הבנקים צבעו את תל אביב באדום: ת"א 35 ירד ב-0.7%

ת"א 125 איבד 0.5% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.3% • מניות הבנקים גררו את הבורסה מטה ומדד הבנקים ירד ב-1.6% • טאואר קפצה ב-8.7% בעקבות עסקת הענק של AMD • אושר: החברות בבורסה בת"א יוכלו לדווח באנגלית

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

החזיקו חזק: הגל השני מכה בעוצמה והשווקים רועדים - אלו התחזיות לשווקים לטווח הקרוב | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים. ת"א 35 ירד ב-0.7%, ת"א 125 איבד 0.5% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.3%. מניות הבנקים גררו את הבורסה מטה ומדד הבנקים ירד ב-1.6%.

מדד הביומד בלט בירידה של 2%, מדד פיננסים איבד 1.3%, מדד נפט וגז נחלש ב-1.4% ומדד ביטוח נסוג 0.9%. היחידים לעלות היו מדד טכנולוגיה שהוסיף 0.6% ומדד גלובל בלוטק שהתקדם ב-0.1%.

14:55

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הצעת רשות ניירות ערך לאפשר לחברות בבורסה בתל אביב לדווח באנגלית. ברשות מקווים למשוך את המשקיעים הזרים, ובכך להגדיל את הפעילות בבורסה.  כיום בתל אביב נסחרות 53 חברות במסגרת הסדר הרישום הכפול שמדווחות בשפה האנגלית.

13:40

טאואר מקבלת רוח גבית מעסקת ענק בתעשיית המוליכים למחצה ומזנקת ביותר מ-7%. חברת AMD הודיעה על רכישת זיילינקס (Xilinx) תמורת 35 מיליארד דולר, בעסקה שהתשלום כולו הוא במניות.

קמטק  עקפה את התחזיות לרבעון השלישי. הכנסות החברה צמחו ב-23.4% לרמה של כ-40 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP זינק בכ-45% והסתכם ברבעון ב-7.3 מיליון דולר.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-525 מיליון שקל בלבד.

13:05

מדד ת"א 35 עולה כעת בכ-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-434 מיליון שקל.

מניית להב  קופצת במחזור גבוה. שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן בבית ההשקעות ווליו בייס, כותב כי "השלמת רכישת דלק ישראל דרמטית עבור החברה ואנו מעריכים כי להב בהובלתם של אבי לוי ואיליק רוז'נסקי תנצל את הפוטנציאל הלא ממומש בדלק ישראל ותשיא רווח לבעלי המניות לצד המשך פיתוח הפעילות המניבה בגרמניה והקמתה מחדש של זרוע אנרגיה ירוקה בישראל. החברה תנצל את הידע והניסיון של אלי להב לצורך פיתוח והשבחת הפעילות הקמעונאית בדלק. אנו נותרים בהמלצת קנייה ומעדכנים את מחיר היעד ל-3.96 שקל למניה". 

גם סאני תקשורת  בולטת בעלייה חדה ולצידה מניות משק אנרגיה וסומוטו. 

11:20

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מתקדם בכ-0.1% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.2%.

מניית על בד  עולה לאחר שהחברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 25 מיליון שקל. 

גם מיט-טק  בולטת בעלייה חדה במחזור גבוה לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי הגישה ל-SEC טיוטת תשקיף לצורך הנפקה בנאסד"ק. 

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות, מציין כי "בנק ישראל עדכן את תחזיות הצמיחה שלו ואנו סבורים שהתחזית המציאותית ביותר היא זאת שקובעת שהתמ"ג ירד השנה בשיעור של 6.5% ויצמח בשנה הבאה ב-1%. תחזית זאת מניחה שלא מצליחים להשתלט על גלי ההדבקות מהקורונה בעולם ובישראל. כמובן שאם יתגלה חיסון ו/או תרופה נגד הנגיף, הצמיחה בשנה הבאה עשויה להיות גבוהה מהתחזית שלנו".

10:05

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3%. 

