה כי היא מאטה את ייצור המטוסים על רקע מגפת הקורונה שפגעה קשות בביקושים לטיסות בעולם. 

14:15

חקירת ההגבלים העסקיים של ועדת השיפוט של בית הנבחרים האמריקאי נגד ענקיות הטכנולוגיה, מגיעה לנקודת השיא שלה: היום יתייצבו המנכ"לים של ארבע מענקיות הטכנולוגיה - טים קוק מאפל, סונדר פיצ'אי מגוגל, ג'ף בזוס מאמזון ומארק צוקרברג מפייסבוק - לשימוע בוועדה שצפוי להימשך יום שלם. המנכ"לים יתנו עדויות ויצטרכו להגן על עצמם מול שאלות בנוגע להתנהגות אנטי-תחרותית של החברות שלהם. בגלל הקורונה, הם ישתתפו בדיון באופן וירטואלי, אך עדיין מדובר באירוע היסטורי, שבו ארבעה מהאנשים החזקים בעולם צפויים לחלוק במה לראשונה.

13:00

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות. 

הזהב ממשיך לטפס ומתחזק ב-0.4% לרמה של 1,953 דולר לאונקיה. 

במסחר המוקדם בניו יורק רשמת פייסבוק  עלייה קלה לקראת פרסום דוחותיה היום לאחר סיום המסחר. עליות נרשמות גם במניות אפל  וטסלה 

10:25

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת הבוקר, כשברקע ממשיכים המשקיעים לעקוב אחרי הדיווחים בנוגע למגפת הקורונה ופרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות. 

הזהב ממשיך לטפס ומתחזק ב-0.6% לרמה של 1,958 דולר לאונקיה, הנפט נסחר ביציבות.

בנק ברקליס דיווח הבוקר על רווח של 695 מיליון ליש"ט בחצי הראשון של השנה. הבנק ביצע הפרשה נוספת בגובה של 1.6 מיליארד פאונד עקב נזקי משבר הקורונה והפגיעה בעסקים, ובסך הכל מגיעה ההפרשה שלו בחצי הראשון של השנה לכ-3.7 מיליארד פאונד. 

07:50

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

הזהב ממשיך לטפס ומתחזק ב-0.3% לרמה של 1,950 דולר לאונקיה. הנפט נסחר ביציבות. 

מניית ניסאן מוטור צונחת בכ-10% בטוקיו לאחר שהחברה הודיעה כי היא צפויה לרשום הפסד של כ-470 מיליארד יין בשנת הכספים הנוכחית.

המשקיעים בעולם ממתינים להודעת הפד הערב (21:00). עירית מוצרפי מג'ר, כלכלנית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים, מציינת לקראת החלטת הריבית הערב בארה"ב: "למרות שמרבית ההערכות הן שריבית הפד ומדיניות רכישות האג"ח שלו לא צפויות להשתנות, הטון היוני בהודעת הריבית צפוי להתעצם. מאז החלטת הריבית האחרונה ב-10 ביוני נרשמה עלייה בקצב ההדבקה בארה"ב, מספר מדינות כבר הטילו מגבלות חדשות ועצרו הקלות המאפשרות פתיחה של עסקים רבים. נתוני התוצר בארה"ב לרבעון השני, שעתידים להתפרסם ביום חמישי השבוע, צפויים להצביע על התכווצות חדה של כ-30% ברמה שנתית, וההתאוששות הצפויה בצמיחה ברבעון השלישי תהפוך להיות מתונה יותר עם העלייה בשיעור ההדבקות בארה"ב".

"בחודש האחרון עקום התשואות האמריקני ירד בעיקר בחלקו הארוך ותשואת האג"ח לעשר שנים ירדה מ-0.82% ל-0.61%. בהחלטת הריבית הקודמת הפד תיאר בהרחבה את הלבטים סביב השאלה האם לקבוע יעד לתשואות. בינתיים השוק התייצב על תשואות מאוד נמוכות, גם בלי מחויבות פורמלית של הפד, ובד בבד אנו רואים היחלשות חדה בשער הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם. אנו מניחים שבהחלטה מחר יו"ר הפד יחזור על המסר שהריבית תיוותר נמוכה לזמן ארוך, והשילוב של הדבר עם המשך רכישות אג"ח, מצליח בינתיים לשמור על תנאים מוניטריים מאוד מרחיבים. יתכן שבהודעת הריבית בחודש ספטמבר הפד יבחר להתחייב שהריבית תיוותר ברמתה הנוכחית עד שיושגו יעדים ספציפיים של אבטלה ואינפלציה", היא מציינת.