שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א: מגה אור ריכזה מחזור מסחר חריג, פתאל זינקה ב-6.8%

מדד ת"א 35 השיל כ-0.2% מערכו, ת"א 90 הוסיף 0.14% לערכו • קמהדע איבדה 5%, אפולו פאוור זינקה ב-8.8%, סומוטו קפצה ב-7%, פלרם זינקה בכ-15% אחרי הדוחות

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:10

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת כאשר המחזור בשוק המניות הסתכם ב-680 מיליון שקל. 

מדד ת"א 35 השיל כ-0.2% מערכו, ת"א 90 הוסיף 0.14% לערכו ומדד הבנקים קפץ ב-1.1%.

מנייתה של קמהדע איבדה 5%, אפולו פאוור זינקה ב-8.8%, סומוטו קפצה ב-7%, פלרם זינקה בכ-15% אחרי הדוחות.

14:20

מגמה מעורבת בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-500 מיליון שקל. 

מעיין בק-מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מעדכנת את מחיר היעד של מניית איירפורט סיטי ל-51.8 שקל, מחיר המבטא אפסייד של כ-30%. "תוצאות הרבעון השני מבטאות ירידה של כ-3% ב- NOI לעומת הרבעון הקודם, עקב ירידה בהכנסות הנכסים המסחריים בתקופת הסגר וירידה בתחום התחנות המרכזיות שחלקה קוזז מעלייה בתחום הלוגיסטיקה. שיעורי התפוסה נותרו גבוהים ויציבים (95%) והחברה מעדכנת כי בתחום המשרדים התשלומים נמשכים כסדרם. נציין כי אנו כללנו במודל פגיעה עמוקה ומתמשכת יותר בשווי הנכסים וב- NOI מעבר לפגיעה שציינה החברה, וכמו כן מטעמי שמרנות, כללנו דיסקאונט של 30% ביחס לשווי בספרים של הקרקעות והפרויקטים בייזום. אנו מעדכנים את מחיר היעד ומותירים את ההמלצה על תשואת יתר". 

13:10

מגמה מעורבת בבורסה כעת. מדד ת"א 35 עבר לירידה של כ-0.2%, ת"א 90 מוסיף 0.2% לערכו.

מניות פתאל החזקות  וקבוצת דלק מזנקות לקראת פרסום תוצאותיהן לרבעון השני.

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי "הפד הבין שהוא צריך לתת לשווקים קצת יותר והודיע בחמישי האחרון שהוא מחליף את יעד האינפלציה שלו שעמד עד כה על 2% ביעד גמיש של אינפלציה ממוצעת של 2% לאורך זמן. כעת ניתן להניח מה שהיה ברור בכל מקרה קודם לכן וזה שהריבית תוותר אפסית עוד זמן ארוך ושההרחבות הכמותיות יימשכו כל עוד אפשר. למרות כל זה, השווקים עשו לפאוול פרצוף חמוץ והתשואה ל-10 שנים עלתה ב-7 נקודות בסיס, כנראה בגלל שהצהרת הפד לא מציינת מה זה "לאורך זמן" או "גבוהה מעט" אבל כמובן שאי אפשר לרצות את השווקים כל הזמן.

"מעבר להסתכלות על השווקים, ברור שההשפעה של מדיניות הפד החדשה על הכלכלה הריאלית היא מזערית ואולי אפילו שלילית. כשאין יותר ריבית שאפשר להוריד וכשהריבית בטווחים הארוכים גם כך נמוכה מאוד, אין לפד כלים שיתמרצו את הצרכנים או העסקים להאיץ את הפעילות הכלכלית שלהם. יתרה מכך, אם מדיניות הפד לא יכולה להרחיב את הפעילות בכלכלה הריאלית אבל כן להאיץ את האינפלציה, היא עלולה בסופו של דבר לפגוע בהכנסה הפנויה הריאלית ובכך להקשות על הצרכנים. ככל שהפד ימשיך לתת לשווקים דלק ולא יחשוש מאינפלציה, כך גם התיאבון לסיכון ימשיך לגדול והסיכוי שיווצרו כיסים של חוסר שיווי משקל בשווקים ילך ויגדל (אם לא נוצרו כבר כאלו). חוסר שיווי משקל כזה לא מתאזן מעצמו אבל הוא כן גורם לכך שכאשר יגיע התיקון הכואב הוא יהיה כואב הרבה יותר. הפד, כמו הפוליטיקאים וכמו השווקים וכמו כולנו בתקופה של אי ודאות בלתי רגילה, מסתכל 22 ס"מ קדימה ורוצה רק לראות שהדרך פנויה", כותב גרינפלד.

12:00

קבוצת הביטוח הפניקס  שבשליטת קרנות ההשקעה סנטרברידג' וגלאטין פוינט, מסכמת את הרבעון השני של 2020 עם רווח כולל גבוה מאוד של 747.7 מיליון שקל, המהווה גידול של 250% ביחס לרבעון המקביל.

