הבורסה בת"א | סיקור שוטף

המסחר בתל אביב ננעל בעליות, טבע קפצה 10% במחזור מסחר אדיר

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 90 התחזק ב-1% ומדד ת"א 125 התקדם 0.8% •נדחתה תביעה נגד טבע בפרשת האופיואידים בקליפורניה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 90 התחזק ב-1% ומדד ת"א 125 התקדם 0.8%.

מבין המדדים הענפיים, מדד בנקים היה היחיד לרדת ונסוג ב-0.4%. מדדי ביטוח ונדל"ן עלו ב-1%, מדד ביומד התחזק ב-1.4%, מדד פיננסים הוסיף 0.2% ומדד נפט וגז התקדם בשיעור דומה.

בלנדר קפצה 23% לאחר שהודיעה כי תקים בשיתוף עם בנק הפועלים חברה לאשראי בתשלומים בנקודות המכירה.

15:40

פריורטק  דיווחה על השקעה של כ-133 מיליון דולר להקמת מפעל ייצור נוסף של חברת אקסס המוחזקת בסין - FAB C. המניה מגיבה בעלייה של 2% במחזור גדול של יותר מ-2.5 מיליון שקל.

15:30

העליות בתל אביב מתחזקות, כאשר כעת מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ומדד ת"א 90 קופץ ביותר מ-1%. מדד הבנקים יורד ב-0.1% כנגד המגמה, המדד התת-ענפי היחיד שרושם חולשה כרגע. מחזור המסחר מסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

טראקנט ובלנדר ממשיכות לשלוט בטבלה עם עליות גבוהות, וגם אנרג'ין , אטראו שוקי הון , ווישור גלובלטק  ואלרוב נדלן  רושמות עליות חדות. טבע  גם ממשיכה לזנק והיא מרכזת כעת מסחר חריג בגודלו בהיקף של 122 מיליון שקל - הגדול ביותר היום. השני לה, בפער גדול הוא בנק הפועלים עם מחזור מסחר של 44 מיליון שקל. 

בשוק המט"ח נרשם שינוי מגמה לאחר התערבות בנק ישראל, והדולר והיורו, שהחלו את היום בירידות והגיעו לשפל, התחזקו בכ-0.5%. שער הדולר היציג נקבע על 3.13 שקלים, שער היורו הוא 3.63 שקלים.

14:00

מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-0.6%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-841 מיליון שקל. 

חברת דניה סיבוס  זכתה במכרז של החברה הממשלתית נתיבי ישראל להקמת תחנת חדרה מזרח החדשה - על תוואי פרויקט המסילה המזרחית. הצעת החברה עמדה על 125 מיליון שקל, כאשר למכרז ניגשו בסך הכל 4 חברות. כחלק מתנאי המכרז, בניית התחנה תיעשה תוך שמירה על מבנה תחנת הרכבת ההיסטורי, שהוקם עוד בתקופת האימפריה העות'מאנית בארץ. התחנה תכלול מעבר תת קרקעי, רציפים, חניון, מערכות תקשורת, מים, ביוב, מערכות איתות ועוד. צפי זמן הקמת התחנה החדשה עומד על כשלוש שנים וחצי, כאשר לפי הצפי של נתיבי ישראל ורכבת ישראל (שאחראית על המקטע הדרומי של פרויקט המסילה המזרחית) הרכבת תהיה פעילה ב-2026.

12:00

העליות בתל אביב נמשכות בשיעורים מתונים. מדד הבנקים יורד ב-0.5% כנגד המגמה, וגם מדד הנפט ומדד הביטוח נחלשים קלות. מדד הביומד עם עלייה גבוהה יחסית בקרב המדדים הענפיים, 0.8%. מחזור המחר מסתכם עד כה בכ-480 מיליון שקל.

העלייה של מניית טבע מתחזקת לכ-10%, כאשר יצרנית התרופות הדואלית מזנקת גם במסחר המוקדם בוול סטריט. בלנדר, שדיווחה על שת"פ עם הפועלים (ראו עדכון קודם) מזנקת כבר בכ-20%.