אודיוקודס מזנקת לאחר שהחברה פרסמה הבוקר דוחות טובים.

עליות בולטות רושמות גם מניות אלקטריאון , טאואר וגילת.

09:25

חברת אודיוקודס  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2020 ב-7 מיליון דולר, 20 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 4.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2019.

קבוצת דלק  השלימה אתמול את העסקה למכירת 70% ממניות החברה הבת, דלק ישראל, לידי חברת להב אל.אר ואיש העסקים אורי מנצור תמורת 525 מיליון שקל. העסקה משקפת לדלק ישראל שווי של 750 מיליון שקל, וזאת לאחר שבמהלך החודשים יולי-אוגוסט היא חילקה דיבידנד של 150 מיליון שקל לקבוצת דלק. במועד השלמת העסקה שילמו הרוכשים לקבוצת דלק 450 מיליון שקל במזומן, מתוכו הועבר סכום של 343 מיליון שקל לצורך פירעון מלא של חובותיה של קבוצת דלק לבנקים המובטחים. פירעון זה ישחרר משעבוד את יתרת יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ששועבדו קודם לכן לבנקים, ויאפשר לקבוצת דלק להשלים את שעבודן של 40% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים לטובת מחזיקי האג"ח שלה.

08:00 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. תל-אביב: צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות, אולם בשעתיים האחרונות של המסחר חלה התמתנות במגמה השלילית. בבורסות אסיה רושמים מדדי המניות ירידות ואילו במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים. טאואר  עם פער חיובי של כ-8%, אודיוקודס  3.6% ונייס 1.3% כך שהן צפויות לעלות. מנגד, אלביט מערכות ואורמת עם פערים שליליים של כ-0.5%. 

2. מגפת הקורונה: האם מדינות באירופה בדרך לסגר נוסף?

הסוחרים בארץ ובעולם ימשיכו לעקוב גם היום, ובימים הקרובים, אחרי התפשטות מגפת הקורונה באירופה ובארה"ב. צרפת שוברת בימים האחרונים שיאים אירופיים בתחלואה. ביממה האחרונה נרשמו שם יותר מ-50 אלף מקרי קורונה ביום. גם בגרמניה וספרד חלה לאחרונה עלייה דרמטית במספר מקרי הקורונה המאומתים, וגם מדינות קטנות יחסית כמו הולנד, שוויץ, בלגיה וצ'כיה רושמות בשבוע האחרון יותר מעשרת אלפים מקרי קורונה ביום. הגל השני של מגפת הקורונה באירופה הוא עובדה קיימת, וכפי שחזו רוב המומחים - הוא מקיף יותר וגדול יותר מהגל הראשון.

3. עונת הדוחות: HSBC מעל התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2020 מעלה הילוך. בשוק המקומי יפרסמו בימים הקרובים דוחות החברות אודיוקודס, פריון, אופקו , לייבפרסון , פרוטליקס ואורמת טכנולוגיות.

בנק HSBC דיווח היום על ירידה של 36% ברווח לפני מס ברבעון השלישי, לרמה של 3.07 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לירידה חדה יותר ברווח לרמה של כ-2.1 מיליארד דולר. מניית HSBC עולה בכ-2% במסחר בהונג קונג. 

בוול סטריט תפרסם היום דוחות ענקית השבבים AMD לאחר הנעילה של המסחר.

4. סחורות: הנפט והזהב מטפסים

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה קלה ונסחר סביב 1,910 דולר לאונקיה, והנפט מסוג ברנט רושם עלייה של כ-0.8% לרמה של 40.8 דולר לחבית.

5. מאקרו: מדד ביטחון הצרכן בארה"ב

בתחום המאקרו, היום בארה"ב יתפרסם נתון מכירות ההזמנות לסחורות בנות קיימא לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.5% בחודש האחרון. עוד יתפרסם שם (ב-16:00 שעון ישראל) מדד ביטחון הצרכן לאוקטובר שצפוי לעמוד ברמה של 102.1 נק'.