נעילה מעורבת בת"א: פריגו צנחה ב-6%, אופקו ביותר מ-7%

מדד ת"א נפט וגז קפץ ב-3% ברקע לאינדיקציה חיובית בהנפקה של דלק קידוחים • עדכון המדדים החצי שנתי יקרה ביום חמישי - אלו רשימת המניות שנכנסות ויוצאות • עונת הדוחות בתל אביב מעלה הילוך - עיני השוק נשואות לדוחות טבע

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. ת"א 35 השיל 0.1%, ת"א 90 עלה ב-0.6% ומדד ת"א נפט וגז קפץ ב-3%. 

אופקו ופריגו בלטו בירידות של 6%-7% בהתאמה, טבע עלתה בכ-2%, איי.אפ.אפ איבדה 2.5%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-831 מיליון שקל.

13:25

המסחר בבורסה בתל אביב עבר למגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 90 עולה ב-0.5%, ומדד ת"א נפט וגז קופץ ביותר מ-3% על רקע הדיווח על ביקושי יתר בהנפקת ליוויתן בונד.

מניות מזרחי טפחות , אלקטרה , אמות  ודיסקונט  מובילות את הירידות במדד ת"א 35, מנגד פתאל, שמזנקת ב-10%, מובילה את העליות יחד עם דלק קידוחים שמזנקת ב-8.2%, גזית גלוב , ולייבפרסון .

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-500 מיליון שקל.

12:00

מדד ת"א נפט וגז מוביל את העליות בקרב המדדים המובילים בבורסה, ומטפס ביותר מ-5% בהובלת דלק קידוחים שקופצת ב-11%, ויחידות ההשתתפות של רציו שמזנקות ב-10%. העליות מיוחסות לאינדיקציה חיובית להנפקה של דלק קידוחים שהודיעה בשבוע שעבר על גיוס של 2.25 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח למוסדיים זרים וישראליים. הפרסום המוקדם לגבי האינדיקציה החיובית לגבי מחזור החוב של דלק קידוחים עשוי לעזור לקבוצת דלק שמנפיקה השבוע.

לדברי אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי: "ביקוש היתר בהנפקת לוויתן בונד צפוי ככל הנראה להוריד את הריבית לכל רוחב המח"מ לרבות הסדרות היותר ארוכות. למעשה, מדובר בהבעת אמון בינלאומית נרחבת ביצוא. הביקושים הבינלאומיים משתקפים כמובן בשיעור היוון של כלל המאגרים המקומיים ובפרט מאגר תמר, שעבורו הצלחת היצוא תקבע את עוצמת התחרות על השוק המקומי. להערכתנו פרסום עסקת שברון נובל - הוסיף ללא ספק בעניין באיזור הים התיכון המזרחי".

נציין כי האג"ח הבינלאומי הומלץ על ידי לאומי שוקי הון, כמו גם אג"ח מסדרה א' של דלק קידוחים, שהתשואה שלו ירדה בכ-10% בחודש האחרון.

11:20

אל על מזנקת בכ-7% על רקע הודעתה הבוקר על קבלת מכתב מהאוצר שמביע נכונות לסיוע תזרימי בכפוף להנפקה ותנאים נוספים.

שיח מדיקל  דיווחה הבוקר על הסכמי מכירה לארבעה בתי מרקחת בהיקף של 70 מיליון שקל. ועולה בתגובה כ-10% במחזור של קצת יותר ממיליון שקל.

10:10

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה בהובלת מניות האנרגיה השותפות בלוויתן. דלק קידוחים מזנקת ב-12%, רציו ב-6% ודלק -8%.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.7% ומדד הנפט וגז עולה ב-3.6%

אופקו צונחת ב-7.8%, פריגו צונחת ב-5%, אורמת  מאבדת 3.9%.

קבוצת ברן  וקרן אלומה חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח ותפעול של אתרים לתקשורת אלחוטית (TOWER MANAGEMENT). במסגרת ההסכם ברן תשקיע 5 מיליון שקל בתיבר, חברה בת של אלומה, המקימה ומפעילה אתרי תקשורת המושכרים לחברות הסלולר.

אל על  דיווחה הבוקר על קבלת מכתב נוסף מאת מנכ"לית משרד האוצר ולפיו המדינה תסייע תזרימית לחברה באמצעות הסכמה לשחרור של יתרת עודפי קופות הפיצויים המרכזיות של החברה בהיקף כולל של כ-57 מיליון דולר. עוד צוין במכתב של האוצר כי המדינה תסכים להעמיד ערבות של 75%, בכפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת, להלוואה מגורם מממן בהיקף של 250 מיליון דולר, וזאת לאחר פרסום ההנפקה. 

גיל שרון צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר דירקטוריון בזק . שרון, שעומד היום בראש חברת גולן טלקום ובעבר שימש כמנכ"ל פלאפון, ימונה לתפקיד במקום שלמה רודב שפרש לאחרונה.

האירועים שכדאי לדעת לפני פתיחת שבוע המסחר בתל אביב:

1. שבוע המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות משכו את המדדים לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון שני, שעלו על התחזיות. 

ההשפעה של המניות הדואליות על מדד ת"א 35 הבוקר היא חיובית, בשיעור של 0.2%, כאשר טאואר, שפרסמה דוחות כספיים בשבוע שעבר, חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 3.2%, טבע עם פער חיובי של 1.85%, אלביט מערכות עם פער חיובי של 0.44%, לייבפרסון עם פער חיובי של 5.2%, נייס חוזרת עם פער חיובי של 1%; מנגד איי.אפ.אפ חוזרת עם פער שלילי של 2.6%, אורמת עם פער שלילי של 4.2%, ומניית פריגו חוזרת עם פער שלילי של 5.3%.

ביום חמישי האחרון לא התקיים מסחר בשל צום ט' באב. 

2. ביום חמישי הקרוב ייערך עדכון המדדים החצי שנתי בבורסה בתל אביב כאשר בסגירת המסחר יבוצעו ההתאמות שיביאו לעליית משקלן של מניות הטכנולוגיה במדדים, על חשבון חברות הנדל"ן והתיירות.

מדד ת"א 35 - אל המדד המוביל של הבורסה המקומית צפויות להיכנס המניות שלאופקו הלת', אנרג'יקס, מטריקס, מיטרוניקס, נובה וסאפיאנס, על חשבונן של בזן, גזית גלוב, דלק, דלק קידוחים, חברה לישראל ופתאל החזקות שצפויות לצאת ממדד ת"א 35.

מדד ת"א 125 - אל המדד יצורפו המניות אבגול, אוגווינד, אילקס מדיקל, איתמר, אלומיי, על חשבון מניותיהן של איסתא, בית שמש, דור אלון, נאוויטס, נאוי, נורסטאר, נכסים ובנין, סקופ וצור.

3. עונת הדוחות לרבעון השני בבורסה בתל אביב מעלה הילוך. חברת טבע תפרסם דוחות ביום רביעי, כאשר עיני השוק יחפשו אחר המשך צמצום החוב של טבע כפי שהבטיח המנכ"ל קאר שולץ.  טבע נסחרת גם בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי של 13.2 מיליארד דולר.

בין החברות הנוספות שיפרסמו דוחות השבוע: אלוט, נובה וסאפיאנס ידווחו ביום שלישי, ביום רביעי, מלבד טבע, ידווחוו החברות: אבוג'ן, אורמת, פננטפארק, פריגו, פריון, וקמטק.