הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות לפני חופשת ראש השנה; גרופ 107 זינקה ב-70% ביום המסחר הראשון

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3%, ומדד ת"א 90 עלה ב-1.3% • בימים שני-רביעי לא יתקיים מסחר • ירידות בולטות רשמו מניות סלקום, אופקו, קאנומד, וואליו קפיטל, פרטנר ואייסקיור מדיקל

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:52

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3%, ומדד ת"א 90 עלה ב-1.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-733 מיליון שקל.

עליות חדות נרשמו במניות גרופ 107, נקסט ג'ן, תדיר גן, אלטשולר שחם גמל , מנורה מב החז , דיפלומט אחזקות  ופז. 

מנגד, ירידות בולטות רשמו מניות סלקום , אופקו, קאנומד, וואליו קפיטל , פרטנר ואייסקיור מדיקל.

15:00

עליות קלות בתל אביב לקראת סיום המסחר. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.5% .

אוגווינד  הודיעה היום כי קיבלה הזמנה נוספת להתקנת מוצרי ה-AirSmart למטרות התייעלות אנרגטית בהיקף כספי של כ-1.6 מיליון שקל במפעלה של חברת ישקר שבתפן. המניה עולה כ-2%.

קבוצת האחים נאוי  מדווחת על ביקושים של כ-340 מיליון שקל במכרז המוסדי להנפקת אג"ח של הקבוצה. במסגרת המכרז בחרה החברה לקבל התחייבויות לאג"ח בהיקף של כ-150 מיליון שקל בריבית 1.35%. מח"מ האג"ח הינו 1.2 שנים. בשבוע שעבר דיווחה החברה כי הצעת רכש מיוחדת ל-5 מיליון מניות לא תבוצע עקב היענות נמוכה. המניה עולה 3.8%.

12:40

המסחר בבורסה מתנהל בעליות קלות. ת"א 35 עולה ב-0.2%, ת"א 90 מוסיף 0.5%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-315 מיליון שקל.

אופקו הלת' , שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי גבוה, יורדת מעל 4%.

חברת הפינטק גרופ 107  מזנקת מעל 60% ביום המסחר הראשון שלה. יו"ר החברה הוא דני כהן, שהיה בעבר ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ומנכ"ל לאומי קארד. החברה מגיעה לבורסה עם צמיחה בהכנסות אך היא עדיין אינה רווחית. בשנת 2020 הכנסות החברה היו 7.1 מיליון שקל, עלייה מ-2.2 מיליון שקל ב-2019, וההפסד הסתכם ב-1.8 מיליון שקל לעומת 991 אלף שקל שנה קודם לכן. ברבעון הראשון של 2021 נרשמה צמיחה של פי 3.7 בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, והן הגיעו לכ-4 מיליון שקל. במקביל גם ההפסד לפני מס צמח - מרמה של 561 אלף שקל ל-2.3 מיליון שקל.

חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן אישרה מחדש את מחיר היעד למניית בלנדר  - 52.1 שקל. המחיר מגלם אפסייד של כ-140% לעומת מחיר המניה הנוכחי. בחברת המחקר ציינו כי "הפלטפורמה הטכנולוגית של בלנדר צפויה לערער על המונופול הקיים בשוק האשראי, שבו שולטים הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בעיקר האשראי לצרכנים".

החברה הודיעה היום כי בלנדר ישראל קיבלה רישיון לתיווך באשראי חוץ בנקאי מורחב מרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון. הרישיון הינו להפעלת הפלטפורמה הטכנולוגית של בלנדר המשמשת לתיווך בין מלווים ללווים לשם ביצוע עסקאות למתן אשראי ולתפעולן. 

11:05

מגמה מעורבת בבורסה. עליות בולטות רושמות כעת קדימהסטם , פז, פוקס, אוגווינד, ונקסט ג'ן.

האב אבטחת מידע הודיעה היום כי חתמה על הארכת הסכם ההתקשרות עם שירות התעסוקה לצורך הענקת השירותים על ידי החברה. התמורה בגין הסכם הארכה זה, תסתכם בכ-9 מיליון שקל אשר כמחציתם ישולמו בשנת 2021 והיתר בשנת 2022.

 ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מתייחסים בסקירתם השבועית לעלייה האחרונה בציפיות האינפלציה בישראל: "ציפיות האינפלציה בישראל עלו לשיא של קרוב לעשור. אנו סבורים מזה תקופה כי העלייה בסביבת האינפלציה בישראל השנה תהיה בבחינת אירוע חולף, כאשר כבר בשנת 2022 אנו צופים ירידה במהלך השנה חזרה לכיוון הגבול התחתון של יעד יציבות המחירים. ציפיות האינפלציה, שטיפסו לרמות של 2.2%-2.3% בטווח של 2-10 שניםנראות כגבוהות מאוד ואינן תואמות את הערכתנו ביחס להתפתחות סביבת האינפלציה בישראל בטווח הבינוני. לפיכך נראה כי קיים יתרון בהשקעה בשקלים הלא צמודים לטווח הבינוני-ארוך".

בפמן ורזניק מציינים כי "העלייה החדה יחסית בציפיות האינפלציה השבוע הייתה חריגה ביחס למסחר בארה"ב ובאירופה, שם נרשמה מגמה של יציבות בציפיות האינפלציה. גם השקל ממשיך להתחזק וקרוב לרמת השיא מול סל המטבעות מחודש ינואר השנה, בנוסף על התייצבות מחירי הנפט מוסיפים לחוסר הבהירות ביחס לעלייה החדה בציפיות האינפלציה השבוע בשוק המקומי". 

10:00

שבוע מסחר מקוצר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.3% .

עליות בולטות רושמות אלקטריאון , לייבפרסון, קבוצת דלק  ואלקטרה צריכה.

9:05

ריטיילורס , חברת מותגי הספורט מקבוצת פוקס , מדווחת על משא ומתן לקבלת זכויות ייצוג בלעדיות למותג קונברס בישראל למשך 4.5 שנים. מאז 2003 קונברס, יצרנית נעלי האולסטאר, היא חברת בת של נייקי - שגם הזיכיון שלה נמצא בידי הראל ויזל וקבוצת פוקס.

8:25

חלל תקשורת  מדווחת הבוקר שהתקשרה בהסכם בן 3 שנים לאספקת טלוויזיה בלוויין, בתחום תדר C בלוויין עמוס 17, עבור לקוח באפריקה. זאת במסגרת זכייה במכרז שאליו ניגשה יחד עם שותף מקומי. ההכנסות הצפויות לחברה מהעסקה הן בהיקף של כ-2.2 מיליון דולר במצטבר לתקופה של 3 שנים.

איי.סי.אל  (כיל לשעבר) דיווחה ביום שישי על התקשרותה בהלוואה צמודת קיימוּת (SLL - sustainability linked loan) חדשה, בסך 250 מיליון אירו, לתקופה בת 5 שנים. ההלוואה נושאת ריבית שנתית קבועה של 0.8%. הלוואה זו מהווה צעד נוסף במאמצי החברה בתחום הקיימוּת, שבמסגרתם הציבה לעצמה יעד הפחתה שנתי של 5%-4% בפליטות ישירות ועקיפות הנובעות מפעילותה הגלובלית.

7:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי למגמה מעורבת בפתיחת המסחר

שבוע המסחר בתל אביב ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת, לאחר שביום שישי נרשמו ירידות בשווקים רבים בעולם. בעקבות ראש השנה שבוע המסחר יהיה קצר מהרגיל, שכן בימים שני עד רביעי לא יתקיים מסחר. מחר לא יתקיים מסחר גם בארה"ב וקנדה לרגל חג "יום העבודה".

השבוע שעבר הסתיים בבורסה המקומית בעליות צנועות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4% (ומתחילת השנה עלה ב-17.9%), ת"א 90 עלה ב-0.1% (ומתחילת השנה ב-15%) ות"א 125 עלה ב-0.3% (16.3% מתחילת השנה).

מדד הבנקים השיל בשבוע שעבר 0.6%, אך עדיין רושם תשואה חדה של 37% מאז שהחלה השנה. מדד הביומד בלט כנגד המגמה וטיפס בשבוע שעבר ב-3.5% (ומתחילת השנה עלה ב-11.9%).