המלט  הודיעה כי היא חתמה על הסכם עם לקוח אסטרטגי קיים של החברה בתחום המוצרים האולטרה-נקיים לאספקת מערכות חדשות להולכת נוזלים וגזים לשימוש של תעשיית השבבים. החברה צופה היקף מכירות של המוצרים ללקוח בהיקף של כ-15 מיליון דולר בשנה. המ-לט תספק מערכות גז ולא רק רכיבי מערכת. התקשרות זו מייצרת לחברה את התשתית לייצור של מוצרים חדשים, מערכות להולכת נוזלים וגזים ולגידול של הכנסות החברה בתחום המוצרים האולטרה-נקיים.

שותפות נאוויטס פטרוליום  דיווחה על אישור הדירקטוריון לתכנית לביצוע ארבעה קידוחים אופקיים בשדות הנפט היבשתיים שלה, במטרה להאיץ את קצב הפקת הנפט. עלות התכנית היא כ-12 מיליון דולר, והקידוחים יחלו כבר בימים הקרובים, בתחילת חודש ספטמבר.

11:30

פלרם בולטת בזינוק של 16% במחזור המסחר השני בתל אביב, וזאת בהמשך לפרסום דוחותיה לרבעון ביום חמישי האחרון. החברה שהחלה הרבעון לייצר מוצרי פלסטיק למניעת הידבקות בקורונה, עברה לרווח נקי של 81 מיליון שקל ברבעון השני.

בשעה זו מסתכם מחזור המסחר בבורסה בכ-200 מיליון שקל בלבד.

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 מוסיף 0.5% לערכו ומדד הבנקים מזנק בכ-1%.

הפניקס  בולטת בעלייה של 3% לאחר פרסום הדוחות. חברת הביטוח סיכמה את הרבעון השני של השנה עם רווח כולל של 756 מיליון שקל לעומת 213 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. את המחצית הראשונה של השנה סיכמה הפניקס עם רווח כולל של 171 מיליון שקל לעומת רווח כולל של 596 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

לאומי  מטפסת ב-1%, פתאל קופצת ב-4%, גולף מזנקת ב-11.5% לאחר פרסום הדוחות.

09:00

גולף  דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-22 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות הקבוצה ברבעון נפלו ב-24% לעומת הרבעון השני של 2019 והסתכמו ב-182 מיליון שקל. סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה ירדו מ-91.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2019 ל-50.5 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. מנגד, הפעילות באונליין רשמה צמיחה. מכירותיה של עדיקה הסתכמו ב-40.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, לעומת מכירות של 26.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2019.

חברת רני צים  דיווחה היום על רווח נקי של כ-5.1 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת אפי נכסים  מדווחת היום על השלמת העסקה לרכישת בניני משרדים בבוקרשט וטימישוארה ברומניה בתמורה לכ-300 מיליון אירו (כ-1.2 מיליארד שקל). במסגרת העסקה נרכשו 3 בניני משרדים במרכז בוקרשט ומתחם משרדים במרכז העיר טימישוארה בשטח כולל של כ-120,000 מ"ר. מהחברה נמסר כי הבניינים, שהינם בתפוסה כמעט מלאה, מניבים כ-100 מיליון שקל בשנה.

בהמשך להתחזקות השקל כלכלני בנק לאומי כותבים הבוקר כי "על רקע יציבות יחסית של הדולר בעולם רשם השקל התחזקות משמעותית מול כל המטבעות המרכזיים דבר שהביא לשיא נומינלי חדש של השקל מול סל המטבעות. נראה כי המשך מגמת התחזקות השקל תחייב את בנק ישראל לשקול עוד שימוש בכלים המוניטריים העומדים לרשותו על רקע עלייה בהסתברות למימוש התרחיש הפסימי של חטיבת המחקר".

3 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב:

1. שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה חיובית. זאת לאחר שביום שישי ננעל שבוע המסחר בוול סטריט בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.8%, מדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו ומדד S&P 500 עלה גם הוא, ב-0.6%. בכך מדד הדאו ג'ונס מחק את הפסדי שנת 2020 וננעל ב-0.4% מעל לרמתו בתחילת השנה. זאת, על רקע אופטימיות של המשקיעים בנוגע ליכולת ההתמודדות עם מגפת הקורונה והתאוששות של הכלכלה. 

בתל אביב הסתיים המסחר ביום חמישי האחרון  בירידות, במקביל למגמה שלילית בבורסות אירופה. המסחר הושפע מהדיווחים על עלייה במסחר החולים הקשים בקורונה והסיכוי שהמשק שוב ייכנס לסגר כולל בעתיד הקרוב. מדד ת"א 35 סגר בירידה של כ-0.9% ומדד ת"א 90 ירד בכ-0.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. מניות לאומי  ודיסקונט רשמו ביום חמישי עליות חדות  לאחר ששני הבנקים פרסמו את דוחותיהם לרבעון השני. 

2. עונת הדוחות לרבעון השני של 2020 תסתיים מחר בלילה. בסוף השבוע פרסמו דוחות, בין השאר, שותפות נאוויטס, יעקובי, קופרליין, עילדב, מיט-טק  וליבנטל. היום ומחר צפויות להציג תוצאות פתאל החזקות , קבוצת דלק ועוד חברות שעדיין לא פרסמו דוחות.

3. המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. נייס , קמהדע, לייבפרסון, אופקו  ואודיוקודס חזרו עם פערים שליליים של עד 4.3% כך שהן צפויות לרדת. מנגד, פלוריסטם ומג'יק עם פערים חיוביים של עד 2% והן צפויות לעלות.