ת"א ננעלה בירידות: מדד ת"א 35 ירד ב-1.27%, טיב טעם נסקה ב-30%

ת"א ננעלה בירידות בהמשך לירידות אמש בניו יורק לאחר פרסום פרוטוקול הריבית של הפד • מיטרוניקס זינקה לאחר הדוחות הטובים לרבעון • ויקטורי הציגה דוחות טובים; לאומי פרטנרס חתכה המלצה למניה

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב הסתיים בירידות שערים במדדים המובילים. מדד ת"א 35 ירד ב-1.27%, מדד ת"א 125 ירד ב-1.5% ומדד ת"א 90 איבד 1.86%.

16:10

תחילת הזרמת הגז ממאגר תמר מובילה לעלייה בהכנסות וברווחים של שותפות דלק קידוחים, וזאת למרות משבר הקורונה, שהיה בשיאו במהלך הרבעון השני עקב הסגר שהוטל בישראל. הסגר, שהפחית את הפעילות במשק, פגע בשל כך גם בביקוש ובמכירות של למוצרי האנרגיה.

דלק קידוחים, שבשליט קבוצת דלק , מחזיקה ב-45.3% ממאגר הגז לוויתן וב-22% ממאגר תמר. ב-31 בדצמבר דצמבר 2019 החלה הזרמת הגז טבעי ממאגר לוויתן לשוק הישראלי ואילו בינואר 2020 החל המאגר להזרים גז גם למדינות מצרים וירדן.

ברבעון השני הציגה דלק קידוחים הכנסות נטו (בניכוי תמלוגים) של 140.2 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של 70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד הודות לתחילת ההפקה בלוויתן. ההכנסות נטו ממאגר לוויתן הסתכמו ב-97.1 מיליון דולר ומשקפות מכירה של 1.4 BCM של גז מהמאגר.

15:20

המסחר בבורסה מתנהל בירידות בדומה לסנטימנט בשוקי העולם, וזאת על רקע פרוטוקול הפד.

מניית מיטרוניקס בולטת בעליות על רקע פרסום הדוחות. האנליסטית מרב פישר-שרוני מלאומי פרטנרס אמרה לגבי התוצאות של מיטרוניקס: "החברה הגיעה למשבר הקורונה עם מותג חזק, מיצוב שוק מצוין וחוסן פיננסי. לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה מאוד, פעילות נרחבת ומתגברת בערוצי האונליין ושותפים חזקים ויציבים פיננסית בחו"ל. יתרונות אלו באו לידי ביטוי בתוצאות החברה בשיא משבר הקורונה ואנו מאמינים שהחברה תדע להמשיך ולצלוח את המשבר כשידה על העליונה ומאמינים בפוטנציאל הטמון בפעילותה וביכולתה לפעול להשגת יעדיה . יחד עם זאת, כפי שציינו, תוצאות שנת 2020 עדיין תלויות במשכו של המשבר הבריאותי והכלכלי בו אנו מצויים. נכון להיום, לאחר עליות של קרוב ל-70% במניית החברה מתחילת השנה, אנו מותירים את המלצת ההשקעה על תשואת שוק, במחיר יעד של 48 שקל למניה".

13:13

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, בדומה לסנטימנט מעבר לים. עונת הדוחות בתל אביב נמשכת, כאשר בולטות בעליות המניות טיב טעם שמזנקת ביותר מ-20%, ומיטרוניקס שעולה במחזור חריג לאחר דוחות טובים.

11:45

מחריפות הירידות בבורסה בתל אביב בהמשך לירידות בשוקי העולם לאחר פרסום פרוטוקול הפד.  לראשונה הפד מאותת על רצון לגמול את השוק מהתמיכה,  כאשר חבריי הוועדה הביעו ספקנות לגבי המשך הרכישות בניסיון לשלוט על עקום התשואה.

גזית גלוב  צונחת בכ-4% לאחר הדוחות שלצידן השיקה החברה תוכנית לחיזוק מבנה ההון ובמסגרתה החברה תממש נכסים שהשבחתם הסתיימה או שאינם נכסי ליבה בחברות הפרטיות בהיקף של מיליארד שקל במהלך 12 החודשים האחרונים.

ביג  פרסמה דוחות לפיהן ההכנסות ירדו מ-204 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ל-144 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. ה-NOI ירד מ-155 מיליון שקל ל-104 מיליון שקל ברבעון השני השנה. ה-FFO הריאלי ירד מ-93.3 מיליון שקל ל-52.7 מיליון שקל ברבעון השני של השנה.

ויקטורי  פרסמה דוחות לפיהן הרווח הנקי טיפס מ-8.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ל-12.7 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. הרווח התפעולי עלה ב-48% לעומת הרבעון השני של 2019 והסתכם ב-24 מיליון שקל. בחברה מציינים כי לסניפים שנפתחו בחודש מרץ לא היתה השפעה על הצמיחה בתוצאות עקב חולשת הקניונים. בהנהלת ויקטורי צופים כי סניפים אלו יתרמו בהמשך לצמיחה. ויקטורי מסכמת את הרבעון עם עלייה של 32.5% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לשיא של 592 מיליון שקל.

