הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בתל אביב; רב בריח זינקה ביום המסחר הראשון שלה, אלקטריאון נפלה

פתיחת שבוע חיובית בבורסה לאחר עליות בוול סטריט ביום שישי • דוחות: אנלייט דיווחה על רווח נקי של כ-9.3 מיליון שקל ברבעון השני, גולף הציגה רווח נקי של כ-13 מיליון שקל ברבעון

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:00

יום המסחר הראשון של השבוע ננעל בעליות שערים. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.4%, ת"א 125 עלה ב-0.6% ואילו ת"א 90 רשם עלייה גדולה יותר של 1.1%. מדד הנפט וגז התחזק ב-1.3% על רקע עליית מחירי הנפט. מחזור המסחר הסתכם בכ-620 מיליון שקל.

רב בריח  סיימה את יומה הראשון בבורסה עם זינוק של 17%. עוד עליות מרשימות נצפו אצל ליבנטל , קדימהסטם , אברות , קנבוטק , פינרג'י , פרוטליקס , שמן תעשיות  ובכורי שדה .

מנגד, נרשמו ירידות בולטות אצל אלקטריאון , מאפיות אנג'ל (אנגל שלמה ), שיח מדיקל, וואליו קפיטל, קוויקליזארד, עדיקה סטייל , ביולייט ולפידות חלץ יהש .

15:35

העליות בבורסה נמשכות, כאשר העלייה של ת"א 90 התחזקה ל-0.8%. מחזור המסחר מסתכם בכ-535 מיליון שקל.

אלקטרה מזנקת כמעט 6% בתגובה לדוחות שפרסמה (ראו דיווח קודם), וגם רב בריח, פריון, קדימהסטם, פינרג'י ובכורי שדה ממשיכות במומנטום החיובי.

מנגד, ירידות בולטות אצל אנגל שלמה, שיח מדיקל, וואליו קפיטל, קוויקליזארד, עדיקה ואלקטריאון .

15:00

ויקטורי  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2021, ועולה כי רשמה במהלכו רווח נקי של 14 מיליון שקל בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות הרבעוניות ירדו בהשוואה לשנה שעברה: 579 מיליון שקל בהשוואה ל-592 מיליון שקל. במהלך הרבעון חולק דיבידנד בסך 12 מיליון שקל.

13:45

העליות בתל אביב התמתנו, וכעת שלושת המדדים המובילים מתחזקים בכ-0.3%. במדד הנפט וגז עדיין נרשמת עלייה משמעותית יותר של 1.3%, מדד הטכנולוגיה מתקדם 0.7%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-360 מיליון שקל.

ירידות בולטות רושמות שיח מדיקל , עדיקה סטייל , מאפיות אנג'ל (אנגל שלמה ), וואליו קפיטל . מנגד, רב בריח ממשיכה לזנק (אם כי העלייה התמתנה ועומדת על 20%), קנבוטק עולה 10% וגם אברות, פתאל החזקות , פינרג'י, בכורי שדה ופריון עם עליות נאות.

נכסים ובנין  דיווחה לבורסה שהיא בוחנת לפרסם הצעת רכש ל-5% לפחות ממניות גב ים 

בלאומי שוקי הון מגיבים לדוחות רציו  ומסקרים את המניה בהמלצת 'קנייה', והאנליסטית אלה פריד ציינה כי "לאור שיאים במחיר הגז בעולם והמחסור שנוצר כעת באירופה אנו צופים המשך חזק של ביקוש ליצוא". עוד נכתב בסקירה כי "הדוחות המשיכו לשקף את חוזקו של מאגר לוויתן, שנהנה מביקושים חזקים ליצוא וממכירות מקומיות חזקות אשר כללו את חח״י (אשר צמצמה את רכישת הגז ממאגר תמר בציפייה להורדת מחירי חוזה ביולי), תוך ניצול מנגנון עודפי הרכישה".

כמו כן, האנליסט ברי גנדנשטיין מלאומי פרטנרס משאיר המלצת "קנייה" על מניית גזית גלוב  ומתמחר אותה ב-28.4 שקל למניה - אפסייד של 22%: "גזית גלוב ממונפת מאוד ביחס לחברות הנדל"ן המניב האחרות, כך שאנו משתמשים בשיעור היוון גבוה של כ-15% להיוון תזרים המזומנים של נכסיה והאחזקות שלה. אנו מעריכים את שוויה בין כ-26 שקל למניה (בהתאם ל-NAV הסחיר) ל-30 שקל למניה (שווי התזרים במידה והצעת הרכש של מיעוט המניות של אטריום יתקבל)", צוין בסקירה.

12:30

העליות בבורסה נמשכות באופן מתון. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-250 מיליון שקל.

מדד הנפט וגז מתחזק ב-1.5% על רקע עליית מחירי הנפט ביום שישי בכ-2%. שותפות מודיעין  קופצת מעל 5%, כאשר ביום חמישי תתקיים אסיפה מיוחדת שתעסוק בין השאר באישור החברה לפעול גם בתחום האנרגיה המתחדשת.

אלקטרה  עולה 1.6% לאחר שפירסמה את תוצאותיה הרבעוניות. החברה רשמה עלייה של כמעט 25% בהכנסותיה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון ב-55 מיליון שקל, זינוק של כ-40% בהשוואה לאשתקד. ה-EBITDA ברבעון טיפס בכמעט 50% והסתכם בכ-206 מיליון שקל. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של כ-40 מיליון שקל. 

שיח מדיקל  נחתכת ב-9% לאחר שפירסמה דוחות רבעוניים שהעידו על ירידה של 8% במכירות ועל ירידה של יותר מ-50% ברווח המתואם - שעמד ברבעון האחרון על 1 מיליון שקל בהשוואה ל-2.2 מיליון שקל בשנה שעברה.

