הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בתל אביב: ת"א 35 עלה כ-0.6%, ת"א 90 איבד 0.3%

מדד הבנקים התחזק בכ-1.5%, מזרחי טפחות והבינלאומי עלו 1.8% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל • דלק קידוחים איבדה 3.3%

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:35

יום המסחר ננעל בצורה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 התחזק ב-0.59%, ת"א 125 הוסיף 0.3% ות"א 90 השיל 0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

בין המניות הבולטות שהתחזקו במהלך יום המסחר: קמטק , קומפיוגן , פריגו , בזק ושפיר הנדסה . בין המניות שאיבדו גובה היום אפשר לציין את אקסיליון  שצנחה 6%, דלק קידוחים  שאיבדה 3.3%, מגה אור  ואפריקה מגורים  שאיבדו 2.7% וביג  שאיבדה קרוב ל-2%.

קמהדע עלתה 2.2% לאחר שדיווחה כי מנהל המזון והתרופות בארה"ב (ה-FDA) אישר עדכון התוויה של נוגדן לכלבת של החברה לשימוש בטוח ויעיל בקרב ילדים בנוסף למבוגרים.

16:40

המגמה המעורבת בבורסת תל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 מוסיף כ-0.2%, אך לעומתו ת"א 90 מאבד 0.5%. ת"א 125 נסחר ביציבות. פרט למדד הבנקים (1.3%+) ומדד הפיננסים (0.4%+) כל המדדים הענפיים נסוגים.

דלק רכב  מטפסת 2.5% במסחר היום, דלק קידוחים  מאבדת 1.7%. 

מניית איי.סי.אל  עולה 2.1%, בזן עולה 2.5%, בזק מוסיפה 2%, פוקס וויקטורי  מתחזקות ב-1%. מיקרונט ובריל  ממשיכות לטפס מעלה.

בין המניות שמאבדות את עניין המשקיעים היום, אפשר לציין את פרוטליקס שצונחת 17%, המשביר 365 שנופלת 11% ולוינשטין נכסים  שמאבדת 3.3%. שיכון ובינוי  ואמות  נסוגות ב-2.6%.

14:58

קמהדע  וקדריון ביופארמה, מודיעות היום על אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לעדכון התוויה לתכשיר נוגדנים אנושיים נגד כלבת המבססת את בטיחות ויעילות הטיפול בילדים. KEDRAB הינו תכשיר נוגדנים אנושיים לכלבת (HRIG) המותווה לטיפול מניעתי פאסיבי, במטופלים בכל גיל, מייד לאחר חשיפה לחיה נגועה או חשודה כנגועה בכלבת. 

13:20

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% בעוד ת"א 90 נסחר בירידה של כ-0.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-636 מיליון שקל. 

עליות בולטות רושמות מניות אינפימר , אלביט הדמיה, מדיוי, ארנה גרופ ואירודרום. 

מנגד, ירידות בולטות רושמות תפרון , המשביר 365  ואיתמר. 

11:30

עליות בולטות רושמות מניות מיקרונט , בזק, וואליו קפיטל  ולייבפרסון. 

בשוק המט"ח מתחזק הדולר בכ-0.4% לרמה של כ-3.25 שקלים והאירו עולה בכ-0.1% ונסחר סביב 3.964 שקלים. 

10:02

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כשמדדי המניות המובילים עולים ב-0.1%-0.2%. 

עליות בולטות רושמות פרפל ביוטק , קרור ואמות. 

דלתא-גליל וסונוביה חתמו על הסכם, במסגרתו דלתא תבצע פיילוטים לשילוב הטכנולוגיה הירוקה לציפוי טקסטיל של סונוביה  בבדים של מותגי ספורט והלבשה בינלאומיים. ההסכם כולל התקנת מיכון אולטרסוני תעשייתי - פרי פיתוחה של סונוביה - במרכז החדשנות של דלתא בישראל כחלק ממפעל פיתוח הבדים, לשם ביצוע פיילוטים לשילוב הטכנולוגיה החדישה במוצרי מותגי ספורט ואופנה בינלאומיים מובילים ולקידום חתימת הסכמים מסחריים.

09:45

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בסך כ-80 מיליון דולר ממדינה באסיה-פסיפיק לספק מערכות אלקטרו-אופטיות מולטי-ספקטרליות עבור כוחות ימיים . החוזה יבוצע על פני תקופה של ארבע שנים.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

07:50

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בירידות שערים במדדים המובילים. מדד ת"א 35 איבד 0.6%, מדד ת"א 90 ירד ב-1.2% ומדד ת"א 125 נחלש ב-0.8%. מבין המדדים הענפיים היחידים שעלו היו מדד בנקים שהתחזק ב-0.4% ומדד ביומד שהוסיף 1%. את הירידה החדה ביותר רשם מדד נדל"ן שאיבד 1.5%, 

2. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים. פריגו  עם פער חיובי של 1.3%, פלוריסטם 2.8% ואורמת 0.6% והן צפויות לעלות היום. מנגד, לייבפרסון  עם פער שלילי של 1.6%. 

3. מגמה מעורבת באסיה ובחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת וגם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט ננעל אמש עם שינויים קלים במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.1%, מדד נאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות. 

4. עליות בשוק הקריפטו

בשוק הקריפטו רושם כעת הביטקוין עלייה של כ-2% ונסחר סביב 36,700 דולר. הנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ל-70.5 דולר לחבית והזהב נחלש בשיעור קל ונסחר סביב 1,898 דולר לאונקיה.

5. "ההסתברות לעליית תשואות גבוהה מההסתברות לירידה"

ולסיום, עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי בנק ישראל הותיר את הריבית ומדיניותו ללא שינוי. "להערכתנו המהלך הבא יהיה לצמצום קצב רכישות האג"ח הממשלתיות. אנו סבורים שכבר בהחלטה הבאה ב-5 ביולי , שבה תתקיים מסיבת עיתונאים ועדכון תחזיות, הבנק יאותת על כוונתו להמשיך ברכישות אך לצמצם את הקצב לנוכח, העלייה באינפלציה, הירידה הצפויה בגירעון והשיפור במצב הכלכלי".

"מהלך זה לא יהיה חריג כאשר בשבוע האחרון הבנקים המרכזיים של ניו-זילנד ודרום-קוריאה אותתו על כך שהם שוקלים לצמצם את המדיניות המרחיבה, ובכך הם מצטרפים לבנקים המרכזיים של קנדה ובריטניה. גם בארה"ב בסיכומי הדיונים לקראת החלטת הריבית האחרונה מספר חברים בוועדה המוניטרית ציינו שלנוכח העלייה באינפלציה והשיפור בנתונים הכלכליים יהיה צורך לדון בהפחתת הרכישות בישיבות הבאות. נוכח חלקו המשמעותי של בנק ישראל בביקושים לאג"ח ממשלתי - אנו ממשיכים להאמין שההסתברות לעליית תשואות גבוהה מההסתברות לירידה".