טראקנט , שמפתחת פלטפורמה המאפשרת התאמה בין מקום פנוי להובלה במשאיות לבין מטענים, מנתרת מעל 25% בעקבות הודעה שלה היום כי חתמה על מסמך הבנות ראשוני עם חברה מקבוצת פולקסוואגן, המתמחה בשירותי איתור והזמנת מקומות חניה ומנוחה מאובטחים למשאיות ונהגיהן בכ-47,000 נקודות חניה על פני 32 מדינות באירופה.

10:30

הבורסה במגמה חיובית, כאשר טבע רושמת עלייה חדה של כ-7% לאחר הצלחתה המשפטית בפרשת האופיואידים (ראו עדכון קודם).

בנק הפועלים  ובלנדר  הכריזו על חתימת הסכם להקמת חברה משותפת שתעסוק במתן אשראי צרכני דיגיטלי למימון רכישות ופריסה לתשלומים בנקודות מכירה ובאתרי אי-קומרס. החברה המשותפת תוחזק 20% על ידי הפועלים ו-80% על ידי בלנדר. העסקה טעונה אישור רשות התחרות ועל החברה לקבל רישיון נותן אשראי מרשות שוק ההון.

אקוואריוס מנועים  קופצת לאחר שדיווחה על הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים שפיתחה שמבוססים על טכנולוגיה של מנוע ליניארי. ברנמילר  מרכזת עניין לאחר שדיווחה על גיוס משמעותי כחלק מהיערכותה לרישום בנאסד"ק, בהיקף של כ-15 מיליון דולר (ראו עדכונים קודמים).

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.2%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.1%. 

09:40

הצלחה משפטית לחברת התרופות טבע באחד מההליכים הרבים בנושא האופיואידים: שופט בית המשפט המחוזי במחוז אורנג' בקליפורניה, פיטר ווילסון, פסק כי החברה לא גרמה למטרד ציבורי במחוזות אורנג', לוס אנג'לס, סנטה קלרה והעיר אוקלנד; וכי לא פרסמה הצהרות שגויות או מטעות בכל הנוגע לשיווק מוצרי מרשם אופיואידים בקליפורניה. 

חברת ברנמילר אנרג'י  נערכת לרישום בנאסד"ק. החברה, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת וההתייעלות האנרגטית, מעדכנת על גיוס משמעותי בהיקף כולל של כ-15 מיליון דולר בהקצאה פרטית שתבוצע בשני חלקים שווים למור בית השקעות, לקרן הגידור קלובר וולף ולקרן ההשקעות האירופית אלפא קפיטל אנסטאלט. הגיוס יבוצע בחלוקה הבאה: הקרן האירופית Alpha Capital Anstalt תשקיע 7.5 מיליון דולר, קרן הגידור Clover Wolf תשקיע 3.5 מיליון דולר, ובית ההשקעות מור ישקיעו 4 מיליון דולר.

ההשקעה תיעשה, כאמור, בשני שלבים. בשלב הראשון תגייס ברנמילר סך של 7.5 מיליון דולר, ובתמורה תקצה כ-3.4 מיליון מניות של החברה (במחיר של כ-2.2 דולר למניה, 6.84 שקלים, נמוך בכ-20% ממחיר הנעילה שלה אתמול בבורסה). מועד ההשלמה של שלב זה יחול תוך שלושה ימי מסחר ממועד קבלת אישור האסיפה ואישור הבורסה. בשלב השני, שיבוצע לאחר קבלת אישור לרישום החברה בנאסד"ק, תגייס החברה את יתרת הסכום בסך כ-7.5 מיליון דולר תמורת 3,048,968 מניות של החברה ו-348,968 כתבי אופציה אשר יוקצו לאלפא קפיטל.