11:10

המסחר בתל אביב ממשיך במגמה חיובית, עם עליות של כ-0.5% בת"א 35 ו-125 ועלייה של 0.6% לת"א 90.

רב בריח נוסקת ביום המסחר הראשון שלה ומטפסת כבר מעל 30%. גם פינרג'י ממשיכה במומנטום החיובי.

מניית עדיקה סטייל  נחתכת בקרוב ל-6% הבוקר על רקע פרסום הדוחות של החברה האם גולף  (שדווקא נסחרת ביציבות).

10:17

פינרג'י  מזנקת מעל 13% לאחר שדיווחה כי חתמה עלמזכר הבנות מחייב לשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב ההודית Motors Tata, לצורך התאמה הנדסית של מערכת אלומיניום-אוויר של פינרג'י לרכבים החשמליים של MOTORS TATA.

רב בריח , שזהו יום המסחר הראשון שלה (בסיבוב השני שלה בבורסה בת"א) מזנקת 10%.


10:03

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים קלות. מדד ת"א 35 מתחזק ב-0.4%, ת"א 125 ו-90 בכ-0.3%.

בולטת לחיוב בונוס ביוגרופ  שמזנקת 7%, וגם פריון נטוורק , פרוטליקס , אנלייבקס  וגב ים  רושמות עליות נאות.

מנגד, מאפיות אנג'ל  שזינקה בשבוע שעבר על רקע מכירת המפעל ברווח עצום, נחלשת הבוקר ורושמת ירידה של כ-3%. גם עדיקה סטייל , גילת , טבע  ואייסקיור מדיקל  רושמות ירידות.

08:30

חברת גולף  דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-13 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, לעומת רווח של כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה גולף הכנסות של כ-230 מיליון שקל ברבעון השני, גידול של 26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אנלייט אנרגיה  דיווחה הבוקר על רווח נקי של כ-9.3 מיליון שקל ברבעון השני השנה, לעומת רווח נקי של 614 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה גדלו ב-35% והסתכמו ב-76 מיליון שקל ברבעון.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות

שבוע המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה חיובית קלה. לאחר שבוול סטריט נרשמו עליות ושיאים חדשים ביום שישי.

ביום חמישי האחרון ננעל המסחר בירידות. מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.4% ות"א 90 נסוג ב-0.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל. 

2. שיאים חדשים בוול סטריט

כאמור, מדדי המניות המובילים בוול סטריט טיפסו לשיאים חדשים בנעילה ביום שישי,  לאחר דברי יו"ר הפד פאוול שהרגיע את המשקיעים כשאמר שהעלאות ריבית לא צפויות בקרוב. מדד S&P 500 רשם בסיום עלייה של כ-0.9% לשיא חדש של 4,509 נק' והנאסד"ק טיפס בכ-1.2% לשיא של 15,129 נק'. 

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו עם פערים מעורבים ולא ישפיעו על השוק היום. טבע  עם פער שלילי של 2.6% ופריגו 1.3% כך שהן צפויות לרדת. מנגד, נובה  עם 1.6%, נייס 0.6% וטאואר 1.5% כך שהן צפויות לעלות.

4. דוחות: אנלייט, גולף ודוראל

עונת הדוחות תגיע בימים הקרובים לסופה. היום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, אנלייט, דוראל אנרגיה  , גולף, לפידות קפיטל והכשרת היישוב ומחר יפרסמו יוחננוף ופלרם.

5. "הודעת פאוול טובה לשווקים"

ולסיום, רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין בתגובה לדברי פאוול ביום שישי כי "דברי יו"ר הפד ג'רום פאוול בכנס ג'קסון הול המקוון לא הרעישו את השווקים ואף להפך - שוקי המניות עלו, תוך שמדדי S&P 500 ונאסד"ק שוברים שיאים חדשים, תשואת הפדיון על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה והדולר נחלש . פאוול הדהד, למעשה, את דבריהם של חלק מחברי הפד, התומכים בתחילת צמצום תוכנית הרכישות של אג"ח ממשלתיות ומגובות נכסים, עוד השנה (זה נקרא tapering מילה שתתחרה עם הקורונה והווריאנטים שלה בשיח התקשורתי הכלכלי).

לולא היה עושה כן, היו השווקים תוהים אם מצבה של כלכלת ארצות הברית הורע, לפתע, או שבפד חוששים מהרעה כזו, עד כי לא הזכירו את הדבר המובן מאליו אפילו באירוע כמו ג'קסון הול. המסר החשוב יותר של פאוול הוא כי גם אם צמצום רכישות האג"ח ייצא לדרך, אין לכך כל קשר לשאלת עיתוי העלאת הריבית (העומדת, היום, על 0 עד 0.25 אחוז) ". 

בשורה התחתונה, כותב מנחם, "הודעה טובה מבחינת השווקים, המתעסקים כרגע בשאלה עד מתי כללי המשחק הנחים להם - רכישות אג"ח וריבית אפסית של הפד - יימשכו. בכל הקשור לקורונה ווריאנטיה השונים, איש לא יכול לומר כיום מה יהיה. אך די ברור כי יש עוד כברת דרך עד להשגת תעסוקה מלאה בת קיימא. מה שבטוח - דוח התעסוקה של אוגוסט, שיפורסם ביום שישי הבא, מקבל כעת חשיבות מכרעת ותוצאותיו ישפיעו מאוד על כיוון הרוח בהודעת הריבית של ספטמבר ובהמשך השנה".