2. הדואליות יתמכו במדד ת"א 35

מרביות המניות הדואליות הגדולות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיובים, וההשפעה שלהן על מדד ת"א 35 צפויה להיות חיובית.

בין השאר, לייבפרסון  ככל הנראה תתחזק היום לאור פער חיובי גבוה של 3.6%, וכן פריגו  עם פער של 1.9% וטבע  עם 1.1%. מנגד, אופקו הלת'  צפויה לרשום ירידות הבוקר לאור פער ארביטראז' שלילי גבוה של 4.4%.

3. "זמן טוב להפוך את תנובה לציבורית"

הסכסוך בין בעלי השליטה בתנובה עולה מדרגה: ברייט פוד הסינית, שהמחזיקה ב-77% מהחברה, התריעה בפני ארגוני הקיבוצים המחזיקים בשאר מניות החברה שתוציא הנפקה ראשונה לציבור של ני"ע בבורסה בתל אביב או בבורסה בינלאומית, בנימוק כי מדובר ב"זמן טוב להפיכתה לציבורית ולכניסה לשווקים בפרט בהתחשב בתנאי השוק הטובים בכללותם".

לפי מכתב שהעבירה לילי וונג, סגנית נשיא בברייט פוד, לדירקטור אגודת אחזקות הקיבוצים בתנובה - ארגוני הקיבוצים מואשמים בהפרת הסכמים מולה, וברייט פוד אף ציינה שתשקול להנפיק את חלקה בלבד ולתבוע מהם את הנזק שייגרם לחברה "כתוצאה מהתנהגותם".

בברייט פוד ששים לבצע את ההנפקה בתזמון הנוכחי בעקבות אומדן להערכת שווי של 9-10 מיליארד שקל בהנפקה. החברה נתנה לנתיגי הקיבוצים דד ליין של שבוע לענות למכתב. 

4. תקלה בקצא"א: "צפי לאובדן רווחים מהותי לבזן"

קבוצת בזן  דיווחה בסוף השבוע לבורסה כי חברת קצא"א הודיעה שבעקבות תקלה בצנרת שמוליכה נפט גולמי לבית הזקוק בחיפה, היא נדרשה על ידי המשרד להגנת הסביבה לבצע בדיקות שצפויות להימשך כ-21 יום, שבמהלכם תושבת צנרת קצא"א. 

"כל עוד צנרת קצא"א מושבתת יפעלו מתקני הקבוצה בהיקף נמוך משמעותית מהרגיל וייתכנו שיבושים באספקת מוצרים ללקוחות החברה", נכתב בדיווח, והוסף כי "כתוצאה מהאמור, צופה החברה כי אבדן הרווחים שיגרם לה עקב השבתת צנרת קצא"א יהיה בסכום מהותי, אשר לא ניתן להעריך כרגע את היקפו, שכן הדבר תלוי, בעיקר, בתקופת השבתת צנרת קצא"א ובזמינות האלטרנטיבות החלקיות לצנרת. קצא"א פועלת, בשיתוף פעולה עם בזן, יחד עם משרד האנרגיה, על-מנת לזרז את חידוש ההזרמה".

5. דוח תעסוקה חלש בארה"ב

לפי דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום שישי, התווספו באוגוסט 235 אלף מקומות עבודה חדשים - שליש מהצפי של 750 אלף משרות ורבע מהתוספת שנרשמה ביולי, שעמדה על יותר ממיליון. עדיין חסרים כ-5.5 מיליון מקומות עבודה לעומת המצב לפני שפרצה הקורונה בארה"ב.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, התייחס ולדוח המאכזב והסביר כי ה"אשם" בכך הוא סקטור השירותים, שהוסיף רק 203 אלף משרות חדשות, למרות התאוששות ענפי האירוח והפנאי. "לתוצאה החלשה אמורה להיות השפעה חזקה מבחינת ההשלכות שלה על המדיניות העתידית של הפד, שיתכנס בהמשך החודש לדון בשאלה האם להודיע על טפרינג (צמצום של הרכישות מתחילת 2022). היות שיו"ר הפד כל כך מקפיד להדגיש את יעד התעסוקה המלאה, יהיה לו קשה להודיע כבר החודש על טפרינג לאחר נתון תעסוקה כה חלש".