09:05

חברת טונדו סמארט , שגייסה לאחרונה 17.5 מיליון שקל במסגרת הנפקת מניות בבורסה, מדווחת היום כי זכתה במכרז מהותי בעיריית ראשון לציון במסגרת פרויקט התייעלות אנרגטית בעיר בהיקף ראשוני של כ-3.7 מיליון שקל. במסגרת המכרז תספק טונדו סמארט פתרון ניהול תאורה חכמה שיותקן על גופי תאורת הלד אשר יחליפו את התאורה הקיימת כיום בעיר. מרבית אספקת ההזמנה הראשונה תושלם במהלך שנת 2022 בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט וההתקנות על ידי הקבלן המבצע, כאשר תשלום התמורה צפוי להתקבל כנגד אספקת הבקרים. טונדו עוסקת בפיתוח וייצור בקרים לניהול ושליטה ביישומי עיר חכמה ומשלבת אותם על בסיס תשתית התאורה והחשמל הקיימת במרחב הציבורי.

חברת אקוואריוס  מדווחת על הזמנה ראשונה בהיקף של 5 מיליון אירו לגנרטורים החדשניים שפיתחה החברה. ההזמנה התקבלה לאחר השלמה מוצלחת של סדרת ניסויי שדה, כאשר אספקת הגנרטורים תתבצע בשלבים החל מאוקטובר 2022 ועד לסוף 2023. המזמינה היא חברת טכנואלטרה האיטלקית, הפועלת בתחום אספקת מערכות חשמל וגנרטורים למגוון רחב של שווקים, לרבות שוק הטלקום. 

08:40

בשוק המטבעות הדולר ממשיך לאבד גובה ונסחר כעת בירידה של כ-0.6% ביחס לשער היציב שנקבע אתמול, סביב 3.114 שקלים. האירו נחלש בכ-0.4% סביב 3.613 שקלים.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה, כך נראה, צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול המדדים המובילים בתל אביב ננעלו על הצד החיובי: ת"א 35 עלה ב-0.6%, ת"א 125 עלה ב-1%, ות"א 90 קפץ ב-1.8%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם במעט פחות מ-2 מיליארד שקל. 

הסוחרים ימשיכו לעקוב מקרוב אחר ההתרחשויות בשוק המטבעות. אתמול לאחר קביעת השערים היציגים המשיך השקל להתחזק עד ל-3.115 שקלים לדולר ומול האירו ל-3.613 שקלים לאירו.

2. שיאים חדשים בוול סטריט

לאחר יום תנודתי, המסחר בארה"ב הסתיים בעליות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא חדש, בין השאר בזכות רוח גבית שסיפקה יצרנית הרכב החשמלי טסלה שזינקה ביותר מ-8%. S&P 500 שנסחר בירידה קלה או ביציבות לאורך היום ננעל בעלייה של 0.2% לשיא וגם הדאו ג'ונס התקדם בכ-0.3% לשיא חדש. 

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  עם פער חיובי של 1.6%, אלביט מערכות 1.2%, נובה  1.5% ולייבפרסון כ-1.3%, והן צפויות לעלות הבוקר. מנגד, פריגו עם פער שלילי של כ-1%. 

4. דוחות: לייבפרסון תפרסם תוצאות

עונת הדוחות נמשכת והיום יפרסמו תוצאות לייבפרסון , סולאראדג' ואמדוקס . ביום רביעי יפרסמו נייר חדרה, אורמת, ראדא , סאפיינס, וכן קלטורה, רדוור, פלייטיקה ואבן קיסר שמניותיהן נסחרות בניו יורק. ביום חמישי יפרסמו, בין השאר איי.סי.אל, פריגו ונובה.

5. מגמה מעורבת באסיה

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת, כשמדד הניקיי בטוקיו נסוג בכ-0.6%, ומנגד מדד ההאנג סנג בהונג קונג נסחר בעלייה של כ-0.5%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות.

בשוק הקריפטו הביטקוין נסחר בירידה קלה סביב 61,400 דולר. בזירת המסחר בסחורות נסחר חוזה על נפט מסוג ברנט ביציבות ברמה של 84.7 דולר לחבית.