מעיין בק-מרום, אנליסטית רשתות המזון של לאומי פרטנרס, אמרה בתגובה לדוחות ויקטורי: "התוצאות הכספיות שעליהן דיווחה החברה טובות מאוד, אולם מחיר השוק הנוכחי, שרשם עלייה יפה, כבר מתמחר אותן". לאור זאת, היא מעדכנת כלפי מטה את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", במחיר יעד של כ-83 למניה, המשקף אפסייד של כ-3% ביחס למחיר המניה בשוק.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט על רקע פרוטוקול הריבית של הפד. מדד ת"א 35 צונח ב-1.15%, מדד ת"א 90 מאבד 0.7%, ומדד הבנקים צונח ב-1.2%.

מיטרוניקס  בולטת בזינוק של 7.5% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני. טיב טעם  מזנקת בכ-13% לאחר הדוחות, אמת  עולה ב-4.3% גם היא על רקע הדוחות. החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד של 13.9 מיליון שקל בגין רווחי המחצית הראשונה של 2020.

אזורים  הציגה גידול של כ-6% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-27 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019. במחצית הראשונה של 2020, הסתכם הרווח הנקי של אזורים בכ-52 מיליון שקל (בנטרול השפעת הנפקת קרן הריט) לעומת 46.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019 - עלייה של 12%.

4 דברים שכדאי לדעת לפני המסחר בבורסה:

1. הפד לא סיפק את הסחורה. בפרוטוקול הפד שפורסם אמש בלטו דבריו של היו"ר פאוול כי משבר הבריאות הציבורי המתמשך בארה״ב ישפיע על בכבדות על הפעילות הכלכלית, התעסוקה והאינפלציה בטווח הקרוב, ומהווה סיכונים ניכרים לתחזית הכלכלית בהסתכלות לטווח הבינוני. אם לא די בכך, לראשונה הפד מאותת על רצון לגמול את השוק מהתמיכה, כאשר חבריי הוועדה הביעו ספקנות לגבי המשך הרכישות בשוק אגרות החוב כדי לשלוט על עקום התשואות הממשלתי.

2. התגובה של השוק להודעת הפד. בצל הדברים של הפד שעלו בישיבה האחרונה להחלטת הריבית המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות. באסיה הבוקר המדדים מאבדים גובה: הבורסה בשנחאי מאבדת 1%, הונג קונג צונחת ב-2%, הניקיי היפני מאבד כ-1%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים. הזהב נסוג ב-0.5% מתחת ל-2,000 דולר, הנפט מאבד 0.9% ל-42.5 דולר לחבית.

3. עונת הדוחות נמשכת.

גזית גלוב פרסמה דוחות ולצידן השיקה תוכנית לחיזוק מבנה ההון ובמסגרתה החברה תממש נכסים שהשבחתם הסתיימה או שאינם נכסי ליבה בחברות הפרטיות בהיקף של מיליארד שקל במהלך 12 החודשים האחרונים. בנוסף גזית גלוב עדכנה את מדיניות הדיבידנד ומקצצת הדיבידנד ב-0.13 שקל למניה - מה שצפוי להביא לחיסכון בתזרים המזומנים הצפוי בהיקף של 100 מיליון שקל במהלך 5 רבעונים.

מיטרוניקס, העוסקת בייצור ושווק רובוטים לניקוי בריכות, הציגה אמש עלייה של כ-23% במכירות ושל 26% ברווח הנקי ברבעון השני, לעומת המכירות והרווח ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון השני אופיין בביקוש מוגבר לרובוטים לבריכות פרטיות (שמהווים 90% ממכירותיה) בכל הטריטוריות הגלובליות. פז דיווחה אתמול על הפסד של 4 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. הרווח התפעולי צנח ב-80% לעומת הרבעון השני אשתקד, המכירות נפלו ב-60% ל-1.36 מיליארד שקל בצל הסגר בעת משבר הקורונה. עם זאת, החברה לא ויתרה על חלוקת הדיבידנד למשקיעים.

טיב טעם סיכמה את הרבעון השני עם זינוק של 111% ברווח הנקי ל-15.6 מיליון שקל. ההכנסות עלו ב-13% ל-410.8 מיליון  שקל. הרווח התפעולי טיפס ב-51% ל-26.9 מיליון שקל.

קרדן נדל"ן דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולפיהן ההכנסות עלו ב-42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-119 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ל-9.2 מיליון שקל. קסטרו דיווחה אתמול על התוצאות לפיהן ההכנסות של קבוצת האופנה הציבורית צנחו ב-38% ברבעון השני של 2020 על רקע סגר הקורונה, אבל הרווח התפעולי הוכפל והחברה עברה לרווח נקי של 33 מיליון שקל. אלון גז דיווחה הבוקר על תוצאות הרבעון לפיהן החברה רשמה ירידה ברווח הנקי ל-2.78 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 6.31 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

4. המניות הדואליות צפויות להכביד. טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' שלילי של כ-1%, טאואר עם פער שלילי של 1.6%, נייס עם פער שלילי קל של 0.2%, פריגו עם פער שלילי של כ-1%. מנגד באפיינס חוזרת עם פער חיובי של 1.3%, נובה עם פער חיובי של 0.3%, אופקו ואלביט מערכות עם פערים חיוביים של עד 0